• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom zijn de providers samen gegaan?!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dionn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Dionn

Waarom zijn ''@Home'', ''Casema'' en ''Multikabel'' samen gegaan?
Daar heb ik nog geen duidelijkheid over gevonden.


Misschien staat deze discussie niet op de goede plek, sorry daarvoor.
 
Geld natuurlijk, lagere kosten voor hunzelf, meer mogelijkheden om van de klanten te plukken :-P
 
Ze hebben samen geld nodig en heel veel geld om te kunnen bieden op de voetbal rechten;)
Daarom dus ook de dubbele incasso.
Dit is een van de redenen van deze nuteloze fusie.
 
Er was eens een clubje mensen die het wel zien zitten om het geld dat ze eigenlijk niet nodig hebben meer op te laten brengen dan wat de rente bij de banken oplevert. Samen kochten zij 3 bedrijfjes in Nederland. Als wij die bedrijven nou bij mekaar voegen en zorgen dat ze groter groeien dan zijn ze straks nog veel meer waard en dan verkopen we ze weer. Oftewel Private equity - Wikipedia
 
Lijkt me sterk hoor ik kan me dat moeilijk voorstellen dat ze gaan fuseren om zo,n reden.
De voetbal rechten azen ze wel op;)
 
Lijkt me sterk hoor ik kan me dat moeilijk voorstellen dat ze gaan fuseren om zo,n reden.
Nee hoor, dat is handel en groot geld verdienen. Fuseren was niet het idee van Multikabel, @Home en Casema hoor, maar van de mensen die de 3 bedrijven gekocht hebben en samen hebben laten gaan.
Zo gaat dat altijd... helemaal volgens het boekje! Ze hadden zich ook alledrie op de beurs kunnen laten noteren, hadden ze ook heel veel geld op kunnen halen dmv aandelen, maar deze optie is goedkoper.
 
Natuurlijk is het niet het idee van de afzonderlijke bedrijven om te fuseren. Wel begrijpelijk. Nu nog Delta, UPC en een paar kleintjes. in tegenstelling tot een hoop mensen hier zie ik de problemen niet van een dergelijke fusie. Het zijn immers geen concurrenten van elkaar. Op een paar kleine plaatsen na, zit je gewoon vast aan een bepaalde provider. Ik zie liever de concurrentie kabel, kpn en glasprojecten. Samengaan heeft voordelen. Je kunt dubbele funcites wegwerken, zodat je minder geld uit hoeft te geven. Je kunt ook zaken groter inkopen, zodat het goedkoper wordt. Je hebt minder reserveonderdelen nodig, zodat je daar ook op kunt besparen en je staat sterker tegenover content providers, omdat je groter bent.

Waar ik minder gelukkig mee ben, is de "baas" van dit bedrijf. Dit zijn mensen die alleen op winst uit zijn en dat kan zowel goed als fout uitpakken.
 
Natuurlijk is het niet het idee van de afzonderlijke bedrijven om te fuseren. Wel begrijpelijk. Nu nog Delta, UPC en een paar kleintjes. in tegenstelling tot een hoop mensen hier zie ik de problemen niet van een dergelijke fusie. Het zijn immers geen concurrenten van elkaar. Op een paar kleine plaatsen na, zit je gewoon vast aan een bepaalde provider. Ik zie liever de concurrentie kabel, kpn en glasprojecten. Samengaan heeft voordelen. Je kunt dubbele funcites wegwerken, zodat je minder geld uit hoeft te geven. Je kunt ook zaken groter inkopen, zodat het goedkoper wordt. Je hebt minder reserveonderdelen nodig, zodat je daar ook op kunt besparen en je staat sterker tegenover content providers, omdat je groter bent.

Waar ik minder gelukkig mee ben, is de "baas" van dit bedrijf. Dit zijn mensen die alleen op winst uit zijn en dat kan zowel goed als fout uitpakken.

Vergeet niet meer mensen op straat omdat ze overbodig zijn geworden.
 
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat wij (de abbonees ) hier ook voordeel uit kunnen halen omdat de diensten gebundeld worden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan