• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom werkt teletekst zo matig op de mediabox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CB Interactive
  • Startdatum Startdatum
C

CB Interactive

Digitale televisie brengt naast een hoop kijk plezier ook vaak een hoop ongemakken met zich mee, teletekst is er een van.
Wat is nou het probleem. Een teletekst decoder in een tv heeft geheugen welke pagina's opslaat zodat het sneller geladen wordt. Kijk je naar Nederland 1 via de mediabox en je drukt op txt van je tv, dan komt er gewoon teletekst op het scherm. Zap je daarna over naar bijvoorbeeld RTL4 en je drukt op teletekst, dan staan de pagina's van Nederland 1 nog in het geheugen wat resulteerd in een onleesbare mix van beide zenders.

Ik denk dat om die reden de mediabox zelf ook een teletekst decoder heeft, alleen is tie rete traag en functioneerd heel matig. Op de dreambox zit ook een teletekst decoder en die werkt wel super goed met level 2,5 ondersteuning.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met teletekst?
 
Ik snap niet dat ze daar geen aandacht aan besteden dan.
En zeker als dit al langer speelt, de makers van de software hadden dit punt allang kunnen verbeteren en middels een firmware upgrade zou het probleem opgelost kunnen worden.

Nu kun je idd nog naar analoog schakelen en dan werkt teletekst prima, in de toekomst zullen tv's geen tuner meer hebben en zal UPC stoppen met doorgifte van het analoge signaal en daarna wil je ook nog teletekst kunnen kijken.

Nou heb ik naast UPC digitale tv heb ik ook digitale tv via de satelliet(en niet alleen canal digital) en dat doe ik met Neerlands best verkochte ontvanger, de dreambox.
Ook met een dreambox kun je teletekst bekijken en in tegenstelling tot de mediabox is het op de dreambox wel goed geregeld. Teletekst level 2.5, directe pagina toegang, en van geheugen problemen bij het wisselen van zenders is geen sprake.

Het kan dus wel op een settop box.
 
CB Interactive zei:
Ik snap niet dat ze daar geen aandacht aan besteden dan.
En zeker als dit al langer speelt, de makers van de software hadden dit punt allang kunnen verbeteren en middels een firmware upgrade zou het probleem opgelost kunnen worden.

Nu kun je idd nog naar analoog schakelen en dan werkt teletekst prima, in de toekomst zullen tv's geen tuner meer hebben en zal UPC stoppen met doorgifte van het analoge signaal en daarna wil je ook nog teletekst kunnen kijken.

Nou heb ik naast UPC digitale tv heb ik ook digitale tv via de satelliet(en niet alleen canal digital) en dat doe ik met Neerlands best verkochte ontvanger, de dreambox.
Ook met een dreambox kun je teletekst bekijken en in tegenstelling tot de mediabox is het op de dreambox wel goed geregeld. Teletekst level 2.5, directe pagina toegang, en van geheugen problemen bij het wisselen van zenders is geen sprake.

Het kan dus wel op een settop box.

Natuurlijk zou dit met een update opgelost kunnen worden. Echter echte softwareupdates zijn bij UPC bijna net zo schaars
als landskampioenschappen van Feyenoord. Ik geloof dat de laatste update voor mijn DVR alweer bijna een jaar geleden is.
 
Nou, voorlopig heeft Feyenoord weer gewonnen vandaag :P
 
davy16 zei:
Teletekst bij Eredivisie Live 1 werkt niet meer, klopt dit?

Bij werkt die teletekst ook niet meer. Ik heb er al een mail over gestuurd
naar Eredivisie Live.
 
CB Interactive zei:
Nou, voorlopig heeft Feyenoord weer gewonnen vandaag :P

Gelukkig wel. Maar het was de laatste minuten van de wedstrijd weer ouderwets billenknijpen.
 
Gertjan2 zei:
Gelukkig wel. Maar het was de laatste minuten van de wedstrijd weer ouderwets billenknijpen.
Dat was het zeker weten, Weet iemand al meer over Fernandez?
 
Terug
Bovenaan