Waren er in week 41 netwerk problemen?

PE4000

Forum Gebruiker
Berichten
318
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vorige week ondervond ik veel problemen met o.a. Spotify (betaald), TuneIn Radio, NPO Radio 2.
Bij elk nummer waren er wel hik-ups te horen, tot irritatie aan toe.
Ik gaf mijn nieuwe pc al de schuld... Met wifi5 -46dBm en bekabeld.

Dus nu de vraag? Ondervonden jullie hier ook problemen mee?
 
Nee maar kijk is in je modem. Dan weet je het zeker.

Maar ik vermoed dat het aan je pc ligt, ineens hoge CPU waardes en dan begint het audio te hikken. Uitval op de internet lijn zou je eerder merken en bovendien wordt er voor gebufferd dus dat is vaak geen reden voor hickups.
 
Mijn Ryzen 5 5600 maalt hier niet om, max 1.1 % belasting. Vaak alleen met een browser open. Geheugenbelasting 40%-50%.
Taakbeheer check ik altijd wel, vooral als de fans beginnen op te spelen.
Modem had ik ook al uitgezet en daar had ik verder niets in veranderd.
 
Heb je ook 1.1 % belasting ook als het geluid hapert..? anders zegt het nog niks. Ik heb vaker meegemaakt dat zelfs een slechte driver kan lijden tot haperingen in geluid. Jij geeft je internet provider de schuld maar dan moet je eerst aantonen dat de verbinding weg valt.
 
Ik gaf eerst mijn nieuwe pc de schuld, daar gekeken of er ook issues waren met netwerk drivers.
Toen die 10 jaar oude i7 maar weer aan geslingerd en daar waren die problemen ook.
Ik had deze vraag ook direct bij Spotify, TuneIn e.d. kunnen neerleggen/melden.
Tevens had ik overwogen om deze vraag te plaatsen bij Streamingdiensten diversen...
Mijn vraagstelling was anders duidelijk genoeg? Ondervonden jullie hier ook problemen mee? Ja / Nee
Admin: flikker deze topic maar weg en delete mijn account maar.
 
Mijn vraagstelling was anders duidelijk genoeg? Ondervonden jullie hier ook problemen mee? Ja / Nee

Jou vraag stelling kan wel duidelijk zijn maar die is ook onnozel. Besef je vraagt mensen in andere delen van NL of ze problemen hebben met hun verbinding. De meeste zullen antwoorden NEE en misschien sommige met JA maar dat zegt niks over jou situatie in jou omgeving. Kijk als jou directe buurman bij Ziggo zit en dezelfde problemen heeft, dan wordt het een ander verhaal.

Maar nogmaals kijk in je modem log, daar staat vast in of er problemen zijn met de verbinding. Anders laat pingplotter een dagje draaien. Er is genoeg om te testen maar je moet het wel zelf doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan