• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat een wan-prestatie's toch weer!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Phr3ak
  • Startdatum Startdatum
P

Phr3ak

Ik bedoel, na het topic, waarin ik beschreef dat ik zo ondertussen wel omkom in de kabeltjes en de diverse andere aansluit materialen van UPC, en dus wederom een 'nieuw' modem gekregen heb (een Motorola Surfboard) ...

Ben ik nu dan zo'n beetje wederom een week onderweg om het apparaat uberhaupt iets meer te laten doen, dan een bende aan fancy ledjes te laten branden, dus het internet in combinatie met de telefonie aan de gang te krijgen, hier onder een kort relaas van de diverse helpdesk medewerkers:

HD Medewerker 1: Die heeft het serie nummer + het mac adres ingevoerd, en gaf de mededeling dat het binnen maximaal 72 uur zou gaan werken.

HD Medewerker 2: Savonds nog eens een keer gebeld, de mevrouw die ik aan de lijn kreeg kende het hele modem niet, en dacht dat het een fout o.i.d. betrof, dus die stuurde me een retourdoos op.

HD Medewerker 3: Die wist me mede te delen dat alles prima was ingevoerd, en dus de opdracht tot modem activatie escaleerde (o.i.d.)

HD Medewerker 4: De beste man had nog nooit van het modem gehoort, en wist mij ook te vertellen dat de: "Thompson Surfboard" maar 30 mbit aan kon, echter Thompson maakt geen surfboards, motorola wél, en die surfboards kunnen volgens de specificaties van de fabrikant die fiber power snelheden op hun sloffen aan. Maar goed, hij stuurde dus retourdoos nummero unno op!

HD Medewerker 5: Ná de zoveelste keer mijn verhaal gedaan te hebben bij een nogal hyperdepiep-piep medewerker (echt, ze zouden ze gewoon moeten verbieden om koffie te drinken daaro!). Kwam de beste man tot de conclusie dat een modem swap alleen maar problemen met zich mee brengt, en je zelfs daar door een paar dagen zonder internet/telefoon zou zitten, dat er in het verleden ook al eens een modem is omgeruild met los van de lange tijd, dat dat modem geactiveerd was, ging de swap op zich prima, klein hikje, oude modem doet niets meer, nieuwe modem eraan, en voilá. Echter, de beste man wist het allemaal beter, het kon niet gaan zoals de eerste keer (waarom, dat kon hij ook niet uitleggen). Dus daar kwam retourdoos nummero two!

HD Medewerker 6: Gister nog een keer met de helpdesk gebeld om eens te kijken of ze nu wel genegen waren om uberhaupt eens dat modem te kunnen activeren, en nondejuu .. Knaap vroeg allerlei spannende modem dingetjes, mac adres, serie nummer etc .. En deed erg zijn best om het apparaat aan de praat te krijgen (geef die vent een lintje, hij was de eerste die het uberhaupt probeerde en zelfs vroeg naar welk OS ik gebruikte!). Echter, hij kon het op dat moment ook niet voor elkaar krijgen, en kreeg de melding dat het binnen maximaal 48 uur zou gaan werken. En op de mededeling wat ik toch met al die retourdozen moest doen .. Nah, of weg gooien, of in iedere doos 1 modem doen om te retouneren.

Echt, op dit moment van schrijven, kan ik met al het UPC spul wat ik nu in huis heb zo voor mijn eigen gaan beginnen, ik bedoel wat moeten we nu beginnen met 3 retourdozen, 100 meter UTP kabel, en nog een hele zooi aan andere aansluit materialen en 4 kabel modems, waarvan de laatste er maar 2 werken (Cisco + thompson voor de telefonie).

En dat ze een probleem hadden en of hebben met hun systemen, oke .. Ook daar kan ik nog wel inkomen, en dat daar door een modem activatie 3 dagen o.i.d. kan gaan duren, maar dat ná 1 week dat je zo'n ding al in huis hebt het nog steeds in alle talen zwijgt, los van het feit dat het wel wat leuks toevoegd zo voor de donkere dagen die komen gaan (kerst enzo). Zou het nou toch wel eens leuk zijn als het ding uberhaupt eens een teken van leven gaat geven!

(kom nou niet aan met, de combinatie die je nu hebt, die werkt toch? Ja, dat werkt inderdaad, en dat werkt nog perfect ook. Maar het hele eieren eten is, waarom sturen ze je dan uberhaupt een nieuw modem op. Een modem, waarvan klaarblijkelijk blijkt dat hun eigen medewerkers niet eens van op de hoogte zijn dat het apparaat in hun gelederen bestaat!)

B.t.w. Ik weet niet hoe het bij jullie werkgevers het eraan toegaat, maar als ik persoonlijk als ICT'er zo'n prestatie neer zou zetten, dan zou ik me zelf de volgende dag bij het UWV mogen gaan melden :)
 
Lol dit is toch echt te gek voor woorden.

Kijk dat er een foutje word gemaakt tot daar aan toe maar het mag niet voorkomen dat je nu 4 modems plus 3 retour dozen hebt voor onder andere het nieuwste modem een thomson surfboard die maar 3mb/s aan kan ;D

Fout na fout zoals het altijd op die helpdesk gaat.
 
inzane19 zei:
Lol dit is toch echt te gek voor woorden.

Kijk dat er een foutje word gemaakt tot daar aan toe maar het mag niet voorkomen dat je nu 4 modems plus 3 retour dozen hebt voor onder andere het nieuwste modem een thomson surfboard die maar 3mb/s aan kan ;D

Fout na fout zoals het altijd op die helpdesk gaat.

Dat iemand een fout maakt, oké .. Kan gebeuren. Dat een systeem binnen een organisatie voor een paar daagjes uit de running is, ook dat kan ik allemaal nog begrijpen. Maar waarom het uberhaupt 3 dagen of nog langer moet duren, eer ze uberhaupt een modem geactiveerd hebben, die qlue ontgaat mij compleet!

Ik kreeg ook nog van 1 van die helpdeskers de mededeling, dat de afdeling die normaliter verantwoordelijk is voor de uitrol van die kabelmodems, ook tot 22 uur werken. Maar volgens mij hangen die lui meer bij de koffie automaat, dan dat ze daadwerkelijk iets doen ;)
 
Jij hoort dat modem niet eens te krijgen, daar is de fout al gemaakt. Je gaf zelf aan niet te weten waarom je deze modem krijgt en dat je al een Cisco en een modem voor telefonie hebt. Dus het verbaast em dan ook niets dat men problemen heeft met de handmatige activatie ervan daar dit normaal automatisch gebeurt.
 
knuffa zei:
Jij hoort dat modem niet eens te krijgen, daar is de fout al gemaakt. Je gaf zelf aan niet te weten waarom je deze modem krijgt en dat je al een Cisco en een modem voor telefonie hebt. Dus het verbaast em dan ook niets dat men problemen heeft met de handmatige activatie ervan daar dit normaal automatisch gebeurt.

De eerste medewerker wist mij overigens te vertellen, omdat ik gewisseld ben in het pakket digitale tv + telefonie dat ik een 'nieuw modem' kreeg toegestuurd ...

En wat mag dan het probleem zijn, zo'n modem wisselen in een systeem, dat mag toch ook geen rocket science zijn.
 
Nee dat klopt. Maar in combinatie met de huidige activatieproblemen en de beperkte middelen bij de HD kan je natuurlijk wel raden dat het niet 1,2,3 zal lukken. Overigens ben ik ook over gegaan naar een ander pakket maar ik kreeg gewoon een Cisco erbij.
 
knuffa zei:
Nee dat klopt. Maar in combinatie met de huidige activatieproblemen en de beperkte middelen bij de HD kan je natuurlijk wel raden dat het niet 1,2,3 zal lukken. Overigens ben ik ook over gegaan naar een ander pakket maar ik kreeg gewoon een Cisco erbij.

Tsja, volgens de laatste helpdesk medewerker die ik gesproken had. Is het modem wat ze me nu hebben opgestuurt hét modem voor fiber-power in combinatie met telefonie.

Echter, de beloofde 48 uur, de tijd waarin het allemaal zou gaan werken volgens de laatst gesproken helpdesk medewerker, die is op dit moment van schrijven al riant overschreden ;)
 
breen1969 zei:
Phr3ak, je kan een eigen kabelmaatschapij beginnen met de modems ;D

Zo ondertussen wel ja, en die retourdozen blijven ook zo langzamerhand binnen druppelen! :o

Echt, wordt compleet gestoort van dat hele upc, en ik betwijfel of ik hier nog uberhaupt mee door moet gaan! >:(
 
Terug
Bovenaan