• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat flik je me nou???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hepa1964
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hepa1964

Gezien het feit dat sinds een paar dagen de streams voor Android bewust geblokkeerd worden door Ziggo vraag ik mezelf af:
Wat voor belang heeft de Ziggo organisatie om alleen Apple streams toe te staan? Ik vermoed dat de firma Apple een heeel
klein bedragje laat toekomen aan IEMAND binnen de Ziggo organisatie om deze blokkering tot stand te brengen. Uiteraard komt Apple's hele kleine bedragje natuurlijk niet bij de Ziggo organisatie terecht want dan laat Ziggo zich OMKOPEN, wat bij wet verboden is. Tevens zou dit met de huidige transparantie snel aan het licht komen. Maar als slechts IEMAND zich heeft laten omkopen, en het komt naar buiten, dan geef je die IEMAND een berisping. Wat daarna natuurlijk weer gecompeseerd wordt met een veel dikkere bonus voor IEMAND. Wat op zich niet strafbaar, maar wel onethisch is. Zelfs als omkoping niet aangetoond kan worden vraag ik me af of deze aktie wel mag? Want de "betalende client" van Ziggo met een Android tablet wordt benadeeld. En dat heet WILLEKEUR,
wat ook weer bij wet verboden is. Uit mijn relaas tot nu toe kunt u afleiden dat ik geen Apple tablet heb, dat is overigens een wel overwogen keuze om dat ik de policy van Apple volstrekt afwijs. Apple bepaalt nl. voor zijn klanten wat goed voor ze is. En ik verkies de volledige vrijheid van het Android systeem waarbij een ieder vrij is in het creeeren en gebruiken van toepassingen op zijn systeem. Wel nu, deze vrijheid, waarvan je zou denken dat Ziggo die zou omarmen is weg.
GESTOLEN. Wat opzich ook bij wet verboden is. Of is Ziggo nu ook een centjeszuiger aan het worden?, en is dit in voorbereiding op volgende VRIJE optie waarvoor we weer kunnen gaan betalen. Maar dan niet alleen voor de Android gebruikers, want dan komt WILLEKEUR weer om de hoek kijken. Eigenlijk zou deze hele handelswijze eens tegen het licht gehouden moeten worden door het Europese Hof. Of krijgen die parlementariers soms tabletjes van Ziggo van een niet nader aan te duiden merk waar je beter cider van kan maken. Getverdemme nou lust ik dat ook niet meer. Ze moesten die cider bij wet verbieden.
Zo ik ben mijn ei kwijt. Groeten Hans.
Advies aan Ziggo: Laat je niet langer ringeloren door die appelboeren en keer terug in de vrije WERELD.
 
er is vlg mij nog nooit gezegd dat er geen android tvapp komt.
maar het gaat nu wel erg lang duren.
helaas is dat bij heel veel applicaties het geval dat er eerst een IOS app gemaakt wordt en pas later als dat goed draait een android app.
apple heeft gezorgd dat een app voor de appstore bijna gratis geplaatst mag worden en voor de android market kost het duizende euros, nooit begrepen waarom dat zomaar kan, zou vlg mij goed zijn als Neelie SMit Kroes daar ook eens naar keek.
een groot bedrijf als ziggo moet daar echter geen problemen mee hebben en kan gewoon vlot na IOS ook android uitbrengen.
ik heb een paar maanden geleden een tablet aangeschaft, bewust toen gekozen voor android (asus transformer) om dat ik principieel ook een hekel heb aan de applesekte. maar ook met in het achterhoofd dat ik op android ook ziggotv kon kijken.
nu las ik ergens het gerucht dat ziggo een betaalapp voor android wil gaan uitbrengen! moet niet gekker worden!
 
tv app

Beste Martens38,
In Ziggo magazine heeft gestaan dat je met je laptop of tablet rond huis tv kan kijken, en daar
stond geen merknaam bij. Straks gaat IEMAND nog beslissen dat je alleen met een Apple
airbook tv mag kijken. Tevens ben ik toch niet verplicht een Ziggo app te nemen cq te kopen.
We leven toch in een vrije markt economie? En omdat Ziggo laks is met het uitbrengen van zijn
eigen tv app, pakken de vrij geesten dit op en lanceren die app zelf. Want een werkende tv app
is er wel degelijk. Gratis en voor niets. De gratis tv app gelanceerd door Wezelkrozum werkte
goed. Totdat IEMAND de streams voor Android bewust blokkeerde een paar dagen geleden.
Stel dat Ziggo zelf niet in staat is zo'n app te ontwikkelen dan stoppen ze de streaming toch niet
bewust alleen voor Andoid clienten. Maar uiteraard is Ziggo heel goed in staat zelf zo'n app te
ontwikkelen, ik weet bijna zeker dat die al ergens op de plank ligt, ze wachten alleen tot het
meer oplevert dan een bosje bloemen. Mijn conclusie: Ofwel de appelboeren houden IEMAND
aan zijn contract (OMKOPING), ofwel Ziggo is uit op zelf verrijking voor Android clienten
(WILLEKEUR). Beide, zowel WILLEKEUR als ook OMKOPING zijn in dit land(NL) STRAFBAAR. Dit
laat onverlet dat ALS Justitie of het Europese Hof hier een gedegen uitspraak over doet, EN
sancties oplegt, jij en ik de boete betalen. Want IEMAND heeft net ontslag genomen, of IEMAND
is niet te traceren binnen de organisatie. Of IEMAND krijgt een berisping van Ziggo met de
daarbij behorende bonus. Maar IEMAND lacht, want IEMAND wordt er beter van. Jij en ik in ieder geval niet.
Groeten Hans.
 
mooi gesproken:applause:

ons rest niets dan bij herhaling klagen en vragen bij ziggo om een androidapp. wellicht komt die er toch ooit.
 
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=379395&highlight=apple#post379395

En verder mag het gewoon hoor: Exclusiviteit afspreken tegen een bepaalde vergoeding. Eind vorig jaar riep iedereen nog dat het onzin was dat Ziggo een dergelijke deal gemaakt heeft met Apple, maar het tegendeel begint toch wel erg duidelijk te worden.
Dat het namelijk mogelijk is om binnen korte tijd een werkende app te maken voor Android is al duidelijk bewezen. Ziggo steekt momenteel meer moeite in het blokkeren er van dan het maken van een dergelijke app. En de reden is heel simpel: De centjes die Ziggo ontvangt van Apple...
 
De blokkade van de streams heeft niets met geld van Apple te maken maar met rechten. Daarnaast is het de bedoeling dat op termijn deze mogelijkheid ook op Android beschikbaar komt, maar op welke wijze en wanneer is op dit moment nog niet te voorzien.
 
De blokkade van de streams heeft niets met geld van Apple te maken maar met rechten. Daarnaast is het de bedoeling dat op termijn deze mogelijkheid ook op Android beschikbaar komt, maar op welke wijze en wanneer is op dit moment nog niet te voorzien.
maar waarom is dat nog niet bekent? Dat is toch vreemd?
al vanaf december is de appleapp er en toen werd al gemeld dat er ook een androidversie zou komen, inmiddels is het eind april en er is nog niks?
vlg mij is technisch gezien niet zo'n probleem om de app om te zetten naar android. dus er zit wellicht meer politiek achter? althans dat ga je wel denken als het zo lang duurt en je krijgt zulke vage antwoorden.

ziggo denk eens aan je duizende androidklanten die evenveel abbonementskosten betalen als de appleklanten
 
De blokkade van de streams heeft niets met geld van Apple te maken maar met rechten. Daarnaast is het de bedoeling dat op termijn deze mogelijkheid ook op Android beschikbaar komt, maar op welke wijze en wanneer is op dit moment nog niet te voorzien.

Hoezo zijn die rechten dan opeens anders als ik als Ziggo klant op een android tablet naar Ziggo streams wil kijken i.p.v. op een iPad. :?

Het werkte zowel op pc als op android enige tijd prima, nu opeens niet meer
vanwege rechten specifiek voor pc en android ?
Wat is het verschil tussen kijken op meerdere tv`s en iPads en het kijken op tv`s en android tablets als het puur om rechten gaat ?
 
Hoezo zijn die rechten dan opeens anders als ik als Ziggo klant op een android tablet naar Ziggo streams wil kijken i.p.v. op een iPad. :?

De rechten liggen bij Ziggo, de apple app is van Ziggo, de android app niet. De maker van de android app heeft de rechten niet om de streams aan te bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan