• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom geen contract bij afname nieuwe diensten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter White Rabbit
  • Startdatum Startdatum
W

White Rabbit

Net overstapt van Classic naar Power + gratis bellen. Op 5-11 en dat is op het nipprtje, want hierna is het duurder geworden
(zie https://chelloo.nl/Ziggo/upc-algemeen/tariefwijziging-upc-internet-bellen-onbeperkt-t21536.0.html)

Maar je krijgt in zo'n geval geen contract van UPC (aan HD gevraagd en nee die geven we niet). Aan de reactie op andere topics te zien ben ik niet de enige. Dat is toch vreemd. Je gaat een overeenkomst aan. De klant moet betalen voor diensten die geleverd worden. Alleen welke diensten wordt nooit aangegeven. Je krijgt wel ALGEMENE VOORWAARDEN, maar ja die kijgt iedereen ongeacht het soort abo.

Ik wil een overzicht van alle diensten die UPC verplicht is te leveren, met daartegenover de verplichting van mij als klant (kortom betalen en zuinig zijn op de spullen).
Want al die onrust over:
-de tarieven (betaal ik nu 29,95 of 34,95?)
-de contractperiode en datum (als je een jaarcontract hebt, hoe onthou je dat als dat nergens is vastgelegd?)
-je nieuwe telefoonnummer (nergens vermeld en ook de verplichting van UPC jouw telefoonnummer nooit ongevraagd tussentijds te wijzigen, net als ip-adressen)
-je password
-borg (en zorg?) voor modems en andere leenapparatuur
-inernetsnelheden etc.
-maar ook TV zenderpakket (die kregen we overigens wél)

kunnen daarmee voorkomen worden.
Als je kwaad wil dan kun je alle kanten op. Nergens staat er iets van de specifieke verplichtingen zwart op wit.
Ik vind dit heeel raar. En ergens "voelt" dit juridisch niet goed.
UPC doet toch geen zaken obv mondelinge overeenkomst?
 
bij het aangaan van de verbintenis onderteken je toch een formulier, daarvan krijg je een kopie
dat is dus je kontrakt," koopovereenkomst "

Het is toch niet dat je nu ineens wakkerschrikt?? beetje laat dan
 
Ja da's het mooie,
je krijgt niks om te ondertekenen, of een bevestiging.
Die "service" is dus afgeschaft. Het aangaan van een contract is dus een mondelinge overeenkomst! Zonder handtekeningen.

En ik schrik :o nou ja nu wakker omdat ik sinds 05-11-07 telefonie heb. Met Classic kreeg je volgens mij nog gewoon een overenkomst thuisgestuurd. Nu dus niet meer. Je krijgt niets, geen papiertje met het soort abo noppes nada, contractaanvang, duur, telefoonnummer enz. enz.

Ben ik de enige die dit vreemd vind of hebben jullie wel allemaal een contract gekregen (wat de HD trouwens ontkent) en ondertekend.
 
Toen ik van classic overging naar Power + bellen onbeperkt kreeg ik van de helpdesk te horen dat ik een nieuw contract aanging voor 1 jaar met stilzwijgende verlenging van 1 jaar.
Verder nooit een contract gezien. Wel een bevestigingsbrief dat mijn internet was omgezet en uiteraard later het installatiepakket internet + telefonie met de handleidingen.
Wat je nu hebt kun je nakijken op "mijn UPC".
Helaas wordt daar niet de looptijd (einddatum) vermeld. Misschien een idee dat de mensen van het webcareteam kunnen doorspelen.

Voorbeeld:
productcontractduur stilzwijgende verlenging eerstkomende vervaldatum
chello power 1 jaar1 jaar01-12-2007
 
Johnny54 zei:
Toen ik van classic overging naar Power + bellen onbeperkt kreeg ik van de helpdesk te horen dat ik een nieuw contract aanging voor 1 jaar met stilzwijgende verlenging van 1 jaar.
Verder nooit een contract gezien. Wel een bevestigingsbrief dat mijn internet was omgezet en uiteraard later het installatiepakket internet + telefonie met de handleidingen.
Wat je nu hebt kun je nakijken op "mijn UPC".
Helaas wordt daar niet de looptijd (einddatum) vermeld. Misschien een idee dat de mensen van het webcareteam kunnen doorspelen.

Voorbeeld:
productcontractduur stilzwijgende verlenging eerstkomende vervaldatum
chello power 1 jaar1 jaar01-12-2007
Ja zo zie ik het ook. Zo'n contract of bevestiging kan veel vragen voorkomen.
En het is het enige waar jij als klant mee kunt bewijzen wat de afspraken zijn. Die verwarring rond de wijziging van de tarieven is daarmee goed te begrijpen.

Mijn UPC en mijn factuur werkt nog niet goed dus ik kan nog niet zien hoe het er uitziet (telefonie ontbreekt nog). Maar contractdatum, telefoonnummer en tarief zou ik wel graag willen zien in mijn upc. Soort abo zegt niet zoveel, die veranderen van prijs.

Verder heb ik dezelfde route doorlopen als jij. Ben zeer tevreden over de techniek: aansluiten stelde niks voor en alles werkt zoals beloofd. :6
 
Johnny54 zei:
Toen ik van classic overging naar Power + bellen onbeperkt kreeg ik van de helpdesk te horen dat ik een nieuw contract aanging voor 1 jaar met stilzwijgende verlenging van 1 jaar.
Daar is blijkbaar ook geen eenduidigheid in want mij is dat door de HD-er die ik trof toen ik pas geleden naar Power+bellen onbeperkt overging, niet verteld. Wel de bevestigende brief met AV gekregen overigens.

Voorbeeld:
productcontractduur stilzwijgende verlenging eerstkomende vervaldatum
chello power 1 jaar1 jaar01-12-2007

Uitstekend idee. Zou aan alle onduidelijkheid over "wat voor soort contract heb ik nou eigenlijk en voor hoelang zit ik er aan vast" een einde maken.
 
UPC (en elk ander bedrijf dat diensten/producten via de telefoon verkoopt) is wettelijk verplicht op enige manier de afspraken vast te leggen. Echter: een opname van het telefoongesprek waarin de afspraken gemaakt worden is hiervoor voldoende, mits voldoende aangetoond dat het ook echt de klant is die belt.
Ik ben het alleen absoluut met je eens dat schriftelijk bevestigen een stuk netter is. Mocht je echter een conflict krijgen kun je bij de rechter eisen dat UPC de opname inbrengt.

Eneco doet het wat dat betreft netter. Net naar Ecostroom overgestapt via telefoon. Call center medewerker geeft duidelijk aan dat ze vanaf nu een opname gaat starten en juridisch verplicht is enkele vragen te stellen waar ik ja op moet antwoorden. Vervolgens leest ze de belangrijkste contractvoorwaarden voor (incl. de prijzen) en vraagt ze telkens of ik het begrijp en het er mee eens ben. Pas als ik op alles ja heb gezegd, sturen ze ter bevestiging de afspraken via de post op papier. Je hebt dan 8 dagen om te reageren, bij geen reactie gaat eea in.
Ook hier teken je dus niets, maar eea gaat wel wat netter en je hebt in ieder geval de contractvoorwaarden zwart op wit.

Ook Casema stuurt een schriftelijke bevestiging. Ben recent naar mijn vriendin's huis verhuisd (geen UPC gebied, vandaar dat ik geen UPC klant meer ben) en daar meteen internet laten upgraden (vriendin had een 80 KILObit lijn, beetje weinig voor wat US HD TV series binnenhalen). Aan de telefoon waren ze een stuk minder duidelijk over vastlegging dan Eneco, maar kreeg tenminste wel een bevestiging per post.
 
Terug
Bovenaan