DigiWillem
Forum Gebruiker
- Berichten
- 454
Denk niet dat UPC ons digitaal wil hebben omdat zogenaamd de beeld en geluidskwaliteit verbeterd hoor.
Sterker nog, met de huidige mediabox gaat de kwaliteit er voorlopig alleen maar op achteruit. Zie de vele andere topics hierover op dit forum.
Nee, de ware reden dat UPC ons digitaal wil is, volgens mijn mening, als volgt:
Elke mediabox heeft een uniek IP-adres en/of MAC-adres oftewel een uniek nummer. En aangezien bij UPC exact bekend is waar de boxen staan is dus deze keer ook de identiteit van de kijker te acherhalen, door UPC, ahv dit nummer.
M.a.w.: UPC weet EXACT WAAR u naar kijkt en HOE LANG!!!
Waarom is dat nou zo belangrijk zou je zeggen
Dit is werkelijk klinkende munt voor kabelbedrijven als UPC (maar ook concurrenten als KPN/Versatel).
Doordat nu exact het kijkgedrag van alle aangesloten kijkers in kaart is te brengen kan UPC "de boer op" met deze getallen.
Theoretisch kan UPC dus met bijvoorbeeld "Discovery Channel" onderhandelen in de trant van "Hallo Discovery Channel, wij hebben hier 250.000 kijkers op zaterdagavond om 20:00 uur, wat schuift het?"
Op hun beurt zegt Discovery Channel dan: "Nou das leuk, maar dan willen we wel exact weten hoeveel mensen naar onze advertenties hebben gekeken". Ook dit laatste is natuurlijk weer exact aan te leveren door UPC door dat unieke adres van elke mediabox.
En dan heb ik het nog niet eens over "gericht individueel reclame-aanbod".
Als u namelijk een tijdje (paar weekjes) TV heeft gekeken, heeft u onbewust een "kijkprofiel" gegenereerd. UPC weet dan ongeveer van u waar u gemiddeld naar kijkt. In combinatie met uw leeftijd (ook bekend) kan er straks gerichte, individuele, reclame op uw mediabox afgevuurd worden op tijden waarvan ze weten dat u vaak kijkt.
De PVR met harde schijf daarentegen kan nog een beetje roet in het eten gooien van dit leuke plannetje.
Met een PVR kan je, als je op tijd begint met opnemen, reclames "doorspoelen". Het zgn "Time-shiften".
En daar houden reclamemakers niet van. Dit levert weer minder leuke gesprekken (voor UPC dan) met Discovery Channel op.
Aan de andere kant is een PVR ook weer een prima verkoopargument om mensen over te halen naar digitale TV. Een dilemma dus voor UPC.
Het zou mij niks verbazen als de PVR toch langer op zich laat wachten dan aangekondigd.
Groetjes, DigiWillem.
Sterker nog, met de huidige mediabox gaat de kwaliteit er voorlopig alleen maar op achteruit. Zie de vele andere topics hierover op dit forum.
Nee, de ware reden dat UPC ons digitaal wil is, volgens mijn mening, als volgt:
Elke mediabox heeft een uniek IP-adres en/of MAC-adres oftewel een uniek nummer. En aangezien bij UPC exact bekend is waar de boxen staan is dus deze keer ook de identiteit van de kijker te acherhalen, door UPC, ahv dit nummer.
M.a.w.: UPC weet EXACT WAAR u naar kijkt en HOE LANG!!!

Waarom is dat nou zo belangrijk zou je zeggen

Dit is werkelijk klinkende munt voor kabelbedrijven als UPC (maar ook concurrenten als KPN/Versatel).
Doordat nu exact het kijkgedrag van alle aangesloten kijkers in kaart is te brengen kan UPC "de boer op" met deze getallen.
Theoretisch kan UPC dus met bijvoorbeeld "Discovery Channel" onderhandelen in de trant van "Hallo Discovery Channel, wij hebben hier 250.000 kijkers op zaterdagavond om 20:00 uur, wat schuift het?"
Op hun beurt zegt Discovery Channel dan: "Nou das leuk, maar dan willen we wel exact weten hoeveel mensen naar onze advertenties hebben gekeken". Ook dit laatste is natuurlijk weer exact aan te leveren door UPC door dat unieke adres van elke mediabox.
En dan heb ik het nog niet eens over "gericht individueel reclame-aanbod".
Als u namelijk een tijdje (paar weekjes) TV heeft gekeken, heeft u onbewust een "kijkprofiel" gegenereerd. UPC weet dan ongeveer van u waar u gemiddeld naar kijkt. In combinatie met uw leeftijd (ook bekend) kan er straks gerichte, individuele, reclame op uw mediabox afgevuurd worden op tijden waarvan ze weten dat u vaak kijkt.
De PVR met harde schijf daarentegen kan nog een beetje roet in het eten gooien van dit leuke plannetje.
Met een PVR kan je, als je op tijd begint met opnemen, reclames "doorspoelen". Het zgn "Time-shiften".
En daar houden reclamemakers niet van. Dit levert weer minder leuke gesprekken (voor UPC dan) met Discovery Channel op.
Aan de andere kant is een PVR ook weer een prima verkoopargument om mensen over te halen naar digitale TV. Een dilemma dus voor UPC.
Het zou mij niks verbazen als de PVR toch langer op zich laat wachten dan aangekondigd.
Groetjes, DigiWillem.
