• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom betalen voor klantenservice??

S

Sphaera

Hoi ik ben nieuw en val meteen met de deur in huis;

Waarom zou ik in godsnaam moeten betalen voor klantenservice??,
Wat is dat dan voor service?

10 eurocent per minuut, plus de kost voor het gebruik van uw mobiele telefoon.

Elke keer dat er een of andere NETWERKTERRORIST op een UTP kabel gaat staan in de serverkast van Joepie C kost het mij geld om de klantenservice te bellen en hun te vertellen dat ik geen verbinding meer heb, reken maar uit wat een paar jaar klantenservice spelen Joepie C heeft opgeleverd.

Dan ligt de E-mail er weer uit, dan geen internet, dan is mijn wachtwoord in eens gewist.

Het mooiste van alles vind ik deze;

Eindelijk gewoon internet, en E-mail
Krijg normaal facturen
Ik betaal mijn maandelijkse bijdrage aan Joepie C.,

Maar als ik de klantenservice bel kunnen ze me niet vinden in het systeem?

WTF?, ze weten me wel te vinden als er geld nodig is, maar als ik iets van hun nodig heb doen ze net alsof ze me niet kennen.

Mijn punt, het lijkt wel alsof ze het bijna express doen om het 0900-nummer draaiende te houden.

Off-topic maar toch leuk om even mee te nemen in de discussie;

Ik heb een half jaar terug een brief gekregen van Joepie C
Met het vriendelijke verzoek of ik mijn adresgegevens aan hun wilde doorgeven, want zij waren ze kwijt omdat een weer eens wat gecrashed was.

Dan vraag ik me af, hoe komt dan in godsnaam die brief in mijn brievenbus?

ligt het aan mij of is het daar bij Joepie C nu echt zo'n puinhoop?



B.t.w. ik moest het even kwijt.
 
Johnny had het al eens gemeld:
Kosten voor je mobiele telefoon steekt je GSMProvider in z'n zak.

Die 10 cent per minuut, steekt KPN een deel van in z'n zak.

Zeg dat er 7 cent overblijft, per minuut .... per uur: 4.20 euro

Ken jij iemand (behalve vakantie(zwart)werkers en illegale polen) die voor 4.20 per uur bruto aan de slag gaat ? Nog niet meegenomen zijn dan de kosten om een callcenter in te huren.

Die 10 cent wordt UPC dus echt niet vet van, sterker nog, er zal geld bij moeten .........
 
Zal ik je iets verklappen? Een call kost gemiddeld € X. De waarde X noem ik even niet, dat kan voor mij een duur grapje worden. :P Neem echter van mij maar aan dat 1 call pas wordt 'terugverdiend' (en hierbij heb ik de kosten van de medewerkers, afschrijving van apparatuur, gebouw etc nog niet gerekend) na 10 calls...

Btw, hét lijstje van Johnny54:
Johnny54 zei:
Toch kan dit makkelijk.
De topicstarter belde prepaid (gsm).
Mobiele telefoon operators vragen voor het bellen naar 0900 nummer extra geld per minuuut.

Aanbieder Kosten bellen naar 0900 Bijzonderheden
KPN PrePay € 1,30 per minuut + starttarief Eerste minuut volledig berekend
KPN abonnee 0900 tarief + beltarief buiten de bundel Eerste minuut volledig berekend
Hi PrePay € 1,30 per minuut + starttarief Eerste minuut volledig berekend
Hi abonnement 0900 tarief + beltarief buiten de bundel Eerste minuut volledig berekend
Vodafone prepaid € 1,30 per minuut + starttarief
Vodafone abonnee 0900 tarief + beltarief buiten de bundel
T-Mobile PrePaid € 1,10 per minuut + starttarief
T-Mobile abonnee 0900 tarief + beltarief buiten de bundel
Telfort prepay € 1,25 per minuut + starttarief Eerste minuut volledig berekend
Telfort abonnee 0900 tarief + tarief voor bellen van mobiel naar vast
Orange prepaid € 1,03 per minuut Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange Smart € 5 € 0,97 per minuut Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange Smart € 10 € 0,93 per minuut Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange Smart € 15 € 0,90 per minuut Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30
Orange abonnee 0900 tarief + nationaal beltarief
Tele2 Mobiel 0900 tarief + nationaal beltarief
(Aug 2005)

Zoals je ziet betaal je bij sommige aanbieders zelfs € 1,30 + € 0,10 = € 1,40
Dan heb je snel € 40,00 verbeld hoor.
Niet overdreven dus.

Dit is natuurlijk niet de schuld van UPC, maar van de mobiele telefoon operator.
 
Lytse Pier zei:
Johnny had het al eens gemeld:
Kosten voor je mobiele telefoon steekt je GSMProvider in z'n zak.

Die 10 cent per minuut, steekt KPN een deel van in z'n zak.

Zeg dat er 7 cent overblijft, per minuut .... per uur: 4.20 euro

Ken jij iemand (behalve vakantie(zwart)werkers en illegale polen) die voor 4.20 per uur bruto aan de slag gaat ? Nog niet meegenomen zijn dan de kosten om een callcenter in te huren.

Die 10 cent wordt UPC dus echt niet vet van, sterker nog, er zal geld bij moeten .........

Mooie redenatie echter klopt deze niet helemaal.

Voor de service zit een X bedrag in je maandabo, ik ben het daarom eens met de TS dat het belachelijk is dat je nog eens extra moet betalen voor service wat eigenlijk gratis behoort te zijn.

Natuurlijk zijn er bedrijven die nog duurder zijn, natuurlijk is het niet de hoofdprijs die je betaald, natuurlijk kost het UPC geld zo'n callcenter, echter dit betaal je allemaal al elke maand aan UPC en is het risico van ondernemen.

Vergelijk het zo:
Je koopt een nieuwe Philips breedbeeld TV, deze gaat kapot en je belt de winkel.
Vervolgens geeft de winkel dit door aan Philips, zei komen dit dan gratis aan huis repareren (ja dat is echt zo, eigen ervaring). Koop je een sony of jvc dan wordt het toestel ook gratis opgehaald en hersteld en weer gratis terug gebracht.
Zou jij het pikken als je "ineens" X bedrag "garantie kosten" moest betalen als de TV klaar is en wordt terug gebracht?
Nee natuurlijk niet, echter dit doet UPC (en vele andere bedrijven) wel.

Hetzelfde geld bv als je een auto koopt, als deze defect gaat tijdens de ganrantie periode wordt deze ook gratis hersteld, er komt dan ook niet "ineens" extra kosten bij voor bv "huur garange en monteur tijd" ofzoiets, dat zou je ook nooit accepteren, dus waarom bij UPC wel?

Enkele jaren geleden was de UPC helpdesk gratis (0800 nummer), dus het kan wel.

De reden dat UPC de helpdesk geld kost is ook logisch alleen vind ik onterecht, vele telefoontjes die gedaan worden naar UPC hebben niets met de diensten van UPC te maken maar zijn fouten van de gebruiker zelf. Hierdoor wordt er onnodig gebeld en worden de kosten te hoog, dat zal wel 1 van de belangrijkste redenen zijn waarom UPC geld vraagt voor haar helpdesk.
Maar nogmaals persoonlijk vind ik dit onterecht omdat je deze kosten al per maand betaald, het blijft een risico van ondernemen.
 
Toch kan ik de reden van upc om er een kleine prijs aan te hangen ipv gratis, wel een beetje begrijpen. Als het gratis zou zijn heb ik het idee dat upc er nog wel een stuk of wat callcenters bij mag nemen.Vandaar ,denk ik dan maar.Zelf heb ik niet zo een moeite met die €0.10 cent, Ik bel zo weinig mogelijk en zoek eerst zelf.
Joopata ;D
 
joopata zei:
Toch kan ik de reden van upc om er een kleine prijs aan te hangen ipv gratis, wel een beetje begrijpen. Als het gratis zou zijn heb ik het idee dat upc er nog wel een stuk of wat callcenters bij mag nemen.Vandaar ,denk ik dan maar.Zelf heb ik niet zo een moeite met die €0.10 cent, Ik bel zo weinig mogelijk en zoek eerst zelf.
Joopata ;D

Helemaal mee eens!
En als UPC nou ook nog eens zorgt voor genoeg (over) capaciteit op het netwerk dan valt er een stroom klachten weg, en zou het misschien weer gratis kunnen worden ;)
 
Ik ben zo vrij geweest om even op onderzoek uit te gaan en vond het volgende:

Wanadoo ADSL Go, Lite, Basic, Plus: 0900-0156 (€ 0,20/min)
Wanadoo ADSL Direct en Family: 0900-9515 (€ 0,20/min)
Wanadoo Smartpack, Budget en Free: 0900-0134 (€ 0,50/min)
Wanadoo Cable: 0900-8896 (€ 0,10/min)
Wanadoo Sales: 0900-1480 (€ 0,10/min)

Versatel (0900): lokaal tarief plus mobiele kosten

Casema (0900): lokaal tarief plus mobiele kosten

Freeler/HetNet: € 0,45/min

@Home (0900): € 0,10/min

Dus het is niet zo alsof je ergens anders veel beter uit bent....
 
Bert zei:
Mooie redenatie echter klopt deze niet helemaal.

Voor de service zit een X bedrag in je maandabo, ik ben het daarom eens met de TS dat het belachelijk is dat je nog eens extra moet betalen voor service wat eigenlijk gratis behoort te zijn.

Natuurlijk zijn er bedrijven die nog duurder zijn, natuurlijk is het niet de hoofdprijs die je betaald, natuurlijk kost het UPC geld zo'n callcenter, echter dit betaal je allemaal al elke maand aan UPC en is het risico van ondernemen.

Vergelijk het zo:
Je koopt een nieuwe Philips breedbeeld TV, deze gaat kapot en je belt de winkel.
Vervolgens geeft de winkel dit door aan Philips, zei komen dit dan gratis aan huis repareren (ja dat is echt zo, eigen ervaring). Koop je een sony of jvc dan wordt het toestel ook gratis opgehaald en hersteld en weer gratis terug gebracht.
Zou jij het pikken als je "ineens" X bedrag "garantie kosten" moest betalen als de TV klaar is en wordt terug gebracht?
Nee natuurlijk niet, echter dit doet UPC (en vele andere bedrijven) wel.
Beetje een kromme vergelijking.
Bij UPC kun je namelijk ook de winkel binnenstappen. Zij kunnen indien nodig ook contact leggen met de klantenservice/helpdesk. Dit is dan diezelfde gratis als wat jij noemt.

Stel je zou je mooie breedbeeld-tv rechtstreeks of via bv. een internetwinkel bij Philips hebben gekocht en hij gaat stuk (eigen ervaring). Moet je Philips klantenservice bellen. Wat kost dat? €0,20.. Hee, het dubbele van wat het bij UPC kost! Grappig..
Ze komen je tv gratis ophalen en brengen, dat klopt.
Als je modem defect is of je krijgt geen signaal komt er ook een monteur. Ey toevallig, ook gratis!

Om even aan te geven, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
Ze hadden ook alle Philips-TV's een paar euro duurder kunnen maken, dan zou de klantenservice gratis kunnen zijn. Geldt ook voor UPC.

Wat ik wel jammer vindt is dat klanten met telefonieproblemen ook aan die 0900 vastzitten. Veel mensen moeten dan mobiel en vaak prepaid bellen. Hopelijk komt daar nog eens een oplossing voor. (Vanuit winkel kan wel, maar die is niet voor iedereen in de buurt)

Overigens denk ik dat de belangrijkste reden door Joopata genoemd wordt. Een drempel creëren voor de mensen die voor alles met hun pc/tv/telefoontoestel gelijk naar UPC bellen.
 
Mwah die 10cent is net niks mits je goed geholpen word en je probleem verholpen is.
Als je een half uur aan de phone zit en je ben nog niks verder wordt het wel prijzig.

Zelf heb ik in al die jaren maar 3x de servicedesk aan de telefoon gehad. Voor wat kleine dingetjes. :)
 
Ik blijf er bij, service behoort gratis te zijn!
En de redenatie om naar een UPC winkel te stappen is ook krom, er zijn maar 3 UPC service centers in NL, voor mij is de dichstbijzijnste ruim 100km verderop.
En je moet dus bij een kapotte TV niet naar Philips bellen maar naar je verkoper!!!
En dat is dus de winkelier welke meestal een normaal telefoonnummer heeft en geen 0900.
Bij UPC is de verkoper dus UPC zelf.....
 
Terug
Bovenaan