• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wat voor soort harddisk met fiber power 60

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tikus
  • Startdatum Startdatum
T

tikus

Hallo,

Wat voor soort harddisk moet je hebben om voordeel te hebben van een 60 fiber power. Nu krijg ik met newsleecher regelmatig de melding timeout >:( wegens downloaden sneller dan wegschrijven naar harddisk.

Wil binnenkort een andere pc aanschaffen en wiol dan graag weten waar goed op te letten. De router is al een 1 gig router en in mijn pc nu zit een 1 gig netwerkkaart.

Groeten
Martin
 
Rest van de specs. want HDD is niet 1,2,3 een bootleneck, ook al heb je een hele oude HDD dan is die alsnog 40MByte per seconde ipv 60Mbit, processor, chipset etc etc?
 
Ik heb hier Fiber Power 120 en heb 2 Western Velicorapters in RAID0 staan en die trekt het volle snelheid.
Dus... go figure.
 
tikus zei:
Hallo,

Wat voor soort harddisk moet je hebben om voordeel te hebben van een 60 fiber power. Nu krijg ik met newsleecher regelmatig de melding timeout >:( wegens downloaden sneller dan wegschrijven naar harddisk.

Wil binnenkort een andere pc aanschaffen en wiol dan graag weten waar goed op te letten. De router is al een 1 gig router en in mijn pc nu zit een 1 gig netwerkkaart.

Groeten
Martin

Als je vrij oude pc hebt is meestal de cpu de bottleneck en niet de hdd.
 
Yinchie zei:
Ik heb hier Fiber Power 120 en heb 2 Western Velicorapters in RAID0 staan en die trekt het volle snelheid.
Dus... go figure.

Hier heeft hij echt veel aan.... :gestoord2:
 
Ik heb hier een P4 HT 3Ghz met " normale " ide schijven, icm grabit volle bak 120 gehaald... ;D
 
Elke pc die je nu aanschaft moet deze snelheid aan kunnen. Dat je oude pc een probleem geeft heeft meer met een defect te maken aan je pc want ook een pc van 10 jaar terug moet deze snelheid aan kunnen.
 
Daarbij kan het ook nog eens liggen aan de versie newsleecher die je gebruikt. Ik geloof als je versie 3.9 gebruikt dat daar ook het probleem mee speelt. In versie 4 is dit grotendeels opgelost.
 
Heb hier een oude PC met een 20 Gb harddisk, er staat dan wel geen windows op, maar met Linux haalt hij gewoon de volle mep 8)

Ohja, just for the records, het is een oude pentium 1 op 200 Mhz. ;)
 
Phr3ak zei:
Heb hier een oude PC met een 20 Gb harddisk, er staat dan wel geen windows op, maar met Linux haalt hij gewoon de volle mep 8)

Ohja, just for the records, het is een oude pentium 1 op 200 Mhz. ;)

wat voor linux smaak heb je er opstaan ?? een blokkendoos ??

gr. Ed ( die hier ook nog een oudje heeft staan die niet zoveel stoom vraagt.
 
Terug
Bovenaan