• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Weak or no signal

  • Onderwerp starter henkinenschede
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

henkinenschede

Ik heb thuis twee tv's, een in de woonkamer en een in de slaapkamer.
De TV in de slaapkamer is OK.
De TV in de woonkamer geeft bij Nat Geo (Kanaal 18) en bij SBS 9 (Kanaal 28) de mededeling:"Weak or no signal".
Ik heb de coax kabel vervangen met een met een keurmerk, maar geen succes.
Kan iemand mij vertellen waarom juist deze twee kanalen in de woonkamer niet werken en in de slaapkamer wel?
 
Mogelijk is toch het signaal te zwak of gestoord. Heb je alleen de kabel vervangen of ook de coax-stekkers ? De meeste problemen ontstaan namelijk door verkeerde stekkers (met een plastic kap). Ook zou het door een probleem met de bekabeling naar een aansluitdoos kunnen komen of het type aansluitdoos. Hoe is je TV aangesloten ? Via een splitter of via een aansluitdoos in de slaapkamer ?
En heb je al eens opnieuw de kanalen laten zoeken met als instelling: frequentie 474MHz en netwerk code 5555 ?

Eventueel kun je controleren of je TV een probleem heeft door hem direct op het AOP (Abonnee Overname Punt) aan te sluiten of op de plek van de TV in de woonkamer, dus de coax daarvan oversteken in de slaapkamer TV. Dat is even wat werk, maar je weet dan zeker dat het niet aan de TV ligt als hij daar wel werkt.
 
Ik heb de kabel vervangen met een nieuwe (door Ziggo verstrekte) kabel met gegoten stekkers.
De kabel wordt in de meterkast gesplitst (woonkamer en slaapkamer) en gaat in beide gevallen naar een aansluitdoos die destijds (2006) door de aannemer is geinstalleerd.
OK, ik zal proberen om de woonkamer tv in de slaapkamer aan te sluiten, dan weet ik of het aan de tv ligt of aan de kabel van de meterkast naar de woonkamer.
Bedankt voor je advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan