• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WDR slechte beeld kwaliteit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter balthazar59
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

balthazar59

Sinds de fusie wordt de zender WDR door slechte beeldkwaliteit gekenmerkt (blokjes) De overige zenders hebben dit niet. Is dit herkenbaar voor andere Ziggo gebruikers? Zie de reacties graag tegemoet!
 
Sinds de fusie wordt de zender WDR door slechte beeldkwaliteit gekenmerkt (blokjes) De overige zenders hebben dit niet. Is dit herkenbaar voor andere Ziggo gebruikers? Zie de reacties graag tegemoet!

Ja dit is herkenbaar.
Ja dit is oplosbaar.
Ja je moet je kabels checken, zeer grote kans dat je een 4g zender in de buurt hebt die stoort op je signaal.
Ja hierover is veel gezegd op het forum.
Nee Ziggo is niet verantwoordelijk, die is verantwoordelijk tot aan het AOP daarna dien je zelf je spullen op orde te hebben.
 
Slechte ontvangst WDR

Heb dezelfde klacht als balthazar59. Sinds het wijzigen van de digitale kanalen is het shit met de ontvangst van WDR. Heb geen G4 ontvangers en overige kanalen zijn goed.
 
Heb dezelfde klacht als balthazar59. Sinds het wijzigen van de digitale kanalen is het shit met de ontvangst van WDR. Heb geen G4 ontvangers en overige kanalen zijn goed.

Het gaat niet om 4G ontvangers, maar 4G zenders (mobiele telefoonmasten)..
 
WDR

strange...voor de kanaalwijziging geen problemen met 4G masten en daarna wel...heeft Ziggo geen oplossing, schijnt dat meerdere klanten deze hinderlijke problematiek ervaren.
 
Oplossing is al lang gegeven hierboven.
Wat wil je dan nog meer.
Een herhaling?
 
Ik heb een 4G mast op de flat achter mij staan. Ondanks de kabelkeur kabel en F-connectors gaat het signaal op o.a. WDR (794 MHz) sterk op en neer. Gelukkig resulteert dit niet in een blokkerig beeld.

Sent from my Galaxy Note 4
 
Sorry, ik bedoelde natuurlijk 4G zender.
Het is toch vreemd dat dit probleem zich voordoet sinds de kanaalwijziging. Heb zo het vermoeden dat het Ziggo totaal niets uitmaakt. Hebben ze binnenkort weer een reden om een kanaal uit te schakelen.
 
Sorry, ik bedoelde natuurlijk 4G zender.
Het is toch vreemd dat dit probleem zich voordoet sinds de kanaalwijziging. Heb zo het vermoeden dat het Ziggo totaal niets uitmaakt. Hebben ze binnenkort weer een reden om een kanaal uit te schakelen.

Ziggo kan er niets aan doen dat de klant zijn bekabeling niet op orde heeft. Ziggo legt uit dit op te vangen met goede bekabeling. Om de klant op weg te helpen is Kabel Keur in het leven geroepen. Storingen met 4G ontstaan simpelweg, omdat de bekabeling, splitters, connectoren, enz onvoldoende afgeschermd zijn tegen signaal van buiten af. Dat jij geen 4G zender hebt staan kan kloppen. Dit doen Vodafone, KPN en Tele2 namelijk. Het is Ziggo ook niet te verwijten veranderingen door te voeren waar storingen bij de klant uit ontstaan. De technische specificaties zijn zo opgesteld dat er geen storing kan ontstaan bij gebruik van de materialen die aan die specificaties voldoen. Omdat de materialen van de klant er vaak niet aan voldoen ontstaan er storingen.

Oplossing: Zorg dat de binnenhuis installatie wel aan de technische specificaties voldoet voor signaal doorgifte. Signaal lekkage de binnenhuis installatie hoort hier niet bij.

Tip: Stop met het verwijt bij Ziggo neer te leggen. De technische mensen blijven een soort gelijk bericht plaatsen. Ziggo blijft het zelfde zeggen. Internet staat vol met soort gelijken berichten. Misschien wordt het dan ook tijd het voor waarheid aan te nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan