• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom HD

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vandekennedylaan
  • Startdatum Startdatum
V

vandekennedylaan

Als ik de gids zie op totaaltv, dan zijn er zo goed als geen echte HD programma's te vinden op de 10 aangeboden zenders. Waarom zou ik dan voor HD moeten gaan? Afgezien misschien van de sportuitzendingen komende maanden?
 
Precies, denk er net zo over. Die komende sportzomer is leuk, maar je zit wel voor een jaar aan HD vast, je kan het niet even enkel in Juni/Juli nemen.

Helaas, Upc heeft nog niet de sweet point gevonden qua geld vragen en iets leveren qua HD, daarvoor had BBC en Belg en liefst Duitser erin moeten zitten, voor die prijsverhoging.
En dan moeten ze maar lekker voor NatGeo, Animal, Discovery. en muziek en andere themakanalen een extra gage vragen, als ik het mocht kiezen. En waarom zit CNN er niet bij in HD?
 
Dan staat er wel iets verkeerd ingesteld op je mediabox of op je TV. Of je TV staat ingesteld op iets van smartzoom om 4:3 beelden zodoende met wat rek- en strekwerk beeldvullend te maken. CNN zendt namelijk nog altijd uit in een 4:3 beeldverhouding. Zojuist nog gecheckt, zowel via UPC als via de satelliet.
 
Als die gids dan zou kloppen op Totaaltv... Maar helaas, die klopt niet.

Qua buitenlandse series en films zit het wel goed. Bijna alles daarvan is native HD. Qua NL producties zijn de publieken steeds beter bezig. De commercielen lijken daar nu ook wat meer mee te (gaan) komen. Al is daar nog een hele grote verbeterslag te maken. Qua live shows is het huilen met de pet op. Daar gebeurt nauwelijks iets mee. Geregeld dat een internationale uitzending in NL in SD upscale wordt uitgezonden, terwijl dezelfde uitzending op Eurosport, BBC of de VRT wel in HD wordt uitgezonden.

Blijft toch jammer dat bijv. So you think you can dance USA en The Voice UK wel in HD zijn en de NL versie in matige kwaliteit is.
 
Als totaaltv niet klopt, waar vind ik dan wel betrouwbare informatie over de HD uitzendingen? De epg van upc is daarin niet echt duidelijk.
 
De Totaal TV gids is nog het beste op dit gebied, maar ik ben bang dat het bij de omroepen en zenders geen prioriteit heeft.
Overigens ik heb zelf al een hele tijd een HD pakket en zou niet meer terug willen naar alleen SD omdat de kwaliteit van de niet native HD progammas toch een stuk beter is dan op de SD zenders.

Ik kijk alleen nog naar de HD zenders of het nu native is of niet en op een enkele uitzondering na weinig naar SD zenders.

Maar dat is en blijft een persoonlijke keuze, vindt je het waard en heb je de hogere prijs er voor over.

Het is ook afhankelijk van je TV hoe groter het formaat van het scherm hoe noodzakelijker het wordt.
Ik heb zelf een 50 inch scherm en dan is SD niet echt prettig om naar te kijken.

Bij een 32 inch scherm is de keuze moeilijker en zal het meer afhangen van een persoonlijke keuze wat betreft de weergave en de kwaliteit die je ervaart.
 
Ik moet zeggen dat op mijn 40inch Samsung full-hd tv de digitale SD zenders van UPC er prima uit zien. Ik heb de 11,50 extra per maand er niet voor over. Ter verduidelijking als ik voor 5 euro extra alle HD zenders zou willen dan moet ik ook het nieuwe basis tarief van 3-1 van 47,50 betalen en 14 euro ipv 9 euro voor onbeperkt vast bellen (wil geen mobiel of EU maar moet het wel nemen dan helaas).
 
Terug
Bovenaan