• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat is wijsheid??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jor
  • Startdatum Startdatum
J

jor

iemand bekend met het fenomeen dat mijn anologe tv gaat storen na een tijdje.
haal ik de stekkers even uit de splitter en plaats hem terug,storing weg.
en lijkt of er zich een bep spanning opbouwd die resulteert in storing.
verder heb ik ook dtv maar de storing is bij de anologe tv's.
graag een oplossing hiervoor!
bvd
 
Re: storing na een paar weken

Hmm, dat klinkt als een soort condensatorwerking die zich oplaadt als alles aangesloten is maar zich direct (via jou?) zou ontladen zodra je er mee bezig gaat.

Kun je meer vertellen over de situatie? (qua bekabeling, apparatuur, enz). Bovenstaand fenomeen lijkt op wat ik heb gezien bij gebruik van meerdere soorten coax-kabels door elkaar: tvkabel en bijv RG58u. Deze hebben een capacitatieve weerstand van 50 en 75 ohm. Een oude coax-netwerkkabel en een normale tv kabel door elkaar gebruiken geeft problemen, alhoewel het in eerste instantie goed lijkt te werken.

Mijn eerste conclusie zou zijn dat (in geval van een kwalitatief goede splitter en niet zo'n plastic driehoekje!) je een probleem hebt zitten in je bekabeling zelf.
 
Re: storing na een paar weken

plankie zei:
Hmm, dat klinkt als een soort condensatorwerking die zich oplaadt als alles aangesloten is maar zich direct (via jou?) zou ontladen zodra je er mee bezig gaat.

Kun je meer vertellen over de situatie? (qua bekabeling, apparatuur, enz). Bovenstaand fenomeen lijkt op wat ik heb gezien bij gebruik van meerdere soorten coax-kabels door elkaar: tvkabel en bijv RG58u. Deze hebben een capacitatieve weerstand van 50 en 75 ohm. Een oude coax-netwerkkabel en een normale tv kabel door elkaar gebruiken geeft problemen, alhoewel het in eerste instantie goed lijkt te werken.

Mijn eerste conclusie zou zijn dat (in geval van een kwalitatief goede splitter en niet zo'n plastic driehoekje!) je een probleem hebt zitten in je bekabeling zelf.


**** capacitatieve weerstand van 50 en 75 ohm****

Moet dat niet zijn een Inductieve R,xl=2pi fL
capacitieve R is reactantie
1/2pi fc

De mantel vormt met de isolatie en de kern een condensator.

Zou je wat hebben aan een mantelstroom filter, dit zorgt ervoor dat je geen "aardlussen " krijgt
 
Re: storing na een paar weken

De weerstand zoals deze wordt aangegeven op coaxkabels is voor zover ik weet capacitatief, maar ik kan er naast zitten. 't Is al een tijdje geleden dat ik daar op school iets over geleerd heb, dus mocht iemand dat zeker zijn hoe het zit mag die het zeggen :)

Wanneer de bekabeling in orde is zou je inderdaad kunnen gaan denken aan een mantelstroomfilter.
 
Re: storing na een paar weken

Bij wisselstroom heb je altijd te maken met een combinatie van ohmse weerstand, inductantie (inductieve weerstand) en capacitantie (capacitieve weerstand).
Het is voor mij ook erg lang geleden en ik vond het toen al redelijk moeilijk. Daarom maar even wat op gezocht. wikipedia Coaxkabel
 
Re: storing na een paar weken

Geweldig :D om toch een antwoordt te krijgen,en het is inderdaad zo dat ik een oudekabel aan een c12 kabel heb verbonden dmv hirsch spliter.alleen is het niet zo makelijk om een nieuwe kabel binnendoor te trekken in mijn huis.
Ben namelijk bang dat ik de oude kabel stuk trek en een veer van 10 meter is niet zo makelijk te vinden.
Dus ik wacht maar even,als het me genoeog is weet ik wat ik kan veranderen!

huidige situatie: groene kabel splitst in meterkast,een naar de mediabox(groenekabel) en een naar slaapkamer(dunnecoaxkabel),vervolgens hirsch splitter en verder met c12 naar de keuken.
dit alles met hirsch stekkers.

en nogmaals bedankt!
 
Re: storing na een paar weken

Als het is opgelost ben ik wel nieuwsgierig naar de daadwerkelijke sleutel tot je oplossing. Kan ik alleen maar van leren ;)
 
ik heb mijn tweedebox binnen,nu ben ik dus toe aan het vervangen van mijn dunne coax voor een digitaltkabel.
het is als volgt,
groene kabel wordt gesplitst(upc) in de meterkast,een naar de woonkamer(signaal prima) en een dunne coax naar de slaapkamer.
Daar zit geen wandcontactdoos maar een retoursplitter van hirshmann voor een tv in de keuken(digitalekabels).
nu wil ik de kabel gaan vervangen van de meterkast naar de slaapkamer voor een dikkekabel,en ik twijfel om er een wcd op te zetten(ivm verlies) en het alleen bij de spliter te laten.
wat is de beste en goedkoopste oplossing.
het signaal is overgens goed in de slaapkamer ondanks de dunnekabel,maar heb wel last van blokken en interverentie!
dus ik denk dat er geen versterker nodig is.
mijn vraag dus wat is wijsheid??
bvd
 
Vervang in eerste instantie alleen de dunne kabel door een goede. Bv Hirschman Koka799 of Belden H125.
Deze kabels hebben minder signaalverlies, maar vooral hebben ze een betere afscherming tegen stoorsignalen.
Een wcd plaatsen is niet strikt noodzakelijk en een versterker kun je altijd nog plaatasen.
 
Terug
Bovenaan