• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat voor aansluitingen op de HDTV mediabox?

Berichten
4.405
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Goedenmiddag,

Omdat ik sinds kort een mooie Full HD tv heb, zou ik graag willen overstappen op de HDTV box. Niet alleen vanwege de HD kanalen ( niet dat dat er nou zo veel zijn, maar ok ;) ), maar ook omdat ik nu tv kijk via Scart, en naar wat ik heb begrepen is dat een van de minst gunstige aansluitingen om je HDTV mee aan te sluiten. Dus wil ik mijn tv gaan voeden met HDMI, wat dus op de HDTV mediabox zit. Echter, ik wil er ook een harddiskrecorder op aansluiten. Gaat dit? Dus over welke aansluitingsmogelijkheden beschikt die HDTV mediabox precies?

Mvg.

Arthur
 
2x scart
1x hdmi

scart ziet er beter uit dan hdmi, bij de SD kanalen dan
 
Ok thx, dan weet ik dat het met de aansluitingsmogelijkheden in ieder geval wel goed zit.

Dan nog even een vraagje. Nu jij zegt dat het beeld er met scart beter uitziet dan met HDMI ( en dat klopt las ik net in een ander topic ), zou ik dan veel vooruitgang zien in beeldkwaliteit ( de SD kanalen ) tov van mijn huidige mediabox DVR?
 
Dan heb ik zeker een andere hardwareversie van de HDTV mediabox geïnstalleerd gekregen de afgelopen week.

Hier zit HDMI, ook bij SD kanalen, er veel beter uit dan met scart.
 
Jarco Kriek zei:
Dan heb ik zeker een andere hardwareversie van de HDTV mediabox geïnstalleerd gekregen de afgelopen week.

Hier zit HDMI, ook bij SD kanalen, er veel beter uit dan met scart.

Mmm, andere (nieuwere) hardwareversie? ::) En wat voor tv heb jij, Jarco?


Ik heb op dit moment 3 mediaboxen staan:

-Een Pace HDTV satelliet decoder, aangesloten via HDMI.
-een UPC/Philips HDTV decoder, aangesloten via HDMI.
-een UPC/Pace "normale" decoder, aangesloten via scart.

Als ik nu een zender pak die ik op alle 3 de boxen kan ontvangen, bijv. BBC, dan
is de "beeldkwaliteit uitslag" als volgt:

De Pace satelliet box wint. De UPC/Pace box via scart is vrijwel identiek/net zo scherp, maar doordat
een HDMI box geen overscan vertoont (de UPC/Pace box via scart snijdt een stukje beeld weg) wint
de Pace sat box.

De UPC/Philips HDTV box laat via HDMI duidelijk een ietsje softer beeld zien dan de overige 2. Het lijkt
wel alsof het beeld "overprocessed" is. Heel vloeiend, heel smooth, misschien wel het beste als het om
het wegpoetsen van artifacts gaat, maar deze eigenschap gaat duidelijk ten koste van de absolute beeldscherpte.
Schakel ik de Philips box over op scart dan is het beeld even scherp als de UPC/Pace en de Pace sat box.
Naar mijn mening gaat er bij de Philips dus ergens iets fout in het HDMI traject. Tenminste, bij mijn box is dat zo.

Software nog niet goed? Een circuit in de box brak? (jij hebt misschien wél een goede)

Deze "issue" staat op de HDTV bug list, maar of het ooit opgelost gaat worden? Ik weet ook niet
of UPC er mee bezig is aangezien er totaal geen UPC feedback is wat betreft de bug list.
 
Terug
Bovenaan