• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarschuwing: hardware support op horizon is bijzonder slecht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter agoes
  • Startdatum Startdatum
A

agoes

Vriendelijke waarschuwing voor diegene onder jullie die nog overwegen om over te gaan naar de nieuwe horizon box, weet waar je aan begint!

Ik had mij een tijd terug al ingeschreven om op de hoogte te blijven van Horizon en toen ik 2 weken of zo geleden de email kreeg dat het beschikbaar was, heb ik gelijk ingeschreven. Wat een fout was dat.

Het pakket werd vrij vlot (vorige week woensdag denk ik) geleverd. Dit moest toen nog perse door een monteur gebeuren. Woensdag avond al gebeld voor een afspraak, maar dit kon past eind september. Toch in eerste instantie een afspraak gemaakt, maar vervolgens krijg ik donderdag een email dat je het ook zelf mocht doen. Dus afspraak geannulleerd.

Vrijdag avond was de installatie handleiding beschikbaar (hoewel de inhoud voorspelbaar was). Dus na het lezen begonnen met de voorbereidingen. Box aangesloten volgens de handleiding; 1 seconde iets op de display; niets meer. Damn! Nu ja, doa kan gebeuren, dus UPC gebeld.

Volgende dag, op zaterdag, kwam een monteur met een vervangende box. Helaas krijgen de monteurs ALLEEN de horizon box. Dus geen voeding, geen kabels, niets. En je raad het al... Voeding doet het niet. Monteur gebeld met UPC, die krijgt ze niet te pakken, want het monteursnummer wordt nu gebruikt voor klanten, dus 30+ minuten wachtrij. Monteur maakt rapport en gaat er vandoor. Ik bel UPC en leg het probleem uit. "Oh.. dan moeten we even een nieuwe voeding sturen". Jammer, maar goed, kan gebeuren.

Dinsdagmorgen. Internet weg, telefonie weg, DTV weg. Niets meer dus.
Gebeld; "Ja dat is normaal, u bent nu Horizons klant dus uw abbo is omgezet". Euh, ja maar die voeding dan? "Voeding? Oh hij doet het niet?" Euh nee, check je log? "Tsja, voeding opsturen kan eigenlijk niet. Er moet een monteur komen. Donderdag kan dat, tussen 8 en 13". Dat is een beetje vervelend, zoals je begrijpt werk ik en is er niemand thuis.. Maar ja. Geen internet is ook niets, dus vrij genomen.

Donderdag. Monteur staat op de stoep. Eerste wat hij zegt: "Ik vrees dat we een uitdaging hebben". Oh ja? "Ja, er staat hier dat uw voeding kapot is, maar die heb ik niet". Monteur gebeld met UPC (weer 30+ minuten). Tsja.. voeding defect? Dan moeten we die opsturen. Ja inderdaad. Alweer. Monteur belt ook nog met iemand anders die belooft donderdag of uiterlijk vrijdag een voeding te leveren.

Het is nu vrijdag. Geen voeding. Gebeld met UPC: "Tsja, voeding kunnen we niet opsturen, daar moet een monteur voor komen, maar dat kan *al* dinsdag". DINSDAG? wat dacht je van gewoon mijn oorspronkelijke modem weer activeren? "Nee dat kan niet" Hoezo dat kan niet? "Nu dat kan wel, maar dat duurt 3 werkdagen, ongeveer".

Dus kortom. Ik heb een week geleden een probleem gemeld, daar zijn al twee monteurs voor niets voor geweest, ik heb geen internet, geen telefoon en geen dtv. Ik kan de box niet omruilen bij een UPC winkel, want dat is niet *het* beleid. Ik kan geen voeding waar dan ook in Nederland ophalen, want dat is niet het beleid. Ik kan niet terug naar de oude verbinding, want dat kost moeite en die investeert UPC liever niet in klanten. Oh, en ze hebben ook al twee keer beloofd terug te bellen wat men niet doet.

Ik begrijp goed dat de individuele medewerkers er (persoonlijk) niets aan kunnen doen en ook de monteurs kunnen het zelf niet helpen. Maar het feit blijft dat ik me genomen voel en niets anders kan doen dan elke dag maar weer (op eigen kosten, omdat mijn upc telefoon niet werkt!!) kan bellen in de hoop dat dit ooit goed komt. Maar misschien is het tijd voor een andere provider.
 
Daarom waarschuwde ik laatst al om de HD niet te geloven als ze zeggen dat de monteur alles meeneemt.
Monteurs hebben niets, behalve een losse Horizonbox zonder AB, zonder kabels en zonder voeding.
De enige die dat kan oplossen is UPC zelf.
 
Update: Ondanks dat dit de ene keer wel en de andere keer niet kon heb ik vandaag (ik vermoed via de laatste monteur) toch een nieuwe psu geleverd gekregen. De box is nu actief, hoewel ik nog geen tv heb. Alle kanalen geven aan dat er geen abonnement op is.
 
Terug
Bovenaan