S
SMulTiE
Beste allemaal,
in mijn vorige woning heb ik regelmatig last gehad van een uitvallende modem.
Hier heb ik in het verleden al meerdere malen topics voor geopend. De liefhebber kan deze ongetwijfeld vinden door even op mijn naam te zoeken in dit forum.
Korte samenvatting; mijn modem zond uit met 55 dBmV en klapte er daarom om de haverklap uit.
Hier is twee keer een monteur voor langs geweest. De eerste keer is de modem vervangen door een tweedehandsje (monteur had schijnbaar geen nieuwe bij zich :-s ).
De tweede keer is er niks vervangen.
Enkele weken nadat de tweede monteur langs is geweest zag ik op de uitleespagina van de modem dat de upstream power niet meer op 55 dBmV stond, maar wat lager. Ik heb in mijn vorige woning sindsdien geen last meer gehad van het uitvallende modem.
2 maanden geleden ben ik echter binnen dezelfde stad verhuisd. Ik heb mijn complete UPC pakket meegenomen en opnieuw aangesloten.
Het oversluiten ging echter op zeer korte termijn en zonder enige problemen; hulde voor UPC op dat gebied.
Je raadt het echter al; hier heb ik wederom last van eerdergenoemde problemen. Digitale televisie werkt perfect incl ondemand etc.
Menu-1789 geeft ook aan dat het signaal 100% is.
Mijn modem valt echter nog steeds om de haverklap uit.
Woensdagavond (nadat de modem meer dan 24 uur achtereen niet meer online was gekomen) heb ik de UPC helpdesk weer eens gebeld.
De dame aan de andere kant van de lijn adviseerde me om eerst de kabel met de F-connectors (tussen splitter en modem) te vervangen, om die in ieder geval uit te sluiten en op die manier te voorkomen dat ik voorrijkosten betaal voor iets dat ik zelf had kunnen vervangen.
Dit heb ik gisteren gedaan. Vervangen door een hoge kwaliteit kabel.
Helaas zonder resultaat. Het jeukt weer van de T3 errors op het Arris modem. En áls de modem online is staat
er weer vrolijk 55 dBmV aangegeven bij Upstream Power.
Eigenlijk heb ik 3 vragen over dit probleem:
1) Wat houdt het nou feitelijk precies in? Wat betekent 55 dBmV en waarom doet de modem dit?
2) Wat kan ik er zelf aan doen? (Ik heb alle kabels al vervangen met Hirschmann spul) Helpt een versterker?
3) Wat kan UPC er aan doen? (Is het zo simpel als ergens in de wijkcentrale een knopje wat bijstellen zoals ik al eens gehoord heb?)
Ik heb alles bij elkaar al een jaar of 10 abonnee bij UPC, en wil dat eigenlijk graag blijven omdat ADSL voor mijn geen reële optie is,
maar als dit probleem niet snel opgelost wordt, zal ik helaas toch de overstap moeten gaan maken.
in mijn vorige woning heb ik regelmatig last gehad van een uitvallende modem.
Hier heb ik in het verleden al meerdere malen topics voor geopend. De liefhebber kan deze ongetwijfeld vinden door even op mijn naam te zoeken in dit forum.
Korte samenvatting; mijn modem zond uit met 55 dBmV en klapte er daarom om de haverklap uit.
Hier is twee keer een monteur voor langs geweest. De eerste keer is de modem vervangen door een tweedehandsje (monteur had schijnbaar geen nieuwe bij zich :-s ).
De tweede keer is er niks vervangen.
Enkele weken nadat de tweede monteur langs is geweest zag ik op de uitleespagina van de modem dat de upstream power niet meer op 55 dBmV stond, maar wat lager. Ik heb in mijn vorige woning sindsdien geen last meer gehad van het uitvallende modem.
2 maanden geleden ben ik echter binnen dezelfde stad verhuisd. Ik heb mijn complete UPC pakket meegenomen en opnieuw aangesloten.
Het oversluiten ging echter op zeer korte termijn en zonder enige problemen; hulde voor UPC op dat gebied.
Je raadt het echter al; hier heb ik wederom last van eerdergenoemde problemen. Digitale televisie werkt perfect incl ondemand etc.
Menu-1789 geeft ook aan dat het signaal 100% is.
Mijn modem valt echter nog steeds om de haverklap uit.
Woensdagavond (nadat de modem meer dan 24 uur achtereen niet meer online was gekomen) heb ik de UPC helpdesk weer eens gebeld.
De dame aan de andere kant van de lijn adviseerde me om eerst de kabel met de F-connectors (tussen splitter en modem) te vervangen, om die in ieder geval uit te sluiten en op die manier te voorkomen dat ik voorrijkosten betaal voor iets dat ik zelf had kunnen vervangen.
Dit heb ik gisteren gedaan. Vervangen door een hoge kwaliteit kabel.
Helaas zonder resultaat. Het jeukt weer van de T3 errors op het Arris modem. En áls de modem online is staat
er weer vrolijk 55 dBmV aangegeven bij Upstream Power.
Eigenlijk heb ik 3 vragen over dit probleem:
1) Wat houdt het nou feitelijk precies in? Wat betekent 55 dBmV en waarom doet de modem dit?
2) Wat kan ik er zelf aan doen? (Ik heb alle kabels al vervangen met Hirschmann spul) Helpt een versterker?
3) Wat kan UPC er aan doen? (Is het zo simpel als ergens in de wijkcentrale een knopje wat bijstellen zoals ik al eens gehoord heb?)
Ik heb alles bij elkaar al een jaar of 10 abonnee bij UPC, en wil dat eigenlijk graag blijven omdat ADSL voor mijn geen reële optie is,
maar als dit probleem niet snel opgelost wordt, zal ik helaas toch de overstap moeten gaan maken.