- Berichten
- 16.915
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Jordy (of Cas natuurlijk),
Ik zet dit bericht maar even op het forum ipv een PB omdat ik zie dat meerdere mensen dit hebben. Een aantal klanten met 150Mb Extra Power doen ook wel eens speedtests en het valt op dat een aantal klanten net iets onder, precies of net iets boven de 140Mb/s zitten terwijl men een 150Mb-abonnement heeft. Nu is een verschil van 10Mb/s natuurlijk niet veel, maar als je het naast de 120Mb-snelheidmetingen legt (vaak 116Mb/s), is het verlies bij 150Mb toch iets meer dan je zou verwachten. Het valt eigenlijk best wel op dat het gewoon ook niet harder dan 140Mb/s gaat.
15 juni 2013:
20 juni 2013:
Gewoon bedraad getest en zelfs even switch verwijderd, dus PC direct op HB. Naar mijn weten moet de HB de 200Mb/s aankunnen (volgens jullie eigen berichten). Volgens mij wel meer, want de HB-gateway is EuroDOCSIS 3. Heb voor de zekerheid ook nog een andere UTP-kabel gebruikt. Het zit me toch wel een beetje dwars (in de zin dat ik gewoon niet weet waar het aan zou moeten liggen) omdat alle tests werkelijk niet harder gaan dan 140Mb/s, usenet ook niet. Niet 135Mb/s, niet 145Mb/s, nee echt precies 140.xxMb/s. Ik weet dat hier in huis geen beperkende factoren aanwezig zijn. Is er misschien iets aan de kant van UPC dat eventueel de bottleneck zou kunnen zijn? Anders zou ik het namelijk echt niet weten.
Ik zet dit bericht maar even op het forum ipv een PB omdat ik zie dat meerdere mensen dit hebben. Een aantal klanten met 150Mb Extra Power doen ook wel eens speedtests en het valt op dat een aantal klanten net iets onder, precies of net iets boven de 140Mb/s zitten terwijl men een 150Mb-abonnement heeft. Nu is een verschil van 10Mb/s natuurlijk niet veel, maar als je het naast de 120Mb-snelheidmetingen legt (vaak 116Mb/s), is het verlies bij 150Mb toch iets meer dan je zou verwachten. Het valt eigenlijk best wel op dat het gewoon ook niet harder dan 140Mb/s gaat.
15 juni 2013:
20 juni 2013:
Gewoon bedraad getest en zelfs even switch verwijderd, dus PC direct op HB. Naar mijn weten moet de HB de 200Mb/s aankunnen (volgens jullie eigen berichten). Volgens mij wel meer, want de HB-gateway is EuroDOCSIS 3. Heb voor de zekerheid ook nog een andere UTP-kabel gebruikt. Het zit me toch wel een beetje dwars (in de zin dat ik gewoon niet weet waar het aan zou moeten liggen) omdat alle tests werkelijk niet harder gaan dan 140Mb/s, usenet ook niet. Niet 135Mb/s, niet 145Mb/s, nee echt precies 140.xxMb/s. Ik weet dat hier in huis geen beperkende factoren aanwezig zijn. Is er misschien iets aan de kant van UPC dat eventueel de bottleneck zou kunnen zijn? Anders zou ik het namelijk echt niet weten.


