Waarom test Ziggo firmware EPC3928AD niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SAICRJMPM

Forum Gebruiker
Berichten
78
Ik snap dat bugs in software voor kunnen komen, zelfs na een test periode.
Maar sommige zaken zijn zo triviaal, die moeten bij elke test eruit komen.
Dus hoe is het in godsnaam mogelijk dat het statisch toekennen van IP adressen niet werkt (of goed werkt) in de EPC3928AD modem?

Ik heb hem gisteren ontvangen, ik wil mijn pc altijd een zelfde IP geven, ik stel dit in via de advanced opties; maar hij herinnert het niet. Na tijdje is hij deze setting weer kwijt. Ik begrijp dat dit een bekend probleem is? Kan iemand mij vertellen waarom Ziggo deze bug niet zelf ontdekt tijdens hun test traject?

Andere vraag: ik heb via de Ziggo website wifi hotspots uitgeschakeld. Nu wil ik verifiëren of dit inderdaad zo is. Maar ik zie er geen status veld ervoor in de modem settings.
 
Waarom ziggo de modemfirmware niet update kan ik je ook niet vertellen, maar de status van de Wifispots kun je nazoeken in Mijn Ziggo onder internet.
 
Ik denk dat je eerder Cisco moet beschuldigen. Ik denk niet dat Ziggo zelf de software schrijft, maar dat ze alleen de wensen aan Cisco doorgeeft.

En van Cisco snap ik dat idd niet. Voor mij een reden om in toekomst van Cisco apparatuur af te blijven.
 
Waarom ziggo de modemfirmware niet update kan ik je ook niet vertellen, maar de status van de Wifispots kun je nazoeken in Mijn Ziggo onder internet.

Weet ik, maar mijn vraag was hoe ik het kan zien in de settings pagina van de modem. Ik wil kijken of dat wat ik via Mijn Ziggo instelde daadwerkelijk verwerkt is in de modem (dus is wifi hotspots ECHT wel uitgeschakeld?)
 
hoe is het in godsnaam mogelijk dat het statisch toekennen van IP adressen niet werkt (of goed werkt) in de EPC3928AD modem?

Ik heb hem gisteren ontvangen, ik wil mijn pc altijd een zelfde IP geven, ik stel dit in via de advanced opties; maar hij herinnert het niet. Na tijdje is hij deze setting weer kwijt. Ik begrijp dat dit een bekend probleem is? Kan iemand mij vertellen waarom Ziggo deze bug niet zelf ontdekt tijdens hun test traject?

Een schriftelijke klacht indienen bij Ziggo, en verlangen dat de klacht verholpen wordt. Een dergelijke basale fout verhindert dat je de router kunt gebruiken op de manier zoals je dat van iedere router mag verwachten. Kunnen ze niet toezeggen dat het probleem op redelijke termijn verholpen wordt, dan om een andere router vragen.
 
Ik denk dat je eerder Cisco moet beschuldigen. Ik denk niet dat Ziggo zelf de software schrijft, maar dat ze alleen de wensen aan Cisco doorgeeft.

En van Cisco snap ik dat idd niet. Voor mij een reden om in toekomst van Cisco apparatuur af te blijven.


Niet helemaal, Cisco maakt een goedkope router voor massa productie en ziggo kan hun eigen menutjes hierin programmeren. Deze worden vervolgens massa productie gemaakt en uitgerold.
Deze worden eens in de zoveel tijd geupdate en uitgebreid maar niet elke carrier upgrade deze routers ivm complexiteit/uitrol faciteiten. Dit is een keuze. niet een designfout bij een bedrijf ala Cisco.

Om je mening van een bedrijf te baseren op 1 budget product is misschien een beetje kort door de bocht. Ik werkt zelf met de complete range aan Cisco producten van thuisgebruikers tot en met datacenter/carrier grade netwerken en het kost wat moeite om te leren maar hetgeen wat je als bedrijf en dus uiteindelijk ook als consument (maar dat zie je niet) er voor terug krijgt is enorm. Dus misschien iets meer ervaring opdoen met Cisco producten voordat u een mening geeft over een bedrijf.

Om terug te gaan on-topic.

Als je een range heb van .10 t/m .100 dan kan je rustig je PC op static instellen. Of wil je persee dit via de EPC3928AD laten uitgeven?
Is deze instelling soms weg na een stroomstoring o.i.d?
 
HDCP reserveringen zijn een standaard onderdeel van iedere NAT router voor thuisgebruik, daar heeft Ziggo niets mee van doen.

Het feit dat deze functionaliteit niet goed werkt betekent dat Cisco de router niet fatsoenlijk getest heeft. Natuurlijk mag je daar Cisco op aankijken, dat ze zo'n elementaire fout maken bij zo'n simpel product is een blamage voor een bedrijf van die omvang. Het feit dat die fout nog niet gecorrigeerd is met een nieuwe firmware versie maakt de zaak alleen maar erger.

In ieder geval is belangrijke basisfunctionaliteit van zo'n router nu niet werkzaam, en zoals ik al eerder schreef ik zou Ziggo gewoon om een andere router vragen.

Ik heb ook de nodige ervaring met grotere Cisco spullen, en ze zijn bij Cisco niet in het eerste bugje gestikt om het maar eens zo uit te drukken. Ik ben nog nooit enthousiast over Cisco spul geweest.
 
Als je een range heb van .10 t/m .100 dan kan je rustig je PC op static instellen. Of wil je persee dit via de EPC3928AD laten uitgeven?
Is deze instelling soms weg na een stroomstoring o.i.d?

Maar stel ik zet de pc op static zoals je zegt. Wat gebeurt dan als ik pc uitzet en weer opstart en die IP is inmiddels uitgegeven door modem/router aan een ander apparaat op het lokale netwerk? Kan de pc dan nog wel online? Want hij is geconfigureerd voor een IP die al uitgegeven. is. Vandaar dat ik het liever de modem/router wil laten regelen.
 
Een static IP moet je instellen buiten de DHCP range, dan deelt DHCP dat IP ook niet dubbel uit.
 
Dat kan niet gebeuren als je alles goed doet.

Zo'n router gebruikt meestal een klasse C netwerk zoals het vroeger heette, of een /24 netwerk zoals het nu heet, met 256 mogelijke adressen.

Dat is bijvoorbeeld een netwerk met adressen vanaf 192.168.10.0 (het netwerk adres) tot en met 192.168.10.255 (het broadcast adres).

Je router geeft dan via DHCP adressen uit binnen een bepaalde sub range, bijvoorbeeld van 192.168.10.100 t/m 192.168.10.200. Binnen die range mag je nooit static IP adressen uitgeven, maar daarbuiten wel. In dit voorbeeld kun je de PC bijvoorbeeld adres 192.168.10.50 of 192.168.10.220 geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan