• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wat is jullie download snelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hein
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hein

Hallo,
Ik woon in heerhugowaard en heb het snelste abbo.
ik download nog wel eens een film of iets dergelijks uit de nieuwsgroepen.
De opstelling is als volgt, een ube moden, niet wifi( na 20 jaar klant zijn krijg je die niet) en daarachter een sitecom wif router.
Bedraad , de laptop via een kabel naar de router haal ik bijna 2 mb via de Ziggo newsserver en 5 mb via eweka.
Regelrecht op het modem levert hetzelfde resultaat op.
Wat ik graag wil weten is jullie download snelheid en hoe.
mijn laptop heeft een broadcom netwerkkaart tot 100 mb
is volledig bijgewerkt qa drivers en draait onder win7 prof.
Ik ben het een beetje zat, dat mijn 120 mb abbo dit is wat ik er voor terug krijg.
Ik hoor het graag.
Hein
:frons:
 
Ten eerste: als dat van die 100mb netwerk kaart geen typefout is is het nogal wiedes dat je nooit 120mb kan halen.
Je haalt met zo'n kaart waarschijnlijk hooguit 50mb (geen 100mb vanwege duplex).

Verder: haal je 5 megabit/sec op Eweka of 5 megabyte/sec. Dat laatste zou nml 40 megabit betekenen en dat zou goed kunnen kloppen met je 100mb netwerkkaart.
Zeker omdat Sitecom routers nu niet bepaald om hun snelheid bekend staan en dat dus ook zeer goed de bottleneck kan zijn.

Mijn conclusie:
zolang je niet je netwerkkaart en wellicht ook je router vervangt heeft het afnemen van 120 megabit bij Ziggo geen enkele zin. Dan kun je beter een hoop geld besparen en terugschakelen naar Plus met 60 megabit (waarvan je dan waarschijnlijk ook maar 40-50 haalt).

Als je echt maar 5 megabit/sec (ipv 5 megabyte/sec) haalt zou ik vanaf je PC in safe mode direct op de modem bedraad vanaf je laptop speedtest.ziggo.nl testen. Als je daar diezelfde lage snelheid haalt zou ik echt eens Ziggo bellen.
Als je daar wel een hoge snelheid haalt zou ik toch echt het probleem in je laptop, software of payserver zoeken. Meer mensen lijken problemen te hebben tussen Ziggo en Eweka, probeer dan eens een andere payserver met een proefabo.
 
Je haalt volgens mij 2 dingen door elkaar , de theoretische kant en de werkelijke kant van wat er mogelijk is.


theoretisch is het mogelijk om hogere snelheden te halen.
Maar momenteel is de Ziggo newsserver nog steeds niet in staat om meer dan 2MB/s te leveren. dit maakt niet uit met welk abbo je download.

Je Eweka bandbreedte is kennelijk de limiet die je haalt. Dus kan je daar ook niet sneller gaan zelfs niet met betere hardware.

Upgraden van je hardware heeft pas zin als je een usenet provider hebt die dan totaal 10MB/s+(100Mbit of beter) kan leveren.

Dit zal Ziggo nooit aanbieden.

Kom je op je eindconclusie terecht dat je met dit abbo eigenlijk niet verder komt als je nu gaat en dat waarschijnlijk met een downgrade er niet langzamer op wordt.

Ooh en nog een ding jij kan als je een berichtje stuurt naar een van de helpdesk medewerkers die hier aanwezig zijn (op dit forum) volgens mij wel een Wifi kabelmodem krijgen tenzij ze de voorwaarden weer hebben veranderd (het was volgens mij jhet middelste all in one abbo dat in aanmerking kwam of beter) .
 
Het is heel simpel, doe de speedtest.ziggo.nl dat is je snelheid die je haalt :)

Haal je met nieuwsgroepen of wat dan ook niet de max snelheid, dan ligt dat niet aan ziggo, maar aan de nieuwsgroep, software etc.
Meeste nieuwsgroepen knallen echt niet met 14mb/sec je huiskamer binnen :wink:

Ik kom meestal op 7mb/sec netto dus via nieuwsgroepen (sunnynet of ziggo).
Download ik iets via het web, bijvoorbeeld deze test: https://www.bbned.nl/speedtest/
kies het 1000MB bestand en bekijk wat je daar haalt :)

Ik haal daar 14mb/sec wat neer komt op ongeveer 112mbit, wat ook ongeveer gelijk is aan mijn speedtest van ziggo.
(En dan zitten er nog allerlei telefoons etc tegelijk op de verbinding ook)
 
De monteurs zijn vandaag geweest en hebben het modem vervangen voor een wifi model van cisco.
download via de ziggo speedtest is 110 mb, leuk om de telegraaf te lezen.,
de newsserver komt met al wel 3 mb binnen, bedraad.
Dus tja, we zijn er niet veel mee opgeschoten.
Maar goed, alles is nagekeken en weer een kabel vervangen.
de internet speed opzich is geweldig 110 mb had ik nog nooit gezien.
maar het is jammer dat er nog steeds problemen zijn met de newsserver.
Maar al met al positief.:frons:
 
Je bent gewoon goed geholpen dus :)
Dat je download vanuit de nieuwsserver niet sneller gaat ligt niet aan Ziggo :wink:
 
wifi

Ondertussen genoodzaakt het wifi gedeelte buiten bedrijf te stellen.
Op de eerste etage geen bereik meer.
Dus het wifi gedeelte uitgeschakeld en mijn wifi router er achter gezet.
Nu werkt de boel weer als voorheen.
Te droevig voor woorden.
:oops:
 
neem een payserver wil de server van ziggo niet afkraken maar ziggo, 3 mbit
payserver 7 mbit... dus dan moet er wel geknepen worden
 
mijn download snelheid is 50.8 en eerst had ik van kpn 4.2 dat is traag he komt door de slechte verbinding maar dat is opgelost dank zei ziggo:mrgreen:
 
bbned speedtest faal!

Ik zit op 2 verschillende browsers 1 internet explorer en firefox,
en nu het volgende.

Speedtest : bbned

Op IE krijg ik het maximum van 90Mbit. < ik zelf heb 120Mbit.
Op FF krijg ik het minimum van 160Mbit tot maximum van 390Mbit < dit klopt al niet.

Speedtest : ReggeFiber

Op IE krijg ik het minimum van 118Mbit en maximum van 12/1/2Mbit < Stabiel.
Op FF krijg ik het minimum van 120Mbit en Maximum van 12/1/2Mbit < Stabiel.

Leg mij even uit wat er met bbned aan de hand is dat ik zulke grote snelheden kan behalen?

Ondertussen een nieuwe test gedaan op FF en dit is eind resultaat van bbned :

w huidige bandbreedte is 862.32 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 107.79 MB/sec. < Dit klopt natuurlijk niet met een 120Mbit bundel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan