• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat te doen? Foutcode 1 netwerktest

T

turbobak

Ik kan middels de mediabox geen films meer bestellen via arrivo en krijg bij de netwerktest steeds foutcode 1.Wat ik er van begrijp, heeft dit mogelijk te maken met mijn versterker. De situatie is als volgt. Het signaal komt binnen in de meterkast en gaat via een versterker, Hirschmann GHV 20 M met 1 passief retourkanaal 5....65 MHz, die ook in de meterkast zit, naar de woonkamer en naar boven. De mediabox staat in de woonkamer en is aangesloten op een LCD Tv. Volgens UPC moet ik een andere versterker aanschaffen met een actief retoursignaal (redelijk prijzig) of is er een andere (goedkopere) oplossing zonder aan beeldkwaliteit te verliezen?
 
een andere versterker is een goede oplossing. een upc monteur kan die plaatsen voor 59,- in de btw. wat je ook kan proberen is om de splitter die de tv van de woonkamer en naar boven split te verwijderen. vergeet daarna niet je mediabox te resetten. ook is het vaak zo dat als je een öude"phillips wandcontactdoos hebt dat je dan geen retoursignaal krijgt. wat je dan kan doen is een monteur latn komen van upc en die vervangt dan kosteloos je wandcontactdoos.
 
Ja, de versterker moet actief retourgeschikt zijn.
Ik heb dan ook de (zeer) dure GHV 830A signaalversterker van Hirschmann aangeschaft.

Hier hangt bij mij dan een 6 voudige multitap achter, de mediabox werkt op alle punten dan ook zonder problemen.
Welke versterkers (actief retourgeschikt) er nog meer werken, durf ik je zo niet te zeggen.

De GHV830A doet het in ieder geval zonder problemen.
 
Volgens HD medewerker kun je ook je
versterker er tussen uit halen zodat "zij"
je smartcard (na 5 bestellingen) kunnen resetten.
IP connectivity zou dan weer werken.

Hoeveel tijd hierover heen gaat kan ik je niet vertellen.
Is goedkoper dan een een nieuwe retour geschikte versterker....


Caesar
 
turbobak zei:
Ik kan middels de mediabox geen films meer bestellen via arrivo en krijg bij de netwerktest steeds foutcode 1.Wat ik er van begrijp, heeft dit mogelijk te maken met mijn versterker. De situatie is als volgt. Het signaal komt binnen in de meterkast en gaat via een versterker, Hirschmann GHV 20 M met 1 passief retourkanaal 5....65 MHz, die ook in de meterkast zit, naar de woonkamer en naar boven. De mediabox staat in de woonkamer en is aangesloten op een LCD Tv. Volgens UPC moet ik een andere versterker aanschaffen met een actief retoursignaal (redelijk prijzig) of is er een andere (goedkopere) oplossing zonder aan beeldkwaliteit te verliezen?
Je kunt ook eens proberen opm het signaal voor je versterker te splitsen. De kabel die dan naar de woonkamer gaat wordt dan niet versterkt en de kabel die naar boven gaat laat je dan wel via de versterker lopen.
Ik had eerst ook een huisversterker, in het begin had ik goed beeld maar na een tijdje kreeg ik steeds meer blokken, ik heb toen de versterker verwijderd, voor zowel beneden als boven, en sindsdien heb ik zowel beneden als boven perfect beeld, en dat zonder versterker.
Dus dat zou je kunnen proberen, kost niets.
 
Ik heb de GHV 20-65 en die werkt als een zonnetje. Alle tests groen. Eerder had ik dezelfde foutcode, maar dat bleek toch aan een server van UPC te liggen en niet aan mijn huisinstallatie. Een keer je box rechtstreeks op de groene kabel aansluiten (met portable tv of coaxkabel van voldoende lengte) en kijken of het probleem is opgelost. Zo niet, dan is het een probleem van UPC.
 
wat voor ip staat er bij je 2de veld?? een 192 ip of een 10 ip?
 
Dank voor jullie reacties. Ik zal de tv eerst eens rechtstreeks op de AOP aansluiten en kijken wat er dan gebeurt.

Upc Monteur 2 zei:
wat voor ip staat er bij je 2de veld?? een 192 ip of een 10 ip?

In het 2e veld staat 192
 
caesar zei:
Volgens HD medewerker kun je ook je
versterker er tussen uit halen zodat "zij"
je smartcard (na 5 bestellingen) kunnen resetten.
IP connectivity zou dan weer werken.

Hoeveel tijd hierover heen gaat kan ik je niet vertellen.
Is goedkoper dan een een nieuwe retour geschikte versterker....


Caesar

Ik heb de kabel nu direct aangesloten op de AOP. Beeldkwaliteit is net zo goed als met versterker. Alleen ik krijg nog steeds foutcode 1 bij de netwerktest. Gisteren zou UPC mijn smartcard hebben leegegmaakt, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Toch een fout in het signaal van UPC?
 
ZOdra jij een 192 adres hebt dan is je box toch niet retour, anders had je een 10 ip moeten hebben. En zodra je die hebt kan jou Smartcard gereset worden etc.
Dit ligt aan jou modem van je box. Als hij zich niet online kan melden , dus een 10 ip krijgt en dat je toch een ip connectivity hebt dan is a je box niet goed danwel je modem er in.\

Je kan t retour signaal voor de zekerheid testen door op de kabel die in je DTV gaat een modem achter te hangen en zodra die online komt dan heb je t juiste signaal wat in de box moet.

Lukt dit en je box komy evt na een harde reset nog niet aan zijn 10 ip dan is wat ik denk je box defect en dient vervangen te worden.
 
Terug
Bovenaan