Waarschuwing overmatig dataverbruik (VERVOLG)

P

painless

LEES HET EERSTE MAILTJE VAN UPC helemaal onderaan....
======================================

Hoe is het daarna verder gegaan?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bericht van Chello veranderd had. Eigenlijk stond er 202 Gb, maar ik was 'bang' dat zo'n exact getal misschien direct naar mij zou leiden, daarom had ik het getal veranderd naar 200.

Nadat ik dat bericht van Chello gehad had, heb ik meteen mijn verbinding van 8Mbit teruggeschroefd naar 3Mbit om te voorkomen dat ik weer te veel zou downloaden.. Echter, op 29 mei kreeg ik onderstaand mailtje van Chello. En mijn snelheid was teruggezet naar 50Kbit.

Wel HEEEEEEEEEEL erg toevallig dat het een week later weer EXACT 202Gb zou zijn. Ik twijfel ernstig aan de correctheid van hun metingen..

Het meest kwalijke vind ik nog wel. Dat je hierover niemand kunt bereiken. Ik heb bijna een uur met UPC gebeld. Werd van de ene naar de andere afdeling verwezen. En uiteindelijk werd me gezegd dat je er niemand over KUNT spreken. Je kunt alleen een mailtje naar chello sturen. (dat heb ik gedaan, niks meer op gehoord natuurlijk)..

In het kort Chello neemt eenzijdig een zeer twijfelachtige beslissing, en daar kun je niemand op aanspreken. ZEER kwalijke zaak. Helaas kan ik geen snelle ADSL in mijn dorp nemen, want anders stapte ik meteen weer over. Dat er van je gevraagd wordt om rekening te houden met de rest vind ik prima, maar dat je als klant (van goede wil) tegen een muur opbotst als je er iemand over wilt spreken vind ik echt super slecht. Iedereen bij Chello verschuilt zich of achter regels, of achter de structuur of automatisering. Niemand bij Chello is in staat de klant echt te helpen..

Inmiddels is mijn snelheid weer hersteld. Dus dat is positief, maar het was wel netjes geweest als ze op mijn bericht gereageerd hadden..

Ik doe er nu alles aan om zelf bij te houden hoeveel ik download en er voor te zorgen dat het niet overmatig is (dat ik hun datalimiet niet overschrijd, want zo voelt het toch echt), maar ik ben bang dat ik over een week weer zo'n "leuk" bericht van ze krijg en dat ik "TOEVALLIG" weer 202Gb verbruikt heb en dat ze me weer bestraffen!!!! Of zouden ze inmiddels hun meetmethode onder de loep genomen hebben? Who knows.. Je bent iig overgeleverd aan de goede wil van Chello zo lijkt het...

Geachte chello-abonnee,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat u, ondanks een eerdere waarschuwing, uw overmatig dataverbruik niet heeft verminderd. In de afgelopen week had u een dataverbruik van 202 GigaBytes. UPC kenmerkt dit verbruik als overmatig zoals beschreven is artikel 3 van de Acceptabel Use Policy in de Algemene Voorwaarden.

Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Voor een periode van minimaal zeven dagen is uw modem beperkt voor zowel de up- als downloadsnelheid. Alle diensten van uw Internetabonnement zoals e-mail, uw homepage en de portal’s blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid. Na de periode van zeven dagen worden de modeminstellingen weer op de voor uw chello-abonnement geldende snelheid teruggezet. Mocht u daarna wederom overgaan tot het niet aanpassen van uw dataverbruik, dan word uw modem wederom in snelheid beperkt.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben en rekenen op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland


========================================================

Geachte chello-abonnee,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat een zeer kleine groep van haar internetabonnees buitensporig veel data aan het up- en/of downloaden is. Helaas hebben wij geconstateerd dat u tot deze groep behoort. Extreem dataverbruik verstoort in ernstige mate de kwaliteit van de internetsnelheid voor de overige UPC internetabonnees. Derhalve moeten wij ons in uw geval helaas beroepen op artikel 3 van de Acceptabel Use Policy in de Algemene Voorwaarden:

”De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het Internet door andere gebruikers verstoort.”

U had in de aflopen week een dataverbruik van 200 GigaBytes. Hopelijk begrijpt u dat dit in geen enkele verhouding staat met een normaal internetgebruik. Daarom verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om uw dataverbruik aan te passen. Het halveren van uw huidige dataverbruik is voldoende.

Wij verrichten de komende weken wederom metingen. Mocht uw dataverbruik binnen vier weken nog overmatig blijven, dan zijn wij genoodzaakt uw modem voor minimaal een week in snelheid fors te beperken.

Wij hopen dat u meewerkt aan het tot standhouden van de kwaliteit en snelheid van ons netwerk.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
 
Re: BELACHELIJK: Waarschuwing overmatig dataverbruik

Inderdaad belachelijk! Dat zou 100Gig moeten zijn! ;)
 
Re: BELACHELIJK: Waarschuwing overmatig dataverbruik

200Gb in een week met classic?
Ik zit pas op 200GB met extreme deze maand (3weken)! Waarvan 3 kwart alleen maar upload is...

Where is your social life??


Maar goed wel weer lekker zeikerig van chello maar ken het wel weer begrijpen zodat ze hun netwerk normaal kunnen behouden voor andere gebruikers. :)
 
Re: Waarschuwing overmatig dataverbruik

zit je echt over 200 gb per week of zeggen ze maar wat?
 
Re: Waarschuwing overmatig dataverbruik

painless zei:
NIE FIJN NIE: Ik kreeg van chello een mailtje met onderstaand bericht! (ik heb chello classic)..
========================================================

Geachte chello-abonnee,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat een zeer kleine groep van haar internetabonnees buitensporig veel data aan het up- en/of downloaden is. Helaas hebben wij geconstateerd dat u tot deze groep behoort. Extreem dataverbruik verstoort in ernstige mate de kwaliteit van de internetsnelheid voor de overige UPC internetabonnees. Derhalve moeten wij ons in uw geval helaas beroepen op artikel 3 van de Acceptabel Use Policy in de Algemene Voorwaarden:

”De Klant dient zich te onthouden van overmatig dataverkeer dat het gebruik van de chello Service en/of het Internet door andere gebruikers verstoort.”

U had in de aflopen week een dataverbruik van 200 GigaBytes. Hopelijk begrijpt u dat dit in geen enkele verhouding staat met een normaal internetgebruik. Daarom verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om uw dataverbruik aan te passen. Het halveren van uw huidige dataverbruik is voldoende.

Wij verrichten de komende weken wederom metingen. Mocht uw dataverbruik binnen vier weken nog overmatig blijven, dan zijn wij genoodzaakt uw modem voor minimaal een week in snelheid fors te beperken.

Wij hopen dat u meewerkt aan het tot standhouden van de kwaliteit en snelheid van ons netwerk.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Niet meer dan logisch ;D ;D
 
Re: Waarschuwing overmatig dataverbruik

200 GB in 1 wk?? da's toch nie normaal.

168 uur in 1 week,
100 uur film kijken
48 slapen
40 werken/school
=min 20???

Oftewel wat moet je toch met die 200GB in 1 week?



Inderdaad logisch zo'n mail van UPC
 
Re: Waarschuwing overmatig dataverbruik

In tegenstelling tot de andere reacties kan ik de jouwe begrijpen.
Maar ook wil ik zeggen dat ik dit een keurige mail van chello vind,heel netjes en zeker niet onredelijk.
Het komt op 100GB verbruik per week,dit is 400 in de maand met classic.

Het valt mij wel vaker op dat sommige mensen hun oordeel al klaar hebben en dit als absolute waarheid zien,holland op zijn smalst...
 
Re: Waarschuwing overmatig dataverbruik

Flow zei:
In tegenstelling tot de andere reacties kan ik de jouwe begrijpen.
Maar ook wil ik zeggen dat ik dit een keurige mail van chello vind,heel netjes en zeker niet onredelijk.
Het komt op 100GB verbruik per week,dit is 400 in de maand met classic.

Het valt mij wel vaker op dat sommige mensen hun oordeel al klaar hebben en dit als absolute waarheid zien,holland op zijn smalst...

Mag jij vinden, maar als ik mijn internet niet beschikbaar heb, tgv een overmatige downloader, krijg ik er wel de pest in voor mijn dure centen.

(tgv=tengevolge van)..soms ook (tengunstevan)
 
Terug
Bovenaan