• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wat betekent dit pictogram?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Grooveman11
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Grooveman11

Goedemiddag,

Sinds gisteren is op mijn Humax 5050 bijgaande pictogram te zien (een klein klokje):

https://postimg.org/image/akghoz5vn

Sindsdien gaat mijn Humax niet meer uit. Dat wil zeggen; als ik op de standby knop druk staat de Humax meteen aan. Voorheen ging de Humax eerst booten.

Nu zal ik vast ergens op hebben geklikt waar ik niet op moet klikken, maar de vraag is wat? Weet iemand dit?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt je ontvanger verder wel normaal ? Of gaat hij niet meer uit en aan ?

Als hij verder normaal werkt en je alleen het booten terug wilt hebben kun je dat instellen bij de energie bespaar instellingen, als die 'aan' staat zie je geen klokje als je de 5050 via de afstandbediening 'aan' zet en duurt het booten langer. Als die 'uit' zet zie je een klok in standby en schakelt de 5050 snel weer aan. Als hij bij jou snel aanschakelt lijkt hij in die stand te staan en is alleen het klokje misschien in de war waardoor je alleen het puntje tussen uren en minuten nog ziet ???? Anders eens proberen om de box helemaal uit en weer aan te zetten via de netschakelaar ? Of als dat niet helpt de fabrieksinstellingen herstellen via het menu ??
 
Werkt je ontvanger verder wel normaal ? Of gaat hij niet meer uit en aan ?

Als hij verder normaal werkt en je alleen het booten terug wilt hebben kun je dat instellen bij de energie bespaar instellingen, als die 'aan' staat zie je geen klokje als je de 5050 via de afstandbediening 'aan' zet en duurt het booten langer. Als die 'uit' zet zie je een klok in standby en schakelt de 5050 snel weer aan. Als hij bij jou snel aanschakelt lijkt hij in die stand te staan en is alleen het klokje misschien in de war waardoor je alleen het puntje tussen uren en minuten nog ziet ???? Anders eens proberen om de box helemaal uit en weer aan te zetten via de netschakelaar ? Of als dat niet helpt de fabrieksinstellingen herstellen via het menu ??

Hoi Cees,

Thanks voor je reactie. De hele recorder werkt gelukkig verder normaal. Het gaat niet zozeer om de tijd maar om het pictogram klokje. De stroom is er vanaf geweest, maar het maakt geen verschil. Het lijkt op een verborgen opname o.i.d.

Dat klokjepictogram geeft aan dat je een timer (Geprogrammeerde opname) actief hebt

Hoi TheGrouch,

Dat dacht ik dus ook! Ik maak al jaar en dag gebruik van geprogrammeerde opnames en opeens krijg ik dit pictogram te zien. Ik heb nog gekeken of ik alles in de modus 'opnemen' heb staan in plaats van 'laten zien'. Maar ook dit maakt geen verschil. Als mijn hele harde schijf leeg is, staat deze op 6% in plaats van 0% (staan ook opgenomen radiozenders op etc). Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
 
Hoi Cees,

Thanks voor je reactie. De hele recorder werkt gelukkig verder normaal. Het gaat niet zozeer om de tijd maar om het pictogram klokje. De stroom is er vanaf geweest, maar het maakt geen verschil. Het lijkt op een verborgen opname o.i.d.
De Humax kent geen verborgen opnames, dus dit kan niet het geval zijn. Er lijkt iets in de war te zijn met de software van je Humax als je inderdaad geen timers hebt ingesteld. Voer eens een reset uit naar fabrieksinstellingen zoals hier al is aangeraden. Dit heeft geen invloed op je bestaande opnames, deze blijven gewoon op de interne schijf staan. Je raakt dan wel je favorietenlijsten kwijt en ook eventuele ingeplande timeropnamen. Als je Humax nu 'denkt' dat er een timeropname is gepland terwijl dit de facto niet het geval is dan zou een reset naar fabrieksinstellingen je probleem dus op kunnen lossen.
Hoi TheGrouch,

Dat dacht ik dus ook! Ik maak al jaar en dag gebruik van geprogrammeerde opnames en opeens krijg ik dit pictogram te zien. Ik heb nog gekeken of ik alles in de modus 'opnemen' heb staan in plaats van 'laten zien'. Maar ook dit maakt geen verschil. Als mijn hele harde schijf leeg is, staat deze op 6% in plaats van 0% (staan ook opgenomen radiozenders op etc). Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
Nee, dit laatste klopt zeker niet. Je vergeet namelijk dat de Humax zo'n 20 GB reserveert voor de buffer die het mogelijk maakt bij live TV tot maximaal 2 uur terug te spoelen.
 
De Humax kent geen verborgen opnames, dus dit kan niet het geval zijn. Er lijkt iets in de war te zijn met de software van je Humax als je inderdaad geen timers hebt ingesteld. Voer eens een reset uit naar fabrieksinstellingen zoals hier al is aangeraden. Dit heeft geen invloed op je bestaande opnames, deze blijven gewoon op de interne schijf staan. Je raakt dan wel je favorietenlijsten kwijt en ook eventuele ingeplande timeropnamen. Als je Humax nu 'denkt' dat er een timeropname is gepland terwijl dit de facto niet het geval is dan zou een reset naar fabrieksinstellingen je probleem dus op kunnen lossen.
Nee, dit laatste klopt zeker niet. Je vergeet namelijk dat de Humax zo'n 20 GB reserveert voor de buffer die het mogelijk maakt bij live TV tot maximaal 2 uur terug te spoelen.

Hoi Riparus, thanks voor de toelichting van die buffer! :thumb up:

Ik heb hem naar fabrieksinstellingen teruggezet en de melding is weg! Thanks:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan