• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom ik ga kappen met de horizonbox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TonvW
  • Startdatum Startdatum
T

TonvW

Het zag er aantrekkelijk uit, zowel technisch als praktisch en daarom ben ik er vrij snel ingestapt: de horizon box. Er werd ook veel beloofd.

Er waren veel problemen in het begin maar oké, ik betaalde dan ook een gereduceerde prijs.
Ik hield steeds goede hoop dat het uiteindelijk zou worden wat ervan werd beloofd. En eerlijk is eerlijk, er is al heel wat verbeterd.

Toch ga ik ermee stoppen en wel hierom:

  • De laatste paar dagen heb ik steeds HDMI-storing (Sony tv!) Grijs beeld, HDMI melding: 'buiten bereik'. En dat blijft dan zo. Langer dan 5 minuten is er niet meer naar te kijken. Hier betaal ik niet voor!
  • Er zijn ook nog andere storingen waardoor ik de laatste week de box herhaaldelijk heb moeten resetten (uit-knop op de achterkant), soms twee keer op een dag!
  • Mijn bedoeling was ooit om de box ook het centrum van mijn netwerk te maken. Dat werd me meteen al afgeraden en gelukkig heb ik mijn Cisco-router in gebruik gehouden. Maar het leek me zo'n mooie vereenvoudiging.
  • Al een jaar wordt de Android- app voor UPC aangekondigd. Ik denk dat die er in het komende najaar nog steeds niet zal zijn. Ik geloof er al lang niet meer in.
    Dus, tenzij de komende grote update deze klachten effecief verhelpt, ga ik er mee kappen en wil ik mijn oude box weer terug.

Ton van Wissen
 
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik had dat HDMI probleem ook met linksboven te lezen: "buiten bereik" en ik heb ook een Sony televisie. En net wat je zegt: Het duurt mij ook allemaal veel te lang. En ik heb ook al vele uren aan de telefoon gezeten. En maar beloven dat er verbetering komt. Ook ik begin steeds meer spijt te krijgen van deze rampenbox. Want een andere benaming heb ik er niet voor. Nooit had ik problemen met de oude box. En inderdaad: als de beloofde update met de nieuwe software ook niet helpt, dan kap ik er ook mee en wil mijn oude box weer terug! :-\
 
Hier van hetzelfde. Ik wacht de update af en als dat niet de verbetering brengt die ik verwacht (en waar ik voor betaal) dan kap ik er mee.

Vraag alleen of UPC wel bereid is om hieraan mee te werken...ik vraag het me echt af!
 
Ik ben vorig jaar november een aantal maanden in het bezit geweest van een HB. Begin dit jaar terug gegaan naar de vertrouwde cisco. Die had ook zijn gebreken. De dolby bug. Maar ik was blij dat ik de HB, door sommige forumleden HobbyBox genoemd, kwijt was. Nu ik alles volg van de grote update nodigd dat niet uit om weer terug te gaan naar de HB.

Ik wacht nog wel even af hoe alles zich gaat ontwikkelen.
 
Bij mij binnenkort glasvezel. dan ga ik serieus kijken naar wat anders, want ik begin al die bugs zat te worden. Nu weer afstandsbediening die raar werkt, ondanks dat hij goed staat ingesteld op samsung TV.
 
samsunglcd zei:
Bij mij binnenkort glasvezel. dan ga ik serieus kijken naar wat anders, want ik begin al die bugs zat te worden. Nu weer afstandsbediening die raar werkt, ondanks dat hij goed staat ingesteld op samsung TV.

Glasvezel is ook niet alles hoor.
Kwalitatief gezien blijft UPC de beste TV !!!!! aanbieder in Nederland.
Glasvezel heeft zijn TV altijd via de KPN gateway, en die heeft beduidend lagere bitrates dan de UPC streams.
Qua internet is het wel weer leuker uiteraard.

Maar ik kan het alleen maar beamen dat mensen de HB de deur uit willen doen.
Ik neig er zelf ook steeds meer na, zelfs na meerdere maanden testen zit er geen vooruitgang in in mijn optiek.
 
Ik ben er ook mee gekapt vandaag, wat een ellende ding zeg! Ook de H2 update hielp niet.
Na vier monteurs, 5 boxen en een versterker heb ik het wel gehad met die Horizon box.

Alles is perfect in huis, kabels, signaal, noem het maar op.
Dan komt er een monteur en gaat het een week of twee goed en dan begint de ellende weer.
Constant vastlopen en afstandsbedieningen die het niet doen.
Herstellen naar fabrieksinstellingen herhaaldelijk gedaan maar dat helpt niet.

Ben ook blij dat ik het internet en telefonie apart heb gehouden.
Ik belde vandaag en heb het rustig uitgelegd, men kwam meteen met de optie om weer naar de Cisco box te gaan.
En dat was nu net wat ik wilde, die deed het altijd bij mij.

Hoop het begin volgende week thuis te hebben en dan van het gedoe af te zijn.

Vindt wel dat het gezegd mag worden dat de service van UPC goed is, ze doe erg hun best is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan