keurmeister
Forum Gebruiker
- Berichten
- 10
De laatste tijd worden wij overspoelt met reclame spotjes van Ziggo waar in wordt vermeld dat de glasvezel echt niet dat is als wat men belooft.
Zo beweert Ziggo dat KPN maar 67% van de snelheid haalt. Men vergeet echter even te vermelden dat het om een test gaat van 2012. Op de site van Ziggo staat met hele kleine lettertjes vermeld dat het een test is van de consumenten bond in 2012. In mijn postcode gebied hebben wij met Nuria getest (5 maanden lang) en halen wij een snelheid van ruim 98% continu. En dat is up en down. Daarbij wel even vermeld dat wij niet draadloos maar bekabelt hebben gemeten. Dus de PC direct aan het modem met een cat5 kabel.
Ziggo vergeet altijd één ding te vermelden en dat is de upload snelheid. Voor een aantal mensen niet van belang dat weet ik ook wel maar voor mij wel heel belangrijk. Mijn upload snelheid is wel even heel wat hoger dan die van Ziggo Ziggo doet aardig zijn best met 15 Mb terwijl ik bij KPN 98 Mb continu haal.
Daarnaast probeert Ziggo ook nog eens de mensen wijs te maken (in mijn ogen) dat er veel installatie werk nodig is om alles aan te sluiten en dat dit ook nog eens veel beperkingen heeft met het aansluiten van meerdere TV toestellen. Er zijn tegenwoordig vele technieken die het aansluiten zelfs makkelijker maken dan het aansluiten via de coax-kabel die je door heel je huis moet leggen. Ook dat kan dus naar het land van fabeltjes worden verwezen. Het aansluiten van meerder TV toestellen is net zo makkelijk te doen als het aansluiten van de 3 Ziggo decoders. En ja ik zie wel heel duidelijk een verschil van beeld kwaliteit. Ik heb twee maanden lang Kabel van Ziggo en Glasvezel van KPN naast elkaar kunnen bekijken op twee dezelfde tv toestellen met exact dezelfde instellingen en ja hoor de Glasvezel is veel beter en mooier van beeld dan Ziggo via de kabel.
Ik wil hierbij Ziggo dan ook vragen om te stoppen met het afkraken van de glasvezel en zichzelf ook aansluiten bij de providers die op de glasvezel zitten dan hadden ze misschien niet zoveel klanten verloren een in mijn ogen gemiste kans.
Alles bij elkaar is dat mijn ervaring die ik heb met het opzeggen van mijn Ziggo abonnement. Misschien niet iets wat bij iedereen goed valt maar het is een open en eerlijke mening en zoals ik het heb ervaren.
:giveup::giveup:
Zo beweert Ziggo dat KPN maar 67% van de snelheid haalt. Men vergeet echter even te vermelden dat het om een test gaat van 2012. Op de site van Ziggo staat met hele kleine lettertjes vermeld dat het een test is van de consumenten bond in 2012. In mijn postcode gebied hebben wij met Nuria getest (5 maanden lang) en halen wij een snelheid van ruim 98% continu. En dat is up en down. Daarbij wel even vermeld dat wij niet draadloos maar bekabelt hebben gemeten. Dus de PC direct aan het modem met een cat5 kabel.
Ziggo vergeet altijd één ding te vermelden en dat is de upload snelheid. Voor een aantal mensen niet van belang dat weet ik ook wel maar voor mij wel heel belangrijk. Mijn upload snelheid is wel even heel wat hoger dan die van Ziggo Ziggo doet aardig zijn best met 15 Mb terwijl ik bij KPN 98 Mb continu haal.
Daarnaast probeert Ziggo ook nog eens de mensen wijs te maken (in mijn ogen) dat er veel installatie werk nodig is om alles aan te sluiten en dat dit ook nog eens veel beperkingen heeft met het aansluiten van meerdere TV toestellen. Er zijn tegenwoordig vele technieken die het aansluiten zelfs makkelijker maken dan het aansluiten via de coax-kabel die je door heel je huis moet leggen. Ook dat kan dus naar het land van fabeltjes worden verwezen. Het aansluiten van meerder TV toestellen is net zo makkelijk te doen als het aansluiten van de 3 Ziggo decoders. En ja ik zie wel heel duidelijk een verschil van beeld kwaliteit. Ik heb twee maanden lang Kabel van Ziggo en Glasvezel van KPN naast elkaar kunnen bekijken op twee dezelfde tv toestellen met exact dezelfde instellingen en ja hoor de Glasvezel is veel beter en mooier van beeld dan Ziggo via de kabel.
Ik wil hierbij Ziggo dan ook vragen om te stoppen met het afkraken van de glasvezel en zichzelf ook aansluiten bij de providers die op de glasvezel zitten dan hadden ze misschien niet zoveel klanten verloren een in mijn ogen gemiste kans.
Alles bij elkaar is dat mijn ervaring die ik heb met het opzeggen van mijn Ziggo abonnement. Misschien niet iets wat bij iedereen goed valt maar het is een open en eerlijke mening en zoals ik het heb ervaren.
:giveup::giveup: