Wat kan ik nog doen?

S

sance

ja mensen ik weet het niet meer, ik wacht al zo lang op de nieuwe snelheiden en nog steeds geen nieuws.
ik ben gestopt met bellen naar help desk want het werkt niet, elke keer vertellen ze mij hetzelfde verhaal. ik zou naar andere provider willen overstapen maar ik heb geen thuis telefoon dus heb ik geen andere keuze dan bij chello blijven.
Is het mogelijk om bijvoorbeld klacht in te dienen of iets anders want ik weet het echt niet meer?
 
Ik noteerde snelheden die ik op de UPC-testserver haalde altijd als het sneller was dan ooit tevoren.
Nou begin september deden de lampjes van het Terayonmodem even raar en had ik geen verbinding. Enkele ogenblikken later weer wel en deed ik de test omdat het downloaden idioot snel ging. Resultaat 470 KByte/sec met Chello Classic bij het binnenhalen van het 5mb bestandje. Kort daarna weer de normale snelheid.
Maar zo te zien is het eenvoudiger om iedereen hogere snelheden aan te bieden dan ze ons doen geloven. Het aan het lijntje houden is bedoeld om mensen nog even iets langer bij UPC te houden. De hogere snelheden moeten wel gepaard gaan met hogere of geen downloadlimieten anders kunnen ze alsnog veel klanten zien vertrekken. Mijn KPN telefoon nooit opgezegd dus geen probleem dan.
 
ja maar voor mij is het erg, de snelheid is ontzetend laag voor de bedraag dat ik elke maand betaal, ik heb maar max 180kb download en slechts 12,5 kb/s upload, ik denk niet dat jullie mijn situatie begrijpen want volgens mij hebben jullie allemaal de nieuwe snelheiden en zijn jullie gelukig, maar als je in mijn schoenen zat zou je echt weten hoe klote ik me voel.
ik ben vaak op bittorent en dan heb ik veel hogere upload nodig om te sharen maar met de 12,5 lukt dat echt voor geen meter.
 
Je moet toch een nieuw modem hebben, als ik zo zie dat je nog steeds een com21 modem hebt?! Of is je profiel nog niet aangepast en heb je al wel een nieuwe?  ???



edit: Oh vandaar! Mij hebben ze al 2 keer een afspraak aangeboden deze maand of ik een modemruil wilde doen omdat ik zogenaamd als enige geen connectie kreeg op vreemde tijden..... en jou mijden ze als de pest?! ??? Lullig!!
PS mijn modem is prima in orde (thomson), dus heb ze weggestuurd.
 
hehe, ik heb nog steeds com21 daar heb ik het de hele tijd over.
daarom ben ik zo kwaad op hun.
 
Simpel.

Haal de spanning van je modem.
Bel de helpdesk.
"Goedemiddag meneer ik heb problemen met internet"
- Ok mag ik uw postcode en huis nummer
"bla die bla bla"
- Wat is het probleem?
"Nou mijn modem is online maar ik kan niet internetten."
- welke lampjes branden er op de modem?

hier begint het: vertel je gewoon dat de standaard lampjes branden en dat je de modem net ge-reset hebt door de spanning er even af te halen.

wat ze dan daar gaan doen is proberen je modem te bereiken, en omdat jij de stekker er gewoon uit hebt liggen denken hun hier klopt iets niet.
en dan zullen ze waarschijnlijk zeggen uw modem is stuk. "we komen m omruilen."

Mocht dit niet helpen dan doe je gewoon je stekker er weer in en dan ga je weer internetten.
 
sance zei:
ja mensen ik weet het niet meer, ik wacht al zo lang op de nieuwe snelheiden en nog steeds geen nieuws.
ik ben gestopt met bellen naar help desk want het werkt niet, elke keer vertellen ze mij hetzelfde verhaal. ik zou naar andere provider willen overstapen maar ik heb geen thuis telefoon dus heb ik geen andere keuze dan bij chello blijven.
Is het mogelijk om bijvoorbeld klacht in te dienen of iets anders want ik weet het echt niet meer?

  Hallo,

Je kan een klacht indienen bij de NLIP dat is de branch vereniging
van Nederlandse Internet Service Providers.
Het adres  weet ik niet meer, dacht Hilversum, maar zoek dat
even op in google

Als je mazzel heb, hangt chello de dag nadat de NLIP contact hebben opgenomen met hun aan de telefoon ( nummer familie of je mobiel)
waar je bereikbaar kan zijn, laten ze je terug bellenn als je bereikbaar ben waar dan ook.

PS. Je zegt nog eenCOM21 Mdm tehebben en daarom ben je pissig?

Ik heb het zelfde mdm en haal snelheden van+- 300-350 Kbyte/sec Dnld en upld van +-25 -30 Kbyte/sec, dus om en nabij de 10 % van de Dnld lijkt me niet slecht. Je mdm zal niet echt het grote verschil uit maken. bij echt grove momenten haal ik 450 Kbyte /sec. Naar mijn idee ligt het eerder aan je verbinding, misschien intern, zeker wel bij chello

  Gr Hagen

Over de NLIP - Branchevereniging voor Nederlandse Internet Providers. Hierin
is opgenomen de beschrijving van de organisatie, zoals ...
www.nlip.nl/nl/info/main/pers040206.html -
 
In het gehucht waar ik woon hebben ze ons toch met aug/sept over gezet naar de eerste gedeeltelijk snelheids verhoging toen ik nog een com21 had.
2.5mbit down en 256Kbit up (omdat com21 384 niet aan zou kunnen volgens chello)

Je zou denken dat de meeste de eerste verhoging toch wel gehad zou hebben.
Ben jij de enige in je omgeving met nog de oude com21 snelheid of hebben er meer last van in jou omgeving?
 
IK ken hier niemand die chello heeft want hier wonen veel oudere mensen ;)
maar ik heb e-mail ontvangen van een van de medewerkers nadat ik zelf een brief naar hun heb gestuurd en hij stuurt mij hetzelfde verhaal die ik de hele tijd krijg te horen als ik naar de help desk bel.
hier de mail:
Op dit moment zijn we druk bezig met de datamigratie. Wij hopen die
volgende week af te ronden. Dan moet er nog getest worden of alles goed
werkt. Als dit alles ok is worden de nieuwe snelheden opgevoerd. Dat zal
ongeveer vanaf 1 januari gaan gebeuren, en als uw modem vervangen moet
worden krijgt u daar schriftelijk van te voren bericht over.

Met vriendelijke groet,


en dit staat er onder :P

De informatie verzonden met dit e-mailbericht (en bijlagen) is
uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n) en zij die van de
geadresseerde(n) toestemming kregen dit bericht te lezen. Gebruik door
anderen dan geadresseerde(n) is verboden. De informatie in dit
e-mailbericht (en bijlagen) kan vertrouwelijk van aard zijn en kan
binnen het bereik vallen van een geheimhoudingsplicht en een
verschoningsrecht.


jullie hebben van mij toestemming :angel:


ik geloof er niks van, volgende jaar zeggen ze ja wij zijn nog steeds bezig met testen ik denk dat wij tot februari klaar zijn.
 
waarom kan het bij multikabel wel heel snel (snelheidsverhoging) en bij chello
duurt het weer lekker lang >:(
 
Terug
Bovenaan