• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

waarom geen HDMI voor de gewone mediabox?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mf28
  • Startdatum Startdatum
M

mf28

Ik heb sinds kort een prachtige Sony Bravia LCD TV.
De combinatie van de mediabox via scart naar de TV en los het geluid naar mijn surround receiver blijkt niet perfect, beeld loopt iets achter op het geluid.
Dat is redlijk goed recht te trekken door het geluid te vertragen in mijn receiver, of het geluid via de TV naar de receiver te sturen, maarrrrr.....

Waar kan mijn digitale TV van UPC niet gewoon digitaal naar mijn TV via een HDMI-kabel????
Beetje jammer dat het digitale beeld eerst door zo'n scart-kabel gepropt met worden om dan weer naar digitale pixeltjes omgezet te worden.... :-\

De HD-boxen hebben wel HDMI, maar ik zou dat ook wel willen zien op de gewone mediaboxen.
 
je zegt het zelf de hd boxen hebben wel hdmi en dan moet je ineens 9 euro extra betalen das de strategie van upc ze buiten je uit
 
niet om het een of ander, maar wat heb je aan een box aansluiten via hdmi als de beeldkwaliteit daar niet beter van wordt dan via scart? Het zou dus een nutteloze investering zijn.
 
In theorie wel ja maar het is toch vrij kort door de bocht. Velen zien het verschil nauwlijks terwijl het plaatsen van een HDMI connector gewoon geld kost. De kleine verbetering in kwaliteit weegt blijkbaar niet op tegen de licentiekosten.
 
afca zei:
je zegt het zelf de hd boxen hebben wel hdmi en dan moet je ineens 9 euro extra betalen das de strategie van upc ze buiten je uit
Ik was laatste in de UPC Shop. Daar vertelde ze klanten dat als ze een LCD of Plasma TV hadden, ze een HD abo moesten nemen. Niet zo zeer voor de HD zenders (want die waren er toen nog niet of amper), maar vanwege de hdmi verbinding. Scart was voor beeldbuis TV's. Als je die op een LCD of Plasma ging gebruiken, werd het beeld niet mooi. Da's dan 9 euro per maand extra, kassa!
 
Het singaal wat binnenkomt is digitaal, je box maakt er via de scart uitgang analoog van en je lcd of plasma tv maakt van analoog weer een digitaalsignaal. je zet een reeds digitaal singaal 2x overbodig om. en het scheeld zeker in kwaliteit. heb zelf de hdbox het beeld op de standaard kanalen is veel beter dan met de standaard box, zelfs als je het beeld niet laat upscalen. (wat ik uiteraard wel laat doen)
 
Dit is een beetje de zelfde discussie toen de LCD computer schermen op kwamen die in het begin nog veelal via VGA werden aangesloten. Digitaal computer --> analoog VGA --> digitaal scherm. Toen zagen mensen ook het kwaliteitsverschil niet bij de lagere resoluties.
 
Cyzor zei:
Dit is een beetje de zelfde discussie toen de LCD computer schermen op kwamen die in het begin nog veelal via VGA werden aangesloten. Digitaal computer --> analoog VGA --> digitaal scherm. Toen zagen mensen ook het kwaliteitsverschil niet bij de lagere resoluties.
de meeste lcd plasma schermen zijn redelijk groot, krijg vaak kennisen op bezoek die een lcd tv hebben en de standaardbox, het eerste wat ze zeggen is"wat zijn de kleuren mooi" en wat is het beeld scherp. komt overigens niet door hun afstelling van hun eigen tv die staan goed. je ziet het zeer zeker wel. hdimi is zeker beter en ja het kost iets meer omdat in de standaardbox te zetten.
 
lepelaar zei:
de meeste lcd plasma schermen zijn redelijk groot, krijg vaak kennisen op bezoek die een lcd tv hebben en de standaardbox, het eerste wat ze zeggen is"wat zijn de kleuren mooi" en wat is het beeld scherp. komt overigens niet door hun afstelling van hun eigen tv die staan goed. je ziet het zeer zeker wel. hdimi is zeker beter en ja het kost iets meer omdat in de standaardbox te zetten.

Het effect is ook zo lekker nul, want je ziet het verschil vooral op grote schermen, en voor zulke resoluties is standaard DTV gewoon niet scherp genoeg. Daar bestaat HDTV speciaal voor. Op mijn flatscreen van 78 cm zou dit weinig winst opleveren.
 
Terug
Bovenaan