• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

@ webcare 140Mb/s ipv 150Mb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
16.915
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Jordy (of Cas natuurlijk),

Ik zet dit bericht maar even op het forum ipv een PB omdat ik zie dat meerdere mensen dit hebben. Een aantal klanten met 150Mb Extra Power doen ook wel eens speedtests en het valt op dat een aantal klanten net iets onder, precies of net iets boven de 140Mb/s zitten terwijl men een 150Mb-abonnement heeft. Nu is een verschil van 10Mb/s natuurlijk niet veel, maar als je het naast de 120Mb-snelheidmetingen legt (vaak 116Mb/s), is het verlies bij 150Mb toch iets meer dan je zou verwachten. Het valt eigenlijk best wel op dat het gewoon ook niet harder dan 140Mb/s gaat.

15 juni 2013:

2774989152.png
2774991918.png


2774993003.png
2774994301.png


2775001738.png
2775003209.png


20 juni 2013:

2786549891.png
2786553171.png


2786554824.png
2786558077.png


2786561380.png
2786563118.png


Gewoon bedraad getest en zelfs even switch verwijderd, dus PC direct op HB. Naar mijn weten moet de HB de 200Mb/s aankunnen (volgens jullie eigen berichten). Volgens mij wel meer, want de HB-gateway is EuroDOCSIS 3. Heb voor de zekerheid ook nog een andere UTP-kabel gebruikt. Het zit me toch wel een beetje dwars (in de zin dat ik gewoon niet weet waar het aan zou moeten liggen) omdat alle tests werkelijk niet harder gaan dan 140Mb/s, usenet ook niet. Niet 135Mb/s, niet 145Mb/s, nee echt precies 140.xxMb/s. Ik weet dat hier in huis geen beperkende factoren aanwezig zijn. Is er misschien iets aan de kant van UPC dat eventueel de bottleneck zou kunnen zijn? Anders zou ik het namelijk echt niet weten.
 
Vreemd,
Hier is het netjes aan de snelheid.

https://www.speedtest.net/result/2786710379.png
 
Ik zeg ook: "een aantal klanten" die toevallig niet boven de 140Mb/s komen.
 
Ook ik had, overigens met de Thomson, moeite om boven de 140 uit te komen. Zelfs op rustige momenten. Dat heb ik kunnen verbeteren door de firewall settings te versoepelen. Uiteraard is het nog steeds zo dat wanneer iemand in het dorp (of misschien nog wel in een grotere omtrek) ook maar een torrentje start, de snelheid inzakt. Dat had ik net om 0:30 nog. In dit geval was het de upload die inzakte trouwens. Nu is het betrekkelijk simpel om het uploadkanaal te veranderen en dat heb ik net ook even weer gedaan.



In deze regio moeten we de vier beschikbare kanalen (40 t/m 43) met heel veel aansluitingen delen.
Er zijn vier uploadkanalen waarvan er één actief is per modem.
Dat is inmiddels bekend bij webcare en er zal aan worden gewerkt.

Nu ik het zo overdenk ben ik toch wel half off-topic maar ik laat het maar staan.... :)

Nu weet ik dat je erg handig bent Creative dus ik denk dat je al met de firewall settings hebt geëxperimenteerd. Mocht dit niet zo zijn... misschien de moeite waard.
In het speedtest-topic had ik je resultaten ook al gezien en het is wel erg opvallend inderdaad.
Zo ik het kan bekijken is UPC overgegaan op bootfiles met daarin een snelheid die iets hoger ligt dan de abonnementssnelheden. Sinds mijn upgrade haal ik ook, als het rustig is, ruim 150 en ruim 10. Dit was met de oude 120/10 bootfile altijd 116/9.5 ongeveer.
Uiteraard ook alleen als het niet druk was.

Hoe dan ook, voor de klanten met het probleem uit het topic lijkt het me wel een gevalletje webcare.
Ook als de firewall settings wel mochten baten. Immers, dat zou niet moeten hoeven.
 
Ik heb alles gedaan wat ik zou kunnen doen... zoals ik al zei in een PM ;)
 
AlexAnderS zei:
ik haal met nieuwsgroepen ook gewoon het maximale, 150mb

Knap, als je volgens je profiel nog 60Mb/s hebt... ;) Misschien even aanpassen?

Maar uh...

Creative Solution zei:
Ik zeg ook: "een aantal klanten" die toevallig niet boven de 140Mb/s komen.

Dan gaat het mij natuurlijk niet om de klanten die de 150Mb/s wel halen.
Overigens had ik wel wat reacties verwacht van mensen die dit wel betreft.
Maar goed, had graag een bevestiging gekregen van Jordy of Cas betreffende dit "probleem" (want dat is er wel).
 
Creatieve. Hier exact hetzelfde probleem als jij heb. Volgens webcare ligt de gevoeligheid bij 150 hoger.

Download jij ook weleens via nieuwsgroepen(usenet) zoja wat haal je dan
 
140Mb/s bij usenet (Astraweb Unlimited en Sunny Usenet Unlimited) en ja, ik download veel. Lijkt echt gecapt op 140Mb/s. Of door de apparatuur van UPC of door een configuratiefout. Het is wel duidelijk dat het niet echt een lokaal probleem is.
 
Nou, hier heb ik dus maar maximaal 133Mbit via usenet en niet hoger, bij speedtest.upc.nl wel 140Mbit, maar nooit tikt hij de 150Mbit aan, volgens Webcare ligt het zeer waarschijnlijk aan de centrale, het is in onderzoek, ik kan wel terug naar 120Mbit maar dan wordt heel het abbonement teruggezet, dus ook het prijsverschil. 88 tov 110

Met 120Mbit voorheen, nergens last van, ook in drukke tijden de volle snelheid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan