WAARSCHUWING COM21 Modemeigenaren.

  • Onderwerp starter White Rabbit
  • Startdatum
W

White Rabbit

Ik was optimistisch en vol goede moed.
Er zou een nieuw modem komen met een nieuwe snelheid. ;)
Alleen hadden we veel last van onderbrekingen en uitvallen, maar na 30 minuten ging het meestal wel weer.
En nu het drama >:(:
Sinds 9-11, 11 uur geen verbinding meer.
Reden: ze hebben het platform waar ons com21 modem aan verbonden was eruit gegooid. Er waren in `de veluwe` (daar woon ik niet) al COM 21 modems geruild en:
VAN EEN AANTAL WAS DE GEBRUIKER NIET TE HERLEIDEN. WEL HET IP ADRES (en je gebruikersnaam!!!). DUS JE LIGT ERUIT!!! :o
Ze hebben niet bijgehouden welk modem nog actief was, niet de moeite genomen een mailtje te sturen naar gebruikersnaam°chello.nl maar gewoon de stekker eruit. :'( >:( :o Dit is de limit! Ze werken gewoon op het piep systeem. En met de garantie word je dan gepaaid, je krijgt een vergoeding.
En over een week een nieuw modem. >:( Een week geen internet, niet bankieren, communiceren. Uit pure domhied, niet vanwege een storing of zo!

Het duurde meer dan een uur voordat ze wisten bij welke regio ik hoorde (ik zie al regio Oost, maar dat geloofden ze niet postcode 3892 ligt zo centraal dat het nergens bijhoort). en nog eens ruim 20 minuten voordat een overigens zeer deskundige persoon wist wat er aan de hand was. Hij zat ermee in zijn maag, dat was te horen, maar ik nog meer.
Kortom,
DIT KAN IEDEREEN OVERKOMEN, ZE WETEN NIET PRECIES WIE ER ALLEMAAL EEN COM 21 HEEFT EN WAAR DIE OP AANGESLOTEN IS. ZE TREKKEN SUCCESSIEVELIJK DE STEKKERS ERUIT, je hebt gewoon pech. Je moet minstens een week wachten op een nieuw modem. En 1,5 uur bellen voor een verklaring.

Dus: neem zelf initiatief om je modem te ruilen, hun planning werkt niet, sterker nog, wat per 1 januari niet meer zou moeten kunnen omdat de platforms plat gaan gebeurt nu al. Het ergste is dat ze dit weten :o, hoewel ze het niet toegeven.

Tot volgende week (hoop ik)

Can´t follow the White Rabbit.....Can´t follow the White Rabbit.....
 

vroem

Forum Gebruiker
Berichten
94
Eeehhh.... ik heb hetzelfde probleem gehad en krijg nu inderdaad volgende week een nieuw modem maar sinds 15 uur doet de verbinding het opeens weer (zit overigens in de zelfde regio, incl postcode)

Helpdesk kon om 12.30 wel zien dat mijn modem online was maar kon er geen verbinding mee maken.

Wel belachelijk dat het op zo'n manier moet en dat er bij de helpdesk niets bekend is!!! :( :(
 
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

En ik ben dus ook online sinds ongeveer 15.00.
Heb om een second opinion gevraagd om 14.15 en het blijkt een storing hier te zijn........... :o
Ik had vanmorgen dus de Zwatelaar van de week aan de lijn.....Of toch niet? De hell-desk medewerker kwam zeer vakkundig en correct over. Maar ja. De verbindingen zijn al weken erg instabiel, maar dat geldt ook voor nieuwe modems zie ik.

De modemwissel gaat overigens gewoon door.  ;D Daar hoefde ik niet voor aan te dringen, dat deden zij wel ??? Ze zetten liever een dure buitendienst man in dan de cableguy die alleen maar koerier is.

Don't..... Just don't...Don't..... Just don't...Don't..... Just don't...Don't..... Just don't...

P.S aan het aantal keren dat dit bericht gelezen wordt meen ik te begrijpen dat er hier zo'n 75 COM21 zijn aangesloten. Klopt dat?
 

01maniaxie

Forum Gebruiker
Berichten
1.783
White Rabbit zei:
P.S aan het aantal keren dat dit bericht gelezen wordt meen ik te begrijpen dat er hier zo'n 75 COM21 zijn aangesloten. Klopt dat?

uhm... nee klopt niet mijnes iz gelukkig de 4de al omgeruilt al ben ik niet echt helemaal tevreden met me download snelheid maarja
 
F

FutureCow

Ik heb nog een prachtig COM21 modem, woon op de veluwe (Harderwijk om precies te zijn) Heb verder nergens last van, en nog geen bericht gehad dat hij binnenkort omgeruild gaat worden. Weet iemand of dit ooit gaat gebeuren in Harderwijk, omdat we hier als ongeveer de enigste van nederland met een eigen kabel netwerk zitten(CAI-HWK). En daar is chello nooit blij mee geweest. De snelheden van de vorige keer zijn hier een beetje half door gevoerd. Ik haal een upload van maximaal 20 en downloaden gaat wel redelijk snel tot maximaal 280KB/s. en moet er nog wel ff bijzeggen dat die 280 alleen heel laat in de avind gehaalt kan worden. En Dat vanaf een uur of 4 smiddags de viscositeit nogal toeneemt en dat het wat later echt wel heel stuk langzamer is. Dus je kunt zeker niet spreken van stabiele snelheden.
 

Grutte Pier

Forum Gebruiker
Berichten
18
Ook ik heb de laatste dagen/weken last van een modem die wel online blijft maar toch geen verbinding heeft. Ik was het vanochtend zo zat, heb toch maar weer eens gebeld met Chello. en zo waar een hele vriendelijke kerel, wist mij te melden dat er vanochtend nog een klacht was binnengekomen voor dezelfde wijkhub op het COM21 netwerk.

Hij heeft voorgesteld om mijn oude (6 jaar) COM21 modem te vervangen door een Eurodocsis modem!
Nog 1 weekje aankloten en dan hoop ik van mijn problemen te zijn verlost....
De snelheid die al tijden slecht is gaat er denk ik zowiezo op vooruit. (als ik 100Kb upload had, was ik ;D)
 

Bjørn

Forum Gebruiker
Berichten
37
Ik had al gauw in de gaten dat dat bij CHELLO dramatisch zou verlopen...

Vind het trouwens toch al te belachelijk voor woorden dat nieuwe klanten gelijk de nieuwe snelheden krijgen en dat de oudgedienden dan maar moeten wachten...

Ik heb dus zelf op een modemwissel aangedrongen (in de hoop daardoor ook de nieuwste snelheden te krijgen).

Modem is binnen een week omgeruild maar helaas nog alleen de oude snelheden (wel een sterk verbeterde ping... van 28 naar 11 ms)

Ik kan dus zeker aanraden dat je zelf op de (onafwendbare) wissel aanstuurt om problemen zoals geschetst door White Rabbit tegen te gaan...

Trouwens wel fantastich van de afdeling planning dat ik 2 dagen nadat het modem gewisseld was een brief kreeg dat mijn modem omgewisseld zou worden ;D (maar dan wel weer op een andere dag dan mijn overbuurman ;D ;D)
 
S

sance

ik wacht al zo lang op de nieuwe snelheid en nog steeds niks, toen ik in september belde zeiden ze, je zou de nieuwe snelheid half november zou krijgen, toen niks, dan heb ik weer gebeld en ze zeiden in november en nu nog steeds niet. Lultjes, zij zegen tegen mij "ja, wij zijn kleine bedrijf en het is een hoop werk dus dat kan well even duren.
 
Topicstarter
Topicstarter
W

White Rabbit

Als ik de snelheidstest van UPC doe en de historie opvraag, krijg  ik sinds kort de melding dat ik:
een niet bestaande postcode invoer of cookies uit heb staan.

Raar, want ik heb niets aan mijn instellingen veranderd en ik kreeg eerst wel een overzicht. Hebben meer mensen dat?

Don't follow the White Rabbit......​
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.167
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Die melding heb ik ook af en toe.
Ik heb tot nu toe 2 oplossingen:
1 - cookie wissen, werkt soms.
2 - een keer de uploadtest doen en voila alles is weer normaal.
 
Bovenaan