• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer grotere harde schijf in de HD DVR?

Berichten
4.405
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
IK zou het prettig vinden als UPC mij als consument de mogelijkheid zou bieden om een grotere harde schijf in de DVR te laten plaatsen, of DVR's met grotere opslagcapaciteit zou uitbrengen. Want 160GB is écht niet meer van deze tijd, dat was 5 jaar geleden zo'n beetje de norm.

Een film opnemen van Film1-HD kost al 7 á 8% ruimte, een NBA wedstrijd van 2 en half uur op Sport1-HD 12% enz, een docu van een uur op een van de HD kanalen 5%, dan vindt ik het erg snel gaan. Buiten het feit dat je tegenwoordig een 1TB schijf koopt voor 80 euro. Die ik er dan ook al te graag in zou willen zetten.
 
Misschien in een nieuw model wat er gaat komen?

Maar ook nieuwe HD-recorders zijn nog te koop met 160GB.
Zal voor "gewone" TV misschien nog voldoende zijn, een HD-opname vraagt natuurlijk meer ruimte.
 
Robert Koopman zei:
Zal voor "gewone" TV misschien nog voldoende zijn, een HD-opname vraagt natuurlijk meer ruimte.

Precies, de standaard DVR heeft dezelfde opslagcapaciteit als de HD DVR. Dat vindt ik een beetje krom, iemand met een HD DVR neemt, naar ik aanneem, toch veel meer op in HD kwaliteit? Dus zit ie ook veel sneller vol ::). Ik zelf neem voor 90% in HD op, neem toch aan dat ik hier geen uitzondering op ben.
 
Volgens mij een sata maxtor, maar pin me er niet op vast. Heb de box nog nooit opengemaakt.
 
Voor mij hoeft het niet eens een ingebouwde schijf te zijn, een extra externe harde schijf zou van mij ook mogen en dan mag hij wat mij betreft potdicht zitten wat betreft de copyrigths.
Nu is hij inderdaad snel vol als je HD uitzendingen opneemt, maar mischien is dat wel de bedoeling van UPC, je zou het anders wel eens te lang kunnen bewaren. :)
 
Hij zou mij niet verbazen als er in de diverse afspraken tussen electronicafabrikanten en de amusementsindustie over kopieerbeveiligingen iets geregeld is over de grote van de harde schijven.
Misschien een maximum grootte, of meer afdragen (kopieerheffing?) bij een grotere schijf.

Overigens zijn de kleinere schijven vaak wel robuuster en dat zou ook een overweging kunnen zijn.
 
Hier is nog een interessant topic over de ingebouwde harddisk:
https://ziggoforum.nl/topics/16745/

Bij de mediabox dvr zit er een ata schijf in. Wat er in de HDTV box zit weet ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@arthur de schijf van de HDTV DVR is niet precies hetzelfde, De gewone box is 160 GB die van de HDTV DVR is 250 GB er gaan dus wel meer SD progamma,s op het knelpunt is de echte HD rogamma's.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Hier is nog een interessant topic over de ingebouwde harddisk:
https://ziggoforum.nl/topics/16745/

Bedankt voor de link, ik kon dit draadje laatst niet vinden toen ik het nodig had.... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan