• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom zit bellen naar mobiel niet in Volop bellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

EvdB

De normale tarieven, zowel start- als gespreks-tarief, voor bellen naar vast en mobiel binnen Nederland zijn gelijk, namelijk alles 9 cent.
Waarom maakt bellen naar mobiel dan geen deel uit van VolopBellen?
 
Volgens mijn zijn de hand-over kosten voor vaste telefonie veel lager dan voor mobiel (zeg maar de koppeling tussen Ziggo en KPN/Vodafone/etc).
Als mobiel in het pakket zit, gaat iedereen onbeperkt naar mobiel bellen, wat weer veel extra kosten oplevert.
 
Als dit klopt snap ik niet waarom de normale tarieven dan wel gelijk (kunnen) zijn. Of betaal je voor bellen naar vast te veel of voor bellen naar mobiel te weinig. Dit laatste zal wel niet het geval zijn......
 
KPN heeft dit overigens wel inbegrepen in haar telefonie pakket.

KPN kan dat ook makkelijker doen gezien haar marktaandeel van 45% op de mobiele markt. Voor haar is dus in bijna de helft van de gevallen bellen van vast naar mobiel binnen het eigen netwerk zonder handover kosten (al zal het waarschijnlijk in de praktijk iets minder zijn dan 45% omdat consumenten gemiddeld minder bij KPN zullen zitten dan bedrijven).

Als dit klopt snap ik niet waarom de normale tarieven dan wel gelijk (kunnen) zijn. Of betaal je voor bellen naar vast te veel of voor bellen naar mobiel te weinig. Dit laatste zal wel niet het geval zijn......

Ongetwijfeld het eerste.
Nog niet zo heel lang geleden heeft Ziggo de tarieven van bellen naar vast verhoogd van 2 cent per minuut naar die 9 cent (overigens zijn de tarieven naar mobiel toen verlaagd van ik dacht 16 cent naar 9 cent). Die verviervoudiging van de kosten naar vast heeft mij toen naar Volop bellen gejaagd, dat was daarmee opeens wel de kosten waard.
(gelukkig ging toen tegelijkertijd de kosten van TV Totaal+HD naar TV Extra omlaag met 15 euro, waardoor ik per saldo toch 5 euro goedkoper was)
Denk dus dat die 2 cent per minuut de reeële kosten zijn van bellen naar vast, ze zullen vast niet voor de verhoging zo ver onder kostprijs getarifeerd hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook bij een SIP provider als BudgetPhone zit bellen naar mobiel erbij in (hun onbeperkt abo is 1500 minuten vast en 500 minuten mobiel per maand voor 12,50 inclusief telefoonnummer/lijn).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan