• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat is een goede repeater?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter starter
  • Startdatum Startdatum
S

starter

ik heb gister de TC7200 ontvangen als vervanger voor mijn cisco3208. Helaas ondersteunde mijn antieke WRT54G geen hogere snelheden dan 54Mbs, dus de draadloze router van UPC ontvangen. Prima service.

Maar...het draadloze bereik valt wat tegen. Op de 1e verdieping is de snelheid niet hoger dan met de WRT54G.

Nu is mijn idee om een repeater te gaan gebruiken en die bijvoorbeeld in de hal te plaatsen, zodat het signaal naar de 1e verdieping wordt versterkt. Maar wat is een goede en betaalbare repeater die doet waar ie voor bedoelt is?
Ik werk op 2,4 Ghz. 5Ghz is, door een aantal antieke apparaatjes, nog niet aan mij besteed.

En wat is het verschil tussen een repeater en een access point?
 
Een repeater pikt het draadloze signaal van de router op en gooit het vanaf daar weer de lucht in.
Een accesspoint zit met een kabel in de router en gooit vanaf dat punt en draadloos signaal de lucht in.
De behaalde snelheden met een accesspoint zijn "over het algemeen beter", is echter geen garantie.
De "beste" repeater schijnt die van Fritzbox te zijn. Is wel redelijk prijzig.

Ik gebruik overigens een simpele TP-Link router als accesspoint, werkt uitstekend en was geen 40 euro.
Een los accesspoint is meestal duurder als een router en het is bijna hetzelfde apparaat.
 
werkt een accesspoint dan als router of puur als versterker voor het signaal? De TC7200 staat nu in de woonkamer bij een dect telefoon (dit kan niet anders). Hierdoor gaat waarschijnlijk wat zendvermogen verloren waardoor wij op de eerste verdieping maar een download halen van 17MB. Da's niet zo hoog met een abo van 60MB.
 
De WRT54g kan je ook instellen als access point, in ieder geval mee uitproberen/ testen.
Als je in google zoekt met de term "wrt54g als access point" kom je een stuk verder.
Een tplink zoals Robert Koopman aangaf is een goedkope oplossing als je sneller wilt.
 
Alsik de wrt54g als accesspoint gebruik, dan blijft de snelheid te laag. Het modem kan max 54Mbps aan, daarom heb ik de tc7200 van upc ontvangen.
 
Dan zou ik er tomato op kunnen zetten. Hiermee kun je de snelheid upgraden. Maar een repeater verliest ook snelheid?
 
Ik gaf aan om de WRT te proberen als access point, is gratis en meestal voldoende snelheid voor smatphones. Wil je sneller dan kan je een andere router kopen zoals de tp link maar dan weet je hoe het moet.
 
ik twijfel of ik een accesspoint (TP-Link-WA801ND) of een range extender (TP-Link-TL-WA830RE) moet aanschaffen.

Wordt met een range extender ook een hoge(re) snelheid bereikt dan met een repeater?

Wat is de beste keuze?
 
Terug
Bovenaan