Wat flikken ze me nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mikegyver

Ik heb reeds meerdere berichten gepost en reacties gekregen van de forumleden. Niets hielp eigenlijk. Enkele weken geleden toch maar weer es gebeld. Eindelijk de waarheid gehoord en niet meer aan het lijntje gehouden. Degene was zelf heel erg nijdig dat dit gebeurde.

In Spijkenisse is er in mijn wijk te weinig capacitiet in verhouding tot het aantal modems. Chello Classic zit nog op oude infrastructuur. Light en Plus zit reeds op nieuw spul. De performance van Classic gaat als een achtbaan. Op en neer in golf bewegingen en niet constant.

Chello wil niet meer investeren in Classic. De uitrol van een nieuw modem staat voor eind november gepland. Soms echt razendsnelle verbinding. “s Avonds is het echt dramatisch en wordt de startpagina zelfs niet geladen.

Een download test kon niet eens omdat er niets binnenkwam. Hier betaal ik dan bijn 50 Euro voor. Kosteloos een upgrade totdat Classic wel draait doen ze niet. Een downgrade naar Light moet je ook nog betalen.

CHELLO de tering ermee. Consumentenbond kan weer een klacht noteren. Straatgenoten zeggen ook al op……

Maanden aan het lijntje gehangen + uren aan de lijn tegen 10 eurocent p.m.

Aardig gefrustreerd mensen!
 

Xela

Forum Gebruiker
Berichten
751
Up and down.
Tja

geen last van. Sneller mag altijd.
Maar November nieuwe modems? Hmmm kan iemand dat bevestigen ?

Gaat snelheid dan ook omhoog ?
blijf ik me vaste IP adres houden die ik al 4 jaar heb ?

Hmmm questions ...;)
 

djfox741

Forum Gebruiker
Berichten
102
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ja joh,

ik voel met je mee, klote allemaal, heb het meegemaakt dat je nummer 45 was aan de lijn en vlak voor je aan de beurd was, kreeg je ineens tuut, tuut tuut, niet te vergeten wat je dat dan allemaal kost, ik raad je aan om eens bij demon te kijken, 3 weken of iets langer heb je weer een bloed snelle verbinding.

Vandaag is mijn modem opgehaald door de koerier, kreeg te horen dat ze met bosjes weglopen bij Sjello, hoe zou dat toch komen, iemand een idee ??? --LOL--

Tot zover maar weer ... :><
 

niboR

Forum Gebruiker
Berichten
220
EN trouwens een NIEUWE??? hoor ik dat goed een nieuwe Modem >:D hoe weet je dat allemaal? ??? en waar slaat het op dat ze niet meer in Classic willen investeren gaat classic eruit ofzo?
 
C

cayuga

ach.......wat zal ik zeggen............ik heb ruim 1 1/2 jaar lang last gehad van een jojo verbinding.........s'avonds kwam ik zeker aan de 15>20Kb/s download en upload was ongeveer 2,5 Kb/s.
Volgens Chello kwam dit na diverse onderzoeken door een niet deugedlijk interne verbinding???.
Na hun diverse keren erop gewezen te hebben dat intern absoluut geen problemen waren maar dat de oorzaak toch echt buiten moest liggen kwam er weer zo'n leek van een monteur die mij naar meting vertelde dat mijn verbinding "perfect" was???.
Uiteindelijk ben ikzelf maar naar zo'n bijkantoor van Chello gegaan en ben op de balie gaan zitten met de mededeling dat ik niet eerder weg zou gaan ,alvorens ik na maanden aan het lijntje gehouden te zijn eindelijk een oplossing zou krijgen.
Dit scheen enige impact te hebben en reeds de volgende dag kreeg ik een monteur die mij beloofde niet eerder weg te gaan voor dat hij het probleem gevonden zou hebben.
Uiteindelijk na ongeveer 1 1/2 uur zoeken en meten kwam hij erachter dat er een printplaat in de buitenversterkerkast kaduuk was en toen hij dit verving vloog m'n snelheid omhoog naar 160>190 Kb/s.
Dit heeft dus ongeveer 1 1/2 jaar geduurd alvorens die kwelgeiten van UPC eindelijk eens wakker werden.
Ook ik stap over naar een 8 mbits lijn ADSL want denk nu niet dat Chello ooit tegen een concurrerend tarief eenzelfde snelheid zal aanbieden,sterker nog,zal misschien ooit wel komen tegen het tarief van 150 Euro per maand

Overigens moet ik er wel bij vertellen dat Chello de laatste maanden redelijk stabiel is met weinig storing zolang je maar zorgt dat je andere DNS IP nummers weet voor het geval Chello er weer eens storing aan heeft
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
mikegyver zei:
Ik heb reeds meerdere berichten gepost en reacties gekregen van de forumleden. Niets hielp eigenlijk. Enkele weken geleden toch maar weer es gebeld. Eindelijk de waarheid gehoord en niet meer aan het lijntje gehouden. Degene was zelf heel erg nijdig dat dit gebeurde.

In Spijkenisse is er in mijn wijk te weinig capacitiet in verhouding tot het aantal modems. Chello Classic zit nog op oude infrastructuur. Light en Plus zit reeds op nieuw spul. De performance van Classic gaat als een achtbaan. Op en neer in golf bewegingen en niet constant.

Chello wil niet meer investeren in Classic. De uitrol van een nieuw modem staat voor eind november gepland. Soms echt razendsnelle verbinding. “s Avonds is het echt dramatisch en wordt de startpagina zelfs niet geladen.

Een download test kon niet eens omdat er niets binnenkwam. Hier betaal ik dan bijn 50 Euro voor. Kosteloos een upgrade totdat Classic wel draait doen ze niet. Een downgrade naar Light moet je ook nog betalen.

CHELLO de tering ermee. Consumentenbond kan weer een klacht noteren. Straatgenoten zeggen ook al op……

Maanden aan het lijntje gehangen + uren aan de lijn tegen 10 eurocent p.m.

Aardig gefrustreerd mensen!

Als je zowel light als plus kan krijgen dan kun je ook classic krijgen op het Eurodocsis platform.
Hiervoor is alleen een modemswap noodzakelijk die je bij de helpdesk kunt aanvragen.
Deze ruil moeten ze honoreren, daar zijn instructies voor gegeven i.v.m. X-Box Live! welke ze aanbieden via Eurodocsis.
Dus vraag een Eurodocsis modem i.v.m. een X-Box.
Een monteur komt dan langs om je modem (nu nog COM21 of Terayon ?) te ruilen voor een Motorola o.i.d, waarnaar je zelf even de provisioning moet doorlopen.

gr, Henno
 

djfox741

Forum Gebruiker
Berichten
102
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
niboR zei:
Ik heb Geen IDEE ::) :-* ;D

Ik ook niet, maar als je dit zo allemaal leest, dan is het toch bij de beesten af dat ze dan nog rustig die 50 euries durven te innen, terwijl hij zo'n pokke verbinding heeft.

Ben begonnen bij Sonera, was goed voor 5 dagen, daarna niet meer vooruit te branden, gewoon weggegaan en naar bART, slot op de bankrekening zoals nu voor UPC, die toch mooi weer heeft geprobeerd afteschrijven wat ze dus nu niet konden, borg van de modem zelf verrekend met de laatste maand, hoppa gaan met die banaan, anders durf ik te wedden dat ik volgend jaar met de Kerst nog dat geld niet terug heb van de Borg.

Ja mooi hé, das me IPeetje van Demon enne bang omdat je mijn ipeetje kan zien, hahahaha zie niet anders op het net. ;D

Tot zover maar weer ... :><
 
Topicstarter
Topicstarter
M

mikegyver

Nou bedankt voor alle reacties en ervaringen. ADSL lijkt me een goeie of de modem omruil actie even bekijken. Sjello nog 1 x voordeel van de twijfel geven????
 

djfox741

Forum Gebruiker
Berichten
102
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
mikegyver zei:
Nou bedankt voor alle reacties en ervaringen. ADSL lijkt me een goeie of de modem omruil actie even bekijken. Sjello nog 1 x voordeel van de twijfel geven????

Ja dat is iets wat je natuurlijk zelf moet overwegen, kijk ik was voor de rest ook best wel tevreden met hun, alleen kon ik niet overweg met de Upload snelheid en die heb ik nu gemiddeld rond de 85Kb.

Als je verders geen andere dingen wilt doen dan alleen op het net met een redelijke snelheid en geen belang hebt bij een snelle Upload, dus alleen dat gebruikt voor je Post, dan zou ik idd Sjello de voordeel van de twijfel geven, met die optie, dat je er inderdaad op vooruit zal gaan, dus dat die modem omgeruild gaat worden, als dat zo is, zal je misschien ook tevreden zijn, zoniet dan geen verdere stress inkopen en hoppa naar ADSL, scheelt je weer pillen ook, toch ::) ;D

Succes en tot zover maar weer ... :><
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan