• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer gaat MK Docsis 3.0 uitrollen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nosferatu!
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Nosferatu!

Hallo Allemaal,

Ik ben zeer benieuwd wanneer MK docsis 3.0 gaat uitrollen i.v.m. de veel betere snelheden up en down? Gaat dat dit jaar nog gebeuren? Of gaan ze ons eerst nog een jaar uitmelken?

Alvast bedankt,

Greetz,

Nosferatu
 
Nosferatu zei:
Ik ben zeer benieuwd wanneer MK docsis 3.0 gaat uitrollen i.v.m. de veel betere snelheden up en down? Gaat dat dit jaar nog gebeuren? Of gaan ze ons eerst nog een jaar uitmelken?
Docsis 3 heeft in principe niets met snelheid te maken. Met docsis 2 kan ook de snelheid technisch nog hoger. Daar is op dit moment nog niet echt sprake van dus. Weliswaar kan docsis 3 hoger dan het maximum van docsis 2, maar dan zal een eerdere stap wel zijn dat het xtra abbo verhoogt wordt met dezelfde hardware. Of dat gaat gebeuren zal wel van de markt afhangen. Concurrentie van ADSL is er niet bij die snelheden, dat zal wel komen als de consument hier echt massaal om gaat vragen en ervoor wil betalen.
Docsis 3 heeft ook andere nieuwigheden/voordelen en we hebben in een vorig overleg met MK al eens gevraagd of/wanneer er docsis 3 gebruikt gaat worden, maar daar was nog niets over bekend.
 
Uitmelken...

Hmm, met die woordkeuze ben ik het niet helemaal eens..

Het is niet zo dat je even een netwerk upgrade naar een nieuwe standaard.. Je kan thuis misschien je 100MB switch uit de kast graven en er een 1GB tussen zetten.. Dit werkt hier toch iets anders, je praat over aardig wat manuren om allemaal te testen en te doen..

Wanneer de markt er klaar voor is zal men gerust wel naar het volgende systeem gaan.. Ontwikkelingen staan niet stil, ze gaan mij soms ook niet snel genoeg.. Maar ja, we kunne niet alles hebben..

Thomas
 
Wat jij hier stelt ben ik het niet helemaal mee eens. De markt is hier al lang klaar voor, maar MK kampt met geen enkele concurrentie in haar leveringsgebied en hiermee doel ik op glasvezel. Als dat wel het geval was geweest hadden we ongetwijfeld al Docsis 3.0 gehad :lol: En dat rechtvaardigt ook weer mijn antwoord v.w.b. het uitmelken!

Thomas zei:
Wanneer de markt er klaar voor is zal men gerust wel naar het volgende systeem gaan..
Thomas
 
Tja snel overstappen kost geld, wie denk je dat dat betaald? Juist de klant!
Te snel omschakelen zou dus ook nog eens een hoger abonnement tot gevolg hebben.

Daarnaast is 2.0 nog helemaal niet op zijn max...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan