I
IdunnO
Hallo allemaal,
allereerst heb ik getracht te zoeken naar posts met hetzelfde probleem, maar er zijn er zoveel dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Vandaar toch maar een eigen discussie gestart.
Mijn setup:
Ubee EVW3200 (direct in de meterkast aan de hoofdaansluiting)
Hardware version: 3.9.2
Software version: 9.9.6007
Draadloze laptops/ipad/iphones
Cisco Ziggo TV decoder
Mijn probleem is het volgende:
Mijn internetverbinding valt zeer vaak weg. TV signaal blijft goed, geen haperingen. Draadloze verbinding blijft bestaan, ik kan de router blijven pingen en er op inloggen. Alleen niet het Internet op.
*terwijl ik dit schrijf valt krijg ik de melding van Outlook dat de verbinding is weggevallen.*
Als ik inlog op de Ubee tijdens een outage, krijg ik te zien dat de Ubee geen WAN IP adres heeft. En logisch dus dat er geen verbinding buiten het huisnetwerk is.
Dit is wat de Ubee laat zien:
Alle instellingen heb ik al hersteld. Heb de de stroom er al uren vanaf gehad. Heb een externe service ingeschakeld die mijn Ubee om de minuut benaderd en mij een signaal geeft waaruit ik opmaak dat er geen patroon te ontdekken is.
De klantenservice geeft aan geen onderbrekingen van de modem te zien (mijn extern ingeschakelde service geeft aan van wel) maar ik weet niet hoe hun monitoring staat ingesteld. Ik moet terugbellen zodra het probleem optreedt. Het probleem is dat het probleem zichzelf herstelt (meestal binnen een minuut waardoor ik denk dat Ziggo mijn modem altijd blijft zien). Ik ben dus nooit snel genoeg bij de klantenservice om ze te laten troubleshooten. Maar een probleem is het voor mij wel als verbindingen wegvallen en streaming services stoppen doordat hun buffer leeg raakt.
Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn of hoe ik duidelijk moet maken bij de klantenservice dat ik een probleem heb. Ik kan wel mijn eigen ping-log opsturen maar of dat geaccepteerd wordt....
De Ubee zelf heeft geen syslog van de services toch die ik naar mijn server kan laten sturen? Wel een syslog van Synolgoy waar ik meldingen zie als: "SYSTEM: System detected that external IP has been changed to [94.208.***.***.***], port-mapping must be re-added." Iedere keer met hetzelfde IP adres. Mijn synology (bedraad, dus aan mijn wifi ligt het niet) ziet dus ook dat de Ubee zijn IP adres kwijt raakt en weer "vindt".
Excuses voor mijn lange verhaal en alle hulp wordt gewaardeerd.
allereerst heb ik getracht te zoeken naar posts met hetzelfde probleem, maar er zijn er zoveel dat ik door het bomen het bos niet meer zie. Vandaar toch maar een eigen discussie gestart.
Mijn setup:
Ubee EVW3200 (direct in de meterkast aan de hoofdaansluiting)
Hardware version: 3.9.2
Software version: 9.9.6007
Draadloze laptops/ipad/iphones
Cisco Ziggo TV decoder
Mijn probleem is het volgende:
Mijn internetverbinding valt zeer vaak weg. TV signaal blijft goed, geen haperingen. Draadloze verbinding blijft bestaan, ik kan de router blijven pingen en er op inloggen. Alleen niet het Internet op.
*terwijl ik dit schrijf valt krijg ik de melding van Outlook dat de verbinding is weggevallen.*
Als ik inlog op de Ubee tijdens een outage, krijg ik te zien dat de Ubee geen WAN IP adres heeft. En logisch dus dat er geen verbinding buiten het huisnetwerk is.
Dit is wat de Ubee laat zien:
Code:
Network Configuration
LAN
IPv6 Address: Unspecified
IPv6 Prefix: ::
IPv4 Address: . . .
MAC Address 90:6e:bb:**:**:**
Interface/Prefix
LAN Delegated Prefix ::
WAN
IPv6 Address: Unspecified
IPv4 Address: ---.---.---.---
MAC Address: 90:6e:bb:**:**:**
Duration D: -- H: -- M: -- S: --
Expires: --- --- -- --:--:-- ----
IPv6 DNS Servers: None
WAN Connection Type: DHCP
Alle instellingen heb ik al hersteld. Heb de de stroom er al uren vanaf gehad. Heb een externe service ingeschakeld die mijn Ubee om de minuut benaderd en mij een signaal geeft waaruit ik opmaak dat er geen patroon te ontdekken is.
De klantenservice geeft aan geen onderbrekingen van de modem te zien (mijn extern ingeschakelde service geeft aan van wel) maar ik weet niet hoe hun monitoring staat ingesteld. Ik moet terugbellen zodra het probleem optreedt. Het probleem is dat het probleem zichzelf herstelt (meestal binnen een minuut waardoor ik denk dat Ziggo mijn modem altijd blijft zien). Ik ben dus nooit snel genoeg bij de klantenservice om ze te laten troubleshooten. Maar een probleem is het voor mij wel als verbindingen wegvallen en streaming services stoppen doordat hun buffer leeg raakt.
Heeft iemand een suggestie wat dit kan zijn of hoe ik duidelijk moet maken bij de klantenservice dat ik een probleem heb. Ik kan wel mijn eigen ping-log opsturen maar of dat geaccepteerd wordt....
De Ubee zelf heeft geen syslog van de services toch die ik naar mijn server kan laten sturen? Wel een syslog van Synolgoy waar ik meldingen zie als: "SYSTEM: System detected that external IP has been changed to [94.208.***.***.***], port-mapping must be re-added." Iedere keer met hetzelfde IP adres. Mijn synology (bedraad, dus aan mijn wifi ligt het niet) ziet dus ook dat de Ubee zijn IP adres kwijt raakt en weer "vindt".
Excuses voor mijn lange verhaal en alle hulp wordt gewaardeerd.