• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat een sukkels zijn het toch...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Smooth Operator
  • Startdatum Startdatum
S

Smooth Operator

Gisteravond geen internet en telefoon... Modem honderd keer gereset, powercycles, bekabeling gecheckt, geen sjoege. Inmiddels te laat om te bellen. Verder niks veranderd in huis, dus waarschijnlijk storing aan UPC-kant.
Vandaag op het werk de openstaande meldingen gecontroleerd op upc.nl. Eerst niks, maar vanaf een uur of 11 inderdaad een storing... Later op de dag was de storing weer weg, blijkbaar opgelost.
Je raadt het al: toen ik thuiskwam nog steeds geen internet en telefonie.
Helpdesk gebeld en geprobeerd om de situatie uit te leggen, ook dat ik al zelf een aantal dingen had geprobeerd (maar 25 jaar ICT- en netwerkervaring, dus...). Natuurlijk moest ik toch eerst braaf weer modem aan en uit zetten enz. Regels zijn regels nietwaar? En de callcentermedewerkers worden niet gehinderd door enige technische kennis of inzicht.

Mijn suggestie dat het hoogstwaarschijnlijk een centrale storing moest zijn, kwam niet aan. Nee, het jochie aan de telefoon zag geen storing op zijn scherm, dus dat kon niet zo zijn. Het moest mijn eigen modem zijn en dus moest er maar een monteur komen. Daar had ik niet zoveel zin in, want dan mag ik weer een halve dag vrij nemen en dan komt hij vrijwel zeker voor niks en zit het toch in de wijkcentrale. Hij wilde wel een monteur naar de wijkcentrale sturen, maar dan moest ik de voorrijkosten betalen... Lekker is dat!

Na veel discussie en gedoe toch een afspraak voor een monteur aan huis moeten maken en dat kan dan natuurlijk niet eerder dan dinsdagmiddag. Fijn...
Wie schetst mijn verbazing dat er net een SMS kwam: "Geachte UPC abonnee, er is een storing in uw regio. Wij hebben uw afspraak met de monteur geannuleerd."...
Het zijn niet alleen enorme sukkels, ze zijn ook nog laf. Als ze een beetje ballen en fatsoen gehad zouden hebben, zouden ze gewoon even teruggebeld hebben en hun excuses aangeboden voor hun vergissing.
Typisch UPC...
 
Sorry, ik vind het juist erg netjes dat ze je gesmst hebben.
 
Het is pas een storing als meerdere mensen in een bepaald gebied problemen melden.
Dus volgens jou moeten al die mensen teruggebeld worden? Heb liever dat ze zich bezighouden met die dingen die wel belangrijk zijn. Sms'je is perfect toch? Weet je in ieder geval dat de storing erkend wordt en dat men er mee bezig is.
 
Natuurlijk is het mooi dat hij een SMS heeft gehad, maar ik durf te wedden dat als hij niet gebeld had hij die SMS nooit had gekregen.

Ik denk dat de topic starter gewoon 'pissed' is over de algehele gang van zaken.
UPC zal niet de eerste zijn met een onkundige helpdesk waar mensen de kriebels van krijgen. (zacht uitgedrukt)
 
@ts ookal heb jij niets gedaan aan bekabeling, dan nog zou ik het gewoon even nakijken, want kabels kunnen zo perfect werken en 1dag later niet meer goed werken, dit is al vaak gebeurt zie elders in het forum.

Over het smsje daar zie ik het probleem niet van in, of je nu gebeldt word of je krijgt een smsje komt toch op het zelfde neer, ze laten weten iig dat het niet bij jouw zit maar in netwerk upc.
 
wat-nou-weer zei:
Natuurlijk is het mooi dat hij een SMS heeft gehad, maar ik durf te wedden dat als hij niet gebeld had hij die SMS nooit had gekregen.

Als je niet belt en je hebt geen monteursafspraak, krijg je inderdaad geen sms'je. Vrij logisch...
 
:police:

Topic opgeschoont.
Berichten met schofferende opmerkingen verwijderd.
 
Het verhaal gaat nog verder....

Vanmorgen kreeg ik namelijk een mailtje van UPC dat mijn monteursafspraak voor vanmorgen 20 juli tussen 8.00 en 13.00 uur was geannuleerd. Daar klopt natuurlijk helemaal niks van, want ik had een afspraak voor dinsdag de 24e, in de middag. Ik wilde wel vanmorgen, maar dát kon natuurlijk niet ingepland worden...

Om te voorkomen dat er vervolgens dinsdag toch een monteur langskomt en mij niet thuis treft, en ik de voorrijkosten mag betalen, heb ik UPC gebeld met de vraag of ze dan ook even per mail konden bevestigen dat de afspraak van de 24e niet doorgaat. Dat kon natuurlijk niet. De dame aan de telefoon had in het systeem gekeken en daar stond die afspraak niet in, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken. UPC doet namelijk altijd alles perfect en de klant moet niet zeuren. Toen ik daar geen genoegen mee nam (ik vertrouw UPC met dit soort dingen niet meer, door schade en schande wijs geworden), kreeg ik allerlei totale onzinredenen te horen als: wij kunnen hier zelf geen mail versturen en dat kan alleen maar met een door het systeem gegenereerde automatische mail etc. Ja ja, arm kind, had je maar een vak moeten leren, denk ik dan.

Ik heb voet bij stuk gehouden en kreeg na lange tijd wachten (de kosten van mijn mobiele telefoon lopen gewoon door) iemand van de klachtenafhandeling aan de lijn. Die was inderdaad bereid om even een mailtje te tikken om te bevestigen dat de afspraak van de 24e niet doorgaat. Wel nadat ik gedreigd had om mijn abonnement op te zeggen als ze niet eens even zo'n simpel mailtje van een paar regels konden sturen. Zo werkt dat blijkbaar. Het mailtje heb ik inderdaad gehad inmiddels.

Ik blijf het enorme minkukels vinden daar bij UPC, die eens moeten gaan leren naar de klant te luisteren. Ze verschuilen zich continu achter allerlei regeltjes en procedures die ervan uitgaan dat de klant ongelijk heeft en de boel zit te flessen. En intussen heb ik al ruim anderhalve dag geen internet en telefoon en nog steeds geen idee hoelang dit nog gaat duren...
 
Terug
Bovenaan