• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom toch steeds zo'n jaar contract????

Boris

Forum Gebruiker
Berichten
576
Hier zou de consumentenbond iets aan moeten doen. Al die jaarcontracten!!!! Ok, het eerste jaar daar kan ik nog inkomen als het gaat om internet/telefonie. Daarna zou je echter gewoon per maand moeten kunnen opzeggen. Net zo gemakkelijk als ik m'n PTT (KPN) kon opzeggen toen ik overschakelde naar UPC.
En met name voor digitale tv zou het moeten gelden dat je per maand kan opzeggen. Als men wel in staat is om mensen 2 maanden gratis te laten kijken dan zie je dat het technisch een fluitje van een cent is. Mensen worden over het algemeen direct aangesloten. Dat afsluiten kan niet moeilijker zijn!
Ik geniet van Film 1 maar om nou me vast te leggen voor een jaar dat gaat me te ver. Hopelijk komt hier in de nabije toekomst verandering in en kunnen we een abonnement nemen voor maximaal 3 maanden, dat vind ik nog wel redelijk.

Daarbij : hoe kun je zeker weten dat je er financieel nog net zo voor staat als op het moment dat je die jaar contracten bent aangegaan? Met 3 maanden is dat nog wel op te vangen, maar een heel jaar vast zitten aan die lasten terwijl je inkomen het eigenlijk niet meer toe laat ...............
 
ben ik het wel mee eens ja.
een maand contract is veel makkelijker. helaas denkt UPC daar anders over.
maar misschien kan er iets aan veranderen ? ::)
 
Mee eens, voor het eerste jaar is het normaal maar daarna zou je per maand moeten kunnen opzeggen (zonder de rest van het jaar te betalen bedoel ik).
 
Ik vind het ook een groot gebrek aan vertrouwen in je eigen product dat je mensen een jaar wil verplichten.

Als je product zoveel waar voor zijn geld biedt, zeggen de meeste mensen toch niet op.
 
Het is echt ongelooflijk dat dit anno 2006 nog bestaat. Het is gewoon een kwestie van aanpassen.

Als je een opzegtermijn van 1 maand heb, moet je als producent wel zorgen dat je produkt goed is, anders loopt iedereen weg. Dus een extra bescherming voor de consument.

In b.v. Amerika is dit nooit anders geweest. Je neemt een abonnement op b.v. een tijdschrift. Wil je er vanaf, even bellen, zo geregeld, and have a nice day.

Het wordt echt tijd dat dit hier ook gebeurt.
 
leko zei:
Het is echt ongelooflijk dat dit anno 2006 nog bestaat. Het is gewoon een kwestie van aanpassen.

Als je een opzegtermijn van 1 maand heb, moet je als producent wel zorgen dat je produkt goed is, anders loopt iedereen weg. Dus een extra bescherming voor de consument.

In b.v. Amerika is dit nooit anders geweest. Je neemt een abonnement op b.v. een tijdschrift. Wil je er vanaf, even bellen, zo geregeld, and have a nice day.

Het wordt echt tijd dat dit hier ook gebeurt.

Kwello heeft een opzegtermijn van 1 mnd gehad, dat is veranderd naar 1 jr.
Juist omdat er teveel mensen hun contract opzegden?
 
In de computer totaal staat een stukje over ''gevaarlijke'' (lees lange contracten) providers.
Chello valt daar ook onder. (het Net, Orange, Planet Internet, Scarlet en Tiscali zijn de anderen)
Er is wetgeving in de maak die de pratijk van jaarlijkse verlengingen moet verbieden. (bron: Co.Totaal okt 2006)

Als de service niet naar behoren wordt uitgevoerd lijkt het me billijk dat je de maand uitzit, maar 1 jaar :o
 
dit komt veel meer voor en niet alleen bij telefoon en internet.
kijk maar eens bij verzekeringen gaat soms over veel meer jaren.
maar normaal/goed vindt ik het ook niet. :(
 
Terug
Bovenaan