• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat is de URL van mijn (casema) webspace??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

elisa

Het aanmaken van Webspace is gelukt.
Via via hoorde ik de ftp gegevens van casema (home.casema.nl)
Met gebruikersnaam + wachtwoord kwam ik inderdaad binnen.
Ik heb er als proef een 'index.html' neergezet die mensen doorsluist naar een van m'n andere websites.
Maar nu de hamvraag: wat is de URL van mijn webspace?
 
Ha! De URL die tamelijk voor de hand lag doet ut ineens!
Man, ze zijn echt hard aan het werk bij Ziggo.:grin::grin::grin:
 
webspace

ik zou me ook erg graag willen aanmelden voor webspace, heb echt al van alles geprobeert en me arm gebeld bij ziggo zonder resultaat!
Kan iemand me verder helpen?

alvast bedankt, groetjes amanda
 
ik zou me ook erg graag willen aanmelden voor webspace, heb echt al van alles geprobeert en me arm gebeld bij ziggo zonder resultaat!


1. ga naar www.ziggo.nl
2. kies uit het menu linksboven 'mijn gegevens;
3. geef je naam en wachtwoord op waarmee je bij ZIGGO inlogt (dus niet je email-adres met bijbehorend wachtwoord)
4. kies uit het menu 'mijn e-mail instellen'
5. geef nu je e-mailadres met bijbehorend wachtwoord op
6. kies uit het menu 'mijn webspace'
7. druk op de knop 'webspace activeren'.

Met ftp (home.casema.nl - gebruikersnaam + wachtwoord) kun je daarna een site (of een link naar een andere site) uploaden waarna je met een webbrowser kunt controleren of <https://home.casema.nl/jouwgebruikersnaam/> werkt.

succes!
 
wat bedoel je hier precies mee? moet je dat in de adresbalk intikken?
dus: home.casema.nl/gebruikersnaam/wachtwoord/ ofzo?

<https://home.casema.nl/gebruikersnaam/> is het adres van je website dat je in de adresbalk moet tikken van je browser. Maar om iets op je webspace te zien moet je er wel eerst iets op hebben staan. :roll:

Dit doe je met een zogenaamd FPT-programma. (zie voor meer info bijvoorbeeld: https://www.mijnhomepage.nl/ftp.php). Om met het ftp-programma te werken moet je eerst het ftp-adres invullen (home.casema.nl) en vervolgens jouw gebruikersnaam + wachtwoord want anders weet het programma niet waar het naartoe moet.
 
Hallo

Ik heb zojuist Leechftp gedownload en volgens mij ook correct geinstalleerd. Ik heb een Leechftp connect geconfigureerd alsvolgt:

Host of URL: home.casema.nl
Port: 21 (stond standaard zo)
Username: ******* (zelfde als username van casema account
Password: ******* (zelfde als password van casema account

Ik kom ermee binnen.Althans in een loggingscherm bovenin Leechftp krijg ik een 226 listing completed melding.

Maar als ik nu naar de url van mijn webspace ga te weten home.casema.nl/gebruikersnaam dan krijg ik een errormelding dat de webspace niet bestaat.

Kan iemand mij aub helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan