• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Water in groene CAI coax kabel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ik_165
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

ik_165

Hallo,

Hoe goed kan een buitenkabel coax tegen water.
Hebben slechte lassen in gezeten een paar jaar en is een aantal maanden terug gerepareerd, en na een tijdje weer hetzelfde probleem.
Nu weer gerepareerd, maar ipv de nieuwe kabel waren de monteurs nogal lui en hebben ze weer een gedeelte gerepareerd ipv de hele kabel.
Wat te doen, nu weer afwachten tot het weer mis gaat ben het nu zat.
Blijft altijd moeilijk om iemand te vinden die je wel kan helpen bij Ziggo.

Mvg ik
 
Hallo ik las regelmatig alle soorten kabel (kapot getrokken oid ) als de las goed is gemaakt zou het geen probleem moeten zijn (water in kabel is altijd mogelijk) vooral als ze ouder zijn dat hoeft geen probleem te zijn als de isolatie goed is van de kabel.bij coax kabel kan er signaal verlies optreden bij elke las van de kabel.

dus vraag ik mij af welke kabel hebben we het over naar jou huis of kabel naar ziggo verdeel kast?

pletter
 
We hebben het over de binnenkomende kobel dus vanaf het ziggo kastje.
De kabel heeft een paar jaar denk ik met slechte lassen gelegen vandaar dat er water in is gekomen.
 
Slecht
als er echt water IN de coax lekt gaat deze corroderen en kan er inwendige sluiting ontstaan ->weg beeld.

Op groter niveau, de coax kabels in de zendmast in Lopik bijvoorbeeld waren na een klein jaartje lek te zijn helemaal groen van de corrosie, hebben kortsluiting en brand veroorzaakt. Deze kabels waren wel deels hol van binnen. Het hangt dus van de isolatie van je kabel af of het water er ook echt ingetrokken is. Maar het kan dus wel degelijk (al zal het hier geen brand zijn) problemen veroorzaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan