• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wachtwoord nieuw e-mailaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

menno47

Ik ben voor een kennis, die totaal digibeet is, met haar nieuwe Ziggo-account bezig. Vanmorgen heeft een Ziggo-monteur aldaar een gebruikersaccount voor haar aangemaakt. Ik heb wel haar klantnummer, maar geen wachtwoord voor het eveneens aangemaakte Ziggo E-mail adres en tevens dus geen gebruikersnaam voor har nieuwe Ziggo-account. Ik zou de account-gegevens wel per post kunnen laten versturen, maar dan gaat er zeker weer een weekend overheen. Maken de Ziggo-monteurs altijd een standaard wachtwoord aan of moet ik toch geduld hebben en de post afwachten ?
 
Je kunt online gebruikersnaam opvragen:
https://mijn.ziggo.nl/#account/gebruikersnaam-vergeten/

Als je die hebt kun je het wachtwoord herstellen:
https://mijn.ziggo.nl/#account/wachtwoord-vergeten/

Hoe lang dit duurt weet ik niet, denk sneller als via de post
en telefonisch via de klantenservice zal wel niet lukken.

Ja, maar als je niet weet wat haar Ziggo-account is, kom je niet verder, want ik weet ook haar Ziggo E-mailadres + wachtwoord niet. Ik had nog wel een G-mailaccount voor haar aangemaakt, maar dat heeft ze weer niet aan de Ziggo-monteur doorgegeven. Morgen kijk ik wel in haar laptop of de monteur daar op MS Outlook ook een nieuwe account heeft aangemaakt, want dat wist ze ook niet !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er inmiddels achter: voor zowel de Ziggo account als voor het door Ziggo aangemaakte E-mailadres is het aangemaakte wachtwoord ******* .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...als voor het door Ziggo aangemaakte E-mailadres is het aangemaakte wachtwoord ******* .

Niet altijd, maar bij mij was indertijd wel bijna hetzelfde. (Een helpdesk medewerker moest een tijdelijk wachtwoord invullen en koos een simpel te onthouden WW) Toch verzoek ik je om het wachtwoord uit bovenstaande mail te verwijderen. Volgens zijn er nog veel mensen die nooit de moeite genomen hebben dit wachtwoord aan te passen. Okee, dat is hun probleem, maar het is beter dit WW niet zo nadrukkelijk te noemen als de Ziggo medewerkers vaak hetzelfde kiezen.

En direct een waarschuwing aan hen die nog steeds zo'n simpel te raden wachtwoord hebben: Pas het aan tot een moeilijk te raden, zelfgekozen naam of je loopt het risico dat jan-en-alleman bij je e-mail berichten kan komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan