• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wake on Wan Windows Home Server achter de Horizon Box?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RKlaassen
  • Startdatum Startdatum
R

RKlaassen

Besten, heeft er al iemand ervaring met Wake on Wan (wake on lan via internet) van een in standby staande Windows Home Server (WHS) achter de Horizon Box? Ik ben overgestapt van mijn eigen linksys E2000 met DD-WRT firmware router (icm de EPC3925 van UPC) naar het alles-in-1 Horizon pakket (dus ook internet en telefonie via de horizon). Echter op mijn Linksys (DD-WRT) router kon ik een zgn Static ARP entry aanmaken waarmee ik op afstand (3G/wifi) mijn in standby staande WHS met een magic packet weer aan kon zetten. Deze mogelijkheid heeft (uiteraard!) de upc horizon box niet. Zijn er misschien mede-techneuten op het forum die een andere oplossing kunnen bieden? groet, Ro
 
Heb je als geprobeerd in je Horizon poort 9 UDP te forwarden naar je WHS en dan het WOL commando naar je publieke IP sturen.
 
Beste BZwart. Dank voor je antwoord. Dit werkt dus echter niet! Vandaar dat ik op mijn oude linksys router met DD-WRT software nog wat extra zaken kon instellen (bijv. static ARP) waardoor altijd op de router (met WOL van buitenaf) de vertaalslag kon worden gemaakt van mijn interne (WHS) IP icm mijn mac adres. Dit kan ik dus helaas niet op de horizon instellen. En aangezien deze ook niet met een telnet/SSH connectie te verbinden is denk ik dat het voorlopig helaas pindakaas is ;)
 
Besten, uiteindelijk is het me gelukt. Uiteraard via een omweg maar ik heb met deze oplossing 2 vliegen in een klap geslagen. Mijn 2.4Ghz wifi verbinding/bereik in huis (eerste en 2e verdieping) was erg slecht dus hier zocht ik ook een oplossing voor. Hiervoor vond ik op https://digitalplace.nl/tutorials/internet/303/wifi-vergroten-dmv-oude-router met de inzet van mijn 'oude' linksys N-router de oplossing. Waar ik nu ook in huis ben ik heb overal goede verbinding via 2.4Ghz. Toen dacht ik: "he, maar als mijn netwerk deze router ziet dan zou ik misschien met portforwarding vanaf de HB iets kunnen doen." En zo geschiedde: met het forwarden van poort 7 op de HB naar mijn linksys, fungeert mijn linksys router (wel met DD-wrt firmware) weer als het apparaat waarmee via een interne broadcast mijn server uit de slaapstand kan worden gehaald. Oftewel, hiermee kan ik middels mijn eerder genoemde en ingestelde static arp entry (op de linksys) mijn Windows Home Server via internet (3g/wifi) weer uit de standby halen met het verzenden van een magic packet (wake on lan/wan). Beetje ingewikkeld verhaal misschien (is makkelijker dan het lijkt) maar het werkt uitstekend. Bovendien kan ik nu ook vanaf het internet mijn linksys weer benaderen en vanaf daar evt andere machines in mijn netwerk (handmatig) aan schieten.. Problem solved dus!! :)
 
Terug
Bovenaan