• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer eindelijk een normale mailbox bij Chello?

Gerjan zei:
En voor die mensen waarbij de mailbox vol raakt, waarom sla je je mailtjes niet gewoon op op je computer? En dan van de server verwijderen.

Ook goed :> ....

2 dagen weg van huis en die box is dus vol ..... dat is nou net het hele probleem !
 
2 dagen?
Ik heb het vaak al als ik thuis kom van mijn werk en ik heb weer een aantal mails met bijlagen.
Dit is echt hopeloos ouderwets die mailbox.
 
Kijk zo kan het dus ook.

https://www.webwereld.nl/nieuws/kort_05_04_28.phtml

Mailbox en homepage vergroot.

En mocht je chello mailbox een probleem zijn kijk dan ff via webmail hoe vol je spam mapje staat.
Stond bij mij nog vol vanaf augustus vorig jaar!!
Scheelt ook weer ruimte.
Kan je dat spam filter trouwens uitzetten??
Je moet nu verplicht naar webmail om die map te legen.
 
Kwello zei:
En mocht je chello mailbox een probleem zijn kijk dan ff via webmail hoe vol je spam mapje staat.
Stond bij mij nog vol vanaf augustus vorig jaar!!

Kwello zei:
Kan je dat spam filter trouwens uitzetten??
Je moet nu verplicht naar webmail om die map te legen.

Waarom zou je het uitzetten ?

Lytse Pier zei:
Spam wordt doorgestuurd, gemarkeerd met ***SPAM*** en automatisch weggegooid
... Filtertje bouwen in je mailclient wat berichten met ***SPAM*** in de subject automatisch trashed.
 
Lytse Pier zei:
Waarom zou je het uitzetten ?
... Filtertje bouwen in je mailclient wat berichten met ***SPAM*** in de subject automatisch trashed.

En hoe mag je dat dan doen???
Ik zie de spam map alleen als ik via webmail inlog.
In outlook zie ik dit dus niet en weet ik dus ook niet hoe vol de spam map staat.
 
inloggen op https://mx.chello.com/mx-bm/nl_NL/login.php
en dan bij instellingen van je spamfilter aanpassen.

index.php


Vervolgens in outlook een regel (rule) maken die alle berichten met ***SPAM*** in de 'subject' verwijdert.

index.php
 
Lytse Pier zei:
Niet dat het er toe doet, maar het is "forwarden"van alle zakelijke mail naar mijn chello adres.

Dus als ik het goed begrijp dan haal je de zakelijke mail op met een email client (waarschijnlijk werk) en daarna forward je het naar de chello mail account?

Of laat je alle mail automatisch door forwarden?

Als het het laatste is, kan je dan niet beter via je emailclient rechtstreeks je zakelijke mail ophalen van je zakelijke mailaccount?
 
KillRoy zei:
Of laat je alle mail automatisch door forwarden?
Als het het laatste is, kan je dan niet beter via je emailclient rechtstreeks je zakelijke mail ophalen van je zakelijke mailaccount?

Dat laatste is dus het geval.
En nee, dat kan niet, we hebben wel een eigen domein maar geen POP server.
Werknemers met laptop kunnen direct inbellen op de server via eigen nummers. (8 lijnen)
Met mijn Privecomputer inbellen op het netwerk is
  • 1. niet toegestaan
    2. niet mogelijk aangezien ik dan thuis Lotus Notes moet gaan draaien, en dat ligt licentie-matig weer lastig.

Ja, niet meer van deze tijd, geen pop-toegang via internet;
Is netwerk-security-technisch wel heel erg veilig .... en scheelt de beheerder een hoop ellende;
Nee, ik wil geen laptop die ik elke dag heen en weer moet fietsen (letterlijk).

En ik ga liever om 17.00 naar huis dan op de zaak nog even op een mail uit engeland te wachten totdat ze daar in overtime zitten (is het inmiddels bij ons alsweer 19.00 ....)
 
Maar hoe dan ook, na de laatste discussie op het forum van Chello zelf heeft de forumleider toegezegd dat er binnenkort iets gaat gebeuren met de grootte van de bijlage's en de grootte van de mailbox. Moet ook wel nu bij alle ISP's de MB's je om de oren vliegen. Bijlage van 5 MB is niet meer van deze tijd, toch?
 
Terug
Bovenaan