• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat gebeurt er rond 22:30 ??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rts
  • Startdatum Startdatum
R

rts

Elke avond om 22:30 krijg ik erg veel packet loss , dat duurt zo'n minuut of 5 a 10 , daarna valt de hele verbinding eruit (modem stopt er mee)

Wat gebeurt er bij UPC om 22:30 (dit is nu ongeveer sinds 1 a 2 weken) waardoor mijn verbinding er helemaal weg is voor ongeveer 30 a 45 minuten.

Postcode : 3315 , Dordrecht
UPC Fiberpower 60 Mbit
 
Je bent niet de enige. Ik ben ook benieuwd wat er dan aan de hand is Het is toch heel vreemd dat je ineens zonder internet/telefoon zit, Zonder dat daar enige melding van terug te vinden is. :(
 
Dit zelfde probleem heb ik ook. (meestal in het weekend) rond 22:30 tot 23:00
 
Is dat niet in enkele regio's op dat moment de de bootfile opnieuw wordt ingeladen???
Ik heb dit regelmatig rond 01.45 uur overigens lang niet altijd.
 
ceekee zei:
Je bent niet de enige. Ik ben ook benieuwd wat er dan aan de hand is Het is toch heel vreemd dat je ineens zonder internet/telefoon zit, Zonder dat daar enige melding van terug te vinden is. :(

Ik heb vandaag naar UPC gebeld.

Verder dan : vervang de kabel tussen de splitter en het modem ben ik niet gekomen. Ik wil dat best proberen , maar mijn gevoel spreekt toch dat er iets anders aan de hand is.

Overigens ging het modem er zojuist iets voor 2000h ook even uit. Gelukkig maar heel kort.
 
Wolter zei:
Is dat niet in enkele regio's op dat moment de de bootfile opnieuw wordt ingeladen???
Ik heb dit regelmatig rond 01.45 uur overigens lang niet altijd.
Een bootfile wordt alleen tijdens opstarten van de modem gecontroleerd op de juiste versie en eventueel ingeladen.
Collectieve uitrol van firmware en indien nodig (zelden) aangepaste bootfiles is altijd tijdens de nachtelijke uren, niet 's avonds.
Dat proces geeft ook niet van te voren packetloss.
Daarom duidelijk niet de oorzaak.
 
rts zei:
Ik heb vandaag naar UPC gebeld.

Verder dan : vervang de kabel tussen de splitter en het modem ben ik niet gekomen. Ik wil dat best proberen , maar mijn gevoel spreekt toch dat er iets anders aan de hand is.

Overigens ging het modem er zojuist iets voor 2000h ook even uit. Gelukkig maar heel kort.

Wij wonen in dezelfde buurt en ik heb dezelfde klachten :'( Dus het kan zeker niet aan je bekabeling liggen. Het zal wel heel toevallig zijn als dit bij 2 installaties op hetzelfde tijdstip plaats vindt.
Internet/telefonie valt er gewoon uit. Ik hoop dat hier wat aan gedaan wordt want het is zeer irritant >:(
 
Terug
Bovenaan