• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarschijnlijk niet de eerste

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SlisheR
  • Startdatum Startdatum
S

SlisheR

Ik ben waarschijnlijk niet de eerste hiero die wat problemen heeft met de behaalde snelheden van Chello Extreme.
Twee weken geleden ben ik van Chello Light naar Power overgestapt, 1 week geleden overgestapt naar Extreme.
Vandaag pas het modem ontvangen, alles perfect geinstalleerd maar haal een matige snelheid van 30 kb/s (download) - 10 kb/s (upload).
Ik heb in totaal 3 uurtjes met de helpdesk aan de telefoon gehangen de afgelopen twee weken, en heb er niet veel van kunnen leren. Maar oke, da's niet het punt, het punt is wat ik er aan kan doen, om de afgesproken snelheden te halen?
Vandaag nog aan de telefoon met ze gehangen, d'r werd me verteld dat het 'niet goed in het systeem is opgenomen'.
Die zin hoor ik iedere keer wanneer ik een medewerker aan de telefoon heb. Deze meneer vertelde me dat ik 48 uur moet wachten totdat ik de normale snelheden ontvang. Is dat zo?
 
D'r werd me al 4 keer eerder gezegd dat ik 48 uur moest gaan wachten.
Maja, ik heb geen haast - dat wordt dus afwachten.
 
Als je bent overgestapt en je hebt een nieuw modem gekregen, dan kun je er voor kiezen om je oude modem erbij aan te sluiten via een splitter, daarop heb je dan nog wel de juiste snelheid
als die ermee ophoudt: overprikken van het oude naar het nieuwe modem ;)
 
plankie zei:
Als je bent overgestapt en je hebt een nieuw modem gekregen, dan kun je er voor kiezen om je oude modem erbij aan te sluiten via een splitter, daarop heb je dan nog wel de juiste snelheid
als die ermee ophoudt: overprikken van het oude naar het nieuwe modem ;)

Om de oude modem erbij te kunnen sluiten zou ik nog van zo een kabel nodig hebben, die de modem met de splitter verbind. Ik heb twee ervan, mijn huidige en de tweede is die vandaag is binnen gekomen met het gehele pakket.
 
Ik dacht je dan precies genoeg kabels had om het zo aan te sluiten.
Er zitten toch 2 kabels bij met f-connectoren (zoals het modem heeft) en eentje met een gewone tv-aansluiting?

Dan kun je de splitter voor de 'situatie anders' gebruiken, deze sluit je aan op de kabel die nu je kabelmodem ingaat, dan heb je er nog twee over (een van de oude situatie en eentje van de nieuwe) die je naar beide modems laat lopen.

Of ik heb het mis ;)
 
Ik denk dat het toch niet zo verstandig is om 2 modems te laten lopen.
btw, Ik heb al een splitter op dat ding staan, waarbij twee TV-Kabels zijn aangesloten (twee TV's).
Dus ik hoef nu alleen toch maar te wachten?
 
Waarom is het niet verstandig om twee modems aan te sluiten?

Je gebruikt diegene die bij UPC "werkend" in het systeem staat.
Op een gegeven moment wisselen ze de modems als het ware om en sluit je alles op het andere modem aan.
Dat "alles" is dan alleen de netwerkkabel even omzetten.

Heb je tenminste altijd de goede snelheid.
 
Robert Koopman zei:
Waarom is het niet verstandig om twee modems aan te sluiten?

Je gebruikt diegene die bij UPC "werkend" in het systeem staat.
Op een gegeven moment wisselen ze de modems als het ware om en sluit je alles op het andere modem aan.
Dat "alles" is dan alleen de netwerkkabel even omzetten.

Heb je tenminste altijd de goede snelheid.

De modem moet ik terug sturen dus dat gaat helaas niet.
 
Terug
Bovenaan