• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom Philips decoder boven Cisco

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Emil
  • Startdatum Startdatum
E

Emil

Beste mensen,

Ik ben al jaren trouwe klant van UPC en nu wil ik mijn pakket verder uitbreiden met HD-TV. Ik weet dat HD-tv niet altijd HD is ;) het gaat mij ook vooral om dat ik alles via HDMI kan aansluiten nu is dit nog een Scart :-X.

Nu lees ik hier berichten over dat UPC de philips decoder gaat vervangen voor een Cisco decoder en over de laatste lees ik dat deze maar 2 tuners heeft en dat de Philips beter functioneert. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar dit leverde geen bevredigend antwoord op. Ik ben benieuwd naar jullie gebruikservaringen met de Philips maar vooral ook de Cisco.

Alvast bedankt!
 
Ik heb vandaag de nieuwe Cisco HDTV DVR bij een kennis geinstaleerd en het eerste gemis was de doorlus mogelijkheid voor analoge TV naar je televisie.

Na het aansluiten werd er direct nieuwe software gedownload en geladen..

Verder lijkt de STB sneller te reageren dan mijn huidige Philips HDTV DVR, en aangezien beide STB's Open TV als middleware draaien zijn er geen verschillen in de functionaliteit (behalve dat de Cisco maar 2 tuners heeft)
 
Ik neem aan dat het doorlussen van het analoge signaal alleen bedoeld is om dit op te nemen?

Kan ik trouwens met/via een HD-decoder op mijn DVD-recorder opnemen? (via HDMI aangesloten)

Waarvoor staat STB? En wat is Open TV?
 
OpenTV is een Amerikaans systeem, gebaseerd op Java.
Stb betekent settopbox.
 
En het doorlussen van het analoge signaal kan gebruikt worden voor meerdere doeleinden, onder andere:
- Aansluiten van een DVD of HD recorder
- Aansluiten van een videorecorder
- Aansluiten van de TV zelf om naast digitaal ook op dat toestel analoog te kunnen kijken
- Aansluiten van andere televisies in huis
 
Of de Philips beter functioneert is nog maar de vraag.
Heb geen ervaring met de Cisco. Maar er zijn wel diverse problemen met de Philips.

Beeld en geluid dat in sommige gevallen niet gelijk loopt.
En het grootste probleem dat bij mij in de helft van de gevallen een opname mislukt.

Ikzou dus liever een box hebben met 2 tuners waar de opnames gewoon lukken, dan die Philips met 3 tuners waar je in mijn geval niets aan hebt vanwege het mislukken van de helft van de opnames.
Ben al aan de 2e philps HDDVR toe, allebei met dezelfde problemen.
 
MartCom zei:
- Aansluiten van andere televisies in huis

Daar heb je geen antenne uitgang voor nodig (kost ook extra stroom, waarschijnlijk de reden geweest dat die er niet meer op zit bij de Cisco), kan je ook gewoon splitten van AOP naar elke tv in je huis, heb ik zelf ook gedaan :)
 
densen zei:
Of de Philips beter functioneert is nog maar de vraag.
Heb geen ervaring met de Cisco. Maar er zijn wel diverse problemen met de Philips.

Beeld en geluid dat in sommige gevallen niet gelijk loopt.
En het grootste probleem dat bij mij in de helft van de gevallen een opname mislukt.

Ikzou dus liever een box hebben met 2 tuners waar de opnames gewoon lukken, dan die Philips met 3 tuners waar je in mijn geval niets aan hebt vanwege het mislukken van de helft van de opnames.
Ben al aan de 2e philps HDDVR toe, allebei met dezelfde problemen.

Zou leuk zijn als mensen die zo'n Cisco box hebben, blijkbaar worden nu aan nieuwe klanten gegeven, wat ervaringen zouden posten.

Vraag me af wat UPC doet als ik met de huidige Philips box onder m'n arm en een stel kabels een serv ice center binnen stap en zegt dat ie continue "uitvalt", krijg ik dan 100% zeker die Cisco box mee ?

Op zich werkt de huidige HD box ok, met de bekende klachten dat opnemen van HD content een opname geeft met geluid dat niet in sync is en je zo nu doe en dan de stekker eruit moet strekken om het ding opnieuw te laten booten ivm vastlopers.
 
Bij de UPC winkels worden nooit zomaar mediaboxen omgewisseld. Omwisselen gebeurt alleen als er door een monteur is vastgesteld dat de mediabox niet goed werkt en zelfs dan moet er vanuit een speciale UPC afdeling toestemming gegeven worden.
Verder maakt UPC zijn voorraad Philipsboxen op.

Kortom de kans dat je met een Philips binnen loopt en met een Cisco vertrekt is zeer klein tot nihil.
 
Mijn box ging 5 oktober stuk en werd door een monteur 6 oktober omgeruild voor een zelfde exemplaar (maar dan heel).

Hij zei dat vanaf november de nieuwe boxen beschikbaar komen voor nieuwe abonnees en dat voor bestaande abonnees bij omruiling de voorraad eerst op gaat.

Je hebt dus helemaal gelijk. ^-^
 
Terug
Bovenaan