• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarschuwing: Uw mediabox schakelt over op stand-by

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jank
  • Startdatum Startdatum
Berichten
440
Geheel onwillekeurig krijg ik deze melding in het scherm. Dan moet ik een toets indrukken, om verder te kunnen kijken en de mediabox niet op stand-by gaat.
Vervelend tijdens een uitzending, waardeloos, als je een opname maakt.
Kennen meer forumleden dit probleem?
 
Dat wordt veroorzaakt door de instelling voor energieverbruik, te vinden onder de instellingen van je box. Wil je dus niet dat de box na x minuten uitschakelt als er geen interactie is, dan moet je de tijdsduur verhogen of de energiebesparende instelling volledig uitschakelen.

Geheel (on)willekeurig is die mededeling dus niet, het hangt volledig af van de tijdsduur die je zelf kan instellen.
 
Dank voor je reaktie.
De willekeur zit hem niet in minuten, maar meer in weken. Dat maakt het bopvallend, zo heb je er tijden geen last van en zo verschijnt opeens de mededeling op je scherm.
Ik zal voor de securigheid nog eens de instellingen onder de loep nemen, maar bij mijn weten heb ik nimmer aanpassingen gedaan aan energie-instellingen.
Misschien iets softwarematigs, waarbij de energie-instelling gaat opspelen. ::)
 
jank zei:
Misschien iets softwarematigs, waarbij de energie-instelling gaat opspelen. ::)

Dan ben je de eerste met die bug. Geen activiteit voor 240 minuten is erg lang. 1 keertje zappen en de teller begint weer opnieuw. Oplossing is en blijft gewoon uitschakelen van de energiespaarstand.
 
Creative Solution zei:
Dan ben je de eerste met die bug. Geen activiteit voor 240 minuten is erg lang. 1 keertje zappen en de teller begint weer opnieuw. Oplossing is en blijft gewoon uitschakelen van de energiespaarstand.

Inderdaad. Ik kwam pas met dit probleem in aanraking door de box in de huiskamer. Wij zetten altijd de (digitale) radio voor onze hond aan (een echte liefhebber van de betere popmuziek ;) ) als we weggaan. Als je dan langer dan 240 minuten weg was, dan trof je een chagrijnige hond aan in een stille woonkamer.
 
jtech zei:
Wij zetten altijd de (digitale) radio voor onze hond aan (een echte liefhebber van de betere popmuziek ;) ) als we weggaan. Als je dan langer dan 240 minuten weg was, dan trof je een chagrijnige hond aan in een stille woonkamer.

Hier ook, maar dan voor de katten :)

Gisteren weg geweest en de radio aangelaten voor die doerakken.
Terugkomst, alles uit? Hmja, nieuwe box dus, instelling nog niet veranderd.
Gelukkig hingen de gordijnen nog :P
 
Ah, nu ik jullie reakties goed lees, toch eens kijken naar de instellingen. Er nooit op gelet, dat 240 minuten de limit is, meestal is dat bij mij de sky. :)
Morgen stort ik mij erop,
Heren, ik houd jullie op de hoogte!
 
En jawel, de stand-by instelling stond op 210, nu op 222, maar wel uitgeschakeld. 8)
Kortom, geen onderbrekingen, als het goed is. ::)
Dank voor het meedenken en de tip!
 
Terug
Bovenaan