C
CharlesRyder
Ik heb op dit moment een B-merk router van SMC Networks (SMCWBR14-G2 Barricade) en een B-merk netwerkkaart (Ralink Turbo WLAN Card). Ik zit al wat jaren bij Casema (nu Ziggo) en heb via hen een standaard-modem (Motorola SURFboard SB5100E). Mijn PC is een Pentium 2,4 Mhz met Windows XP Home Edition SP2. Er waren voordat Casema Ziggo werd al wat probleempjes met de router:
- de internetbrowser vertraagt sterk zodra ik aangemeld ben op Skype, ook als ik niet met iemand anders aan het Skypen ben (las op het internet dat deze SMC-router problemen heeft met Peer2Peer-software)
- de internetverbinding is instabiel als zowel de vaste PC als de laptop tegelijkertijd aanstaan
- de ontvangst is geregeld slecht (de PC staat namelijk 11 m verder, met twee betonnen muren ertussen)
Daar is een probleem bijgekomen. Sinds Casema Ziggo is geworden valt de draadloze internetverbinding vaker weg (LAN blijft het daarentegen prima doen) en moet ik vaak inloggen op de router en deze dan softewarematig resetten of soms zelfs de stekker van de modem eruit trekken. Ik heb herhaaldelijk de Ziggo-helpdesk hierover gesproken, maar zij leggen het probleem neer bij de routerfabrikant. Het is volgens hen toevallig dat het probleem zich met Casema niet voordeed en met Ziggo wel. Op Ziggo's advies heb ik de firmware geactualiseerd en gecontroleerd of niemand van mijn buren in de flat waarin ik woon op mijn WiFi-kanaal zit. Dat is gelukkig niet het geval, hoewel er wel 5 mensen tegelijkertijd op een ander kanaal zitten, maar dat zou voor mijn verbinding niets uit moeten maken. Hoewel ik de firmware heb geupdate blijven de problemen van traagheid en instabiliteit voortduren.
Ik wil daarom graag een A-merk router (Linksys, Netgear, Draytek, of D-link) en een A-merk netwerkkaart kopen. Voor de router wil ik zo tussen de 100 en 150 euro uitgeven, voor de router en netwerkkaart samen maximaal 230 euro. Ik heb gekeken op sites als kieskeurig.nl, hardware.info en de tweakers products review, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zag dat er nu een 802.11N-generatie is en dat klinkt aantrekkelijk ook al heb ik maar een gemiddeld verstand van computers en heb ik internet slechts nodig voor thuisgebruik (ook geen online gaming; alleen browsen, webmail checken, af en toe Skype-gesprekken en af en toe iets van Uitzending Gemist kijken). Graag hoor ik jullie advies. Wat is een betrouwbare, snelle router? Is het verstandig een van de N-generatie te kopen (ook al heb ik een G-kaartje in mijn laptop zitten)? Welke snelle en stabiele router is compatibel met een Ziggo-abbonnement? Welke netwerkkaart werkt het beste samen met de aanbevolen router en heeft een goed bereik? Alvast bedankt voor de tips!
- de internetbrowser vertraagt sterk zodra ik aangemeld ben op Skype, ook als ik niet met iemand anders aan het Skypen ben (las op het internet dat deze SMC-router problemen heeft met Peer2Peer-software)
- de internetverbinding is instabiel als zowel de vaste PC als de laptop tegelijkertijd aanstaan
- de ontvangst is geregeld slecht (de PC staat namelijk 11 m verder, met twee betonnen muren ertussen)
Daar is een probleem bijgekomen. Sinds Casema Ziggo is geworden valt de draadloze internetverbinding vaker weg (LAN blijft het daarentegen prima doen) en moet ik vaak inloggen op de router en deze dan softewarematig resetten of soms zelfs de stekker van de modem eruit trekken. Ik heb herhaaldelijk de Ziggo-helpdesk hierover gesproken, maar zij leggen het probleem neer bij de routerfabrikant. Het is volgens hen toevallig dat het probleem zich met Casema niet voordeed en met Ziggo wel. Op Ziggo's advies heb ik de firmware geactualiseerd en gecontroleerd of niemand van mijn buren in de flat waarin ik woon op mijn WiFi-kanaal zit. Dat is gelukkig niet het geval, hoewel er wel 5 mensen tegelijkertijd op een ander kanaal zitten, maar dat zou voor mijn verbinding niets uit moeten maken. Hoewel ik de firmware heb geupdate blijven de problemen van traagheid en instabiliteit voortduren.
Ik wil daarom graag een A-merk router (Linksys, Netgear, Draytek, of D-link) en een A-merk netwerkkaart kopen. Voor de router wil ik zo tussen de 100 en 150 euro uitgeven, voor de router en netwerkkaart samen maximaal 230 euro. Ik heb gekeken op sites als kieskeurig.nl, hardware.info en de tweakers products review, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zag dat er nu een 802.11N-generatie is en dat klinkt aantrekkelijk ook al heb ik maar een gemiddeld verstand van computers en heb ik internet slechts nodig voor thuisgebruik (ook geen online gaming; alleen browsen, webmail checken, af en toe Skype-gesprekken en af en toe iets van Uitzending Gemist kijken). Graag hoor ik jullie advies. Wat is een betrouwbare, snelle router? Is het verstandig een van de N-generatie te kopen (ook al heb ik een G-kaartje in mijn laptop zitten)? Welke snelle en stabiele router is compatibel met een Ziggo-abbonnement? Welke netwerkkaart werkt het beste samen met de aanbevolen router en heeft een goed bereik? Alvast bedankt voor de tips!