• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat kan het zijn???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Roadster
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Roadster

Ik heb nu al 3 wkn het probleem dat ik s'avonds vanaf meestal rond 8-en, niet kan verbinden met de mailserver. Ik krijg deze foutmelding.

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Ik snap er nix van, dat het alleen savonds is, en sochtends af en toe....

Wat kan dit zijn???? Word para....
 
Die beveiliging misschien uitschakelen ofzo? Staat hier ook niet aan.

Kan bij accounts --> tabblad email --> email aanklikke --> eigenschappen --> tabblad geavanceerd.
 
Ik heb vrij regelmatig de melding dat het mail quota proggie op de server down is en dat ik het een paar minuuten later nog eens moet proberen ... Ik heb op het moment slechts 3Mb in gebruik - van de 10 dus daar ligt het niet aan. Het ligt helemaal niet aan mij of mn PCtje, maar aan de mailserver van Sjello, dies brak
 
Komt inderdaad wel vaker voor maar waarom werkt die Godsklere Quote ding nie meer Hij geeft de hele tijd alleen maar aan Retrieving Quote... :P
 
Die beveiliging misschien uitschakelen ofzo? Staat hier ook niet aan.

staat bij mij ook niet aan, maar dat verklaart ook niet waarom het alleen s'avonds is
 
het is nu niet meer alleen savonds, is vanochtend gebeurt en nu ook weer....... ???
 
Roadster zei:
het is nu niet meer alleen savonds, is vanochtend gebeurt en nu ook weer....... ???

Open Outlook Express
Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts'
Selecteer de account van chello en klik op 'Verwijderen'
Klik op 'Toevoegen' en kies voor 'E-mail'
Bij 'Weergave naam' vult u uw eigen naam in. Deze wordt als afzender weergegeven
Klik op 'Volgende'
Bij 'E-mailadres' vult u uw eigen e-mail adres in
Klik op 'Volgende'
Bij 'Servertype' moet 'POP3' geselecteerd zijn
Bij 'Inkomende e-mail' vult u in: mail.chello.nl
Bij 'Uitgaande e-mail' vult u in: mail.chello.nl
Klik op 'Volgende'
Bij 'Accountnaam' vult u uw gebruikersnaam in
Bij 'Wachtwoord' vult u uw wachtwoord in
Klik op 'Volgende'
Klik op 'Voltooien'
 
Er staat gewoon dat (ik denk dat je outlook gebruikt) geen verbinding krijgt met de server. Dit ligt of aan je internetverbinding (kan je dan nog wel internet op?) of aan de server van chello zelf. Waarschijnlijk niets aan te doen dus.
 
ja ik kan wel op internet dan. En chello zegt ook ( mailtje gestuurd ) dat er geen storing met de mailserver de vorige dagen was. Ze zeiden dat het waarschijnlijk aan mijn firewall ligt, maar dat kan niet want die had ik al voordat het gebeurde en heb em ook uitgeschakeld.

Maar Ik weet nu wel hoe ik het kan oplossen, tijdelijk dan totdat het weer gebeurt.

configuratie scherm--->netwerk-en internetverbindingen--->netwerkverbinding---->lan verbinding---->ondersteuning

dan op de knop herstellen drukken, ff opnieuw opstarten en hij doet het weer.

Maar weet nog steeds niet wat het veroorzaakt.
 
iemand nu enig idee, nu ik het tijdelijk kan oplossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan