• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom is het basispakket eigenlijk niet ongecodeerd?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter teleromeo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

teleromeo

Zoals jullie weten wil Ziggo straks voor iedere smartcard een jaarlijkse bijdrage gaan vragen. Maar wat is noodzaak om het basispakket te coderen? Daar is toch geen enkele reden voor? Je betaalt al je abonnementsgeld en het digitale basispakket is zonder meerkosten. Dus waarom dat dan gecodeerd moet worden..
Wie kan het me uitleggen?
 
ik denk om het gebruik van een goedgekeurde decoder af te kunnen dwingen..
 
ik denk om het gebruik van een goedgekeurde decoder af te kunnen dwingen..

En wat is daar dan in hemelsnaam het zinnig doel van? Krijgt Ziggo kickback provisie van die decoders of zo? Anders zal het hun toch een zorg zijn welke decoder je gebruikt?

Ergo: lijkt zo idd op nutteloze geldklopperij. Niet dat ik zo heel wakker lig van die smartcardbijdrage, maar het zou zoveel eenvoudiger zijn als je het digitale basispakket gewoon met elke DVB-C ontvanger zonder CAM zou kunnen oppikken.

Kijk: als het digitale basispakket niet gratis zou zijn zou ik het nog begrijpen, dan willen ze clandestien gebruik zonder betalen tegen gaan. Maar nu?
 
Ik denk om de kas te spekken.

En wat is daar dan in hemelsnaam het zinnig doel van?

ik denk ook om de kas te spekken, maar dat is logisch want daarom bestaan ze (commercieel bedrijf). Het argument dat ze anders geen ondersteuning kunnen bieden is gelul. Bij statelliet tv werkt het ook prima alleen is dat weer een andere discussie :)

Ik wil ook liever alles ongecodeerd hoor, want dan kan ik m'n bravia gewoon gebruiken voor meer dan alleen NED1 en wat regionale zenders.
 
ik denk om het gebruik van een goedgekeurde decoder af te kunnen dwingen..

Dat is ze dan niet gelukt, ik kijk al maanden via mijn HTPC met floppydtv kaart en Alphacrypt CAM. Vinden ze vast niet leuk.. want ze reageren niet op mijn vraag waarom ik History Channel HD niet kan bekijken terwijl ik daar wel voor betaal.

Lots
 
Naar wat ik hoorde is het om te kunnen bijhouden wie digitaal kijkt. Schijnt de helpdesk te moeten weten.
 
Naar wat ik hoorde is het om te kunnen bijhouden wie digitaal kijkt. Schijnt de helpdesk te moeten weten.


De smartcards en daaraan hangende abonnmenten staan geregistreerd in het systeem, zo zien ze hoeveel mensen digitaal kijken, niet door wel of geen codering...
 
codering = smartcard. Zonder codering heb je geen smartcard nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan