• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wandcontactdoos (inbouw) combi UTP en CATV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mulli
  • Startdatum Startdatum
M

Mulli

Hallo,

Weet iemand waar ik een kwalitatief goede wandcontactdoos met zowel CATV en UTP aansluiting in één kan vinden?
Ik ben al 2 dagen aan het zoeken op internet maar helaas niets kunnen vinden.

groeten Michel
 
Deze outlet heb ik ook gezien maar nu komt de vraag "waar kan een particulier deze kopen"?

Bij Conrad is deze te koop <a href="https://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=920420">Kombidoos telefoon en kabel spierwit <em>(Conrad Electronic)</em></a> maar dit is geen UTP (ISDN)
 
Mulli zei:
Deze outlet heb ik ook gezien maar nu komt de vraag "waar kan een particulier deze kopen"?

Dan bel je ze even? Misschien zijn ze wel zo aardig om jou gewoon even 1 te verkopen.

Nee heb je, ja kun je altijd krijgen...
 
Mulli zei:
Deze outlet heb ik ook gezien maar nu komt de vraag "waar kan een particulier deze kopen"?

Bij Conrad is deze te koop <a href="https://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=920420">Kombidoos telefoon en kabel spierwit <em>(Conrad Electronic)</em></a> maar dit is geen UTP (ISDN)
Er staat ook RJ45 bij, en dat is toch een UTP? En aan het plaatje aldaar gezien is dit m.i. het rechtse vierkantje UTP.
 
J. de Boer zei:
Er staat ook RJ45 bij, en dat is toch een UTP? En aan het plaatje aldaar gezien is dit m.i. het rechtse vierkantje UTP.

Yep, links RJ11 en rechts RJ45

Uitvoering:
•Western- (RJ11) of TAE-F-bus
•Westernbus (RJ45)
•Coaxaansluiting voor analoge kabel- en radio-ontvangst
•Inbouw.

En ja, digitale TV werkt ook gewoon ;)
 
Heren,

Nedap is de leverancier van de outlet die Conrad aanbied, helaas is voor dit type de RJ45 outlet niet geschikt als ethernet verbinding maar alleen voor ISDN (zie ook gebruikers review).
Ik heb telefonisch contact gehad met Nedap, zij zijn 1 jaar geleden gestopt met de productie van dit soort outlets, er is wel een type geweest voor ethernet en Catv. Er is bij hun geen voorraad meer en ze weten ook niet waar eventueel nog een exemplaar te koop is. Dus als iemand een alternatief weet hoor ik het graag.

Michel
 
Ik heb zo'n contactdoos gehad. TV, ISDN en Pots in één WCD.
Klinkt handig maar in de praktijk viel het wel wat tegen, 3 kabels door één buis was geen succes.
En eenmaal over op HD tv voldeed de kabelaansluiting niet echt, Hirschman wel :)

Of de ISDN aansluiting netwerk geschikt is weet ik niet meer, vast wel maar waarschijnlijk geen gigabit?
Ik zal hem eens proberen terug te vinden en kijken welk merk het is.
 
Mulli zei:
Iemand al een suggestie?

Om eerlijk te zijn, het lijkt me een mooie oplossing, maar wat is nu het echte voordeel?
Wat zou je willen bewerkstelligen?
 
Terug
Bovenaan