• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat is het max. aantal mailadressen in 1 mailtje

Berichten
144
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ben op zoek naar het max. aantal mailadressen in 1 mailtje.
Heb al gegoogled, daar lees ik dat de provider dit inperkt en afhankelijk van de verbinding een beperking legt aan het max. aantal mailadressen.
Zelf gebruik ik Outlook2010 met een Ziggo mailadres / smtp tls-verbinding.

Bij de helpdesk van ziggo krijg ik te horen dat je maar max 10 mailadressen gebruiken kunt en dat dit bepaald wordt door het mailprogramma??!! Heb daar vraagtekens bij of dit wel klopt.
 
Ik ben bang dat je daar geen exact antwoord op gaat krijgen. Dit zal per provider verschillen en meestal nergens beschreven. Je mail programma kan inderdaad ook een limiet hebben, ook weer afhankelijk van welke client je gebruikt.

Tientallen geadresseerden zal geen probleem zijn. Ik zou het gewoon proberen?

Wil je 1 mail naar honderden mensen sturen, dan kan je ze beter als losse mail versturen (daar zijn programma's voor). Het wordt dan wel al heel snel als spam gemarkeerd.
 
Ik heb ooit wel eens een mailtje gekregen waarin ongeveer 50 medegeadresseerden stonden.
Niet bepaald elegant, ik zou hen onder BCC hebben gezet, maar dat even terzijde. Geen idee of het bij een nog groter aantal niet meer lukt.
 
Alle geadresseerden sowieso in de BCC zetten ja, en de mail aan jezelf richten. Staat anders zo onprofessioneel en iedereen ziet meteen je complete maillist.
 
Ja, behalve als de mail gericht is aan één specifieke persoon. Dan geven wij er meestal toch de voorkeur aan om die in de adresregel te zetten en dat grote aantal medegeadresseerden in BCC.
 
Bedankt voor de tips.

BCC gebruik ik natuurlijk ook met mijn eigen mailbox als Aan-veld.
Heb de lijst verdeeld over 5 mailtjes en het is gelukt.
 
Terug
Bovenaan