• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waarom activatiekosten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dikkiedirk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dikkiedirk

Ik wil de kosten van mijn abonnement verlagen. Een klantenservice medewerken kwam met 2 mogelijkheden. Internetsnelheid verlagen van 120 naar 40 en het TV extra pakket inleveren. Dit zou dan 23,95 per maand schelen. Echter ik zou dan wel overgaan naar 1 van de nieuwe pakketten en opnieuw activatiekosten moeten betalen. Waarvoor eigenlijk? Alles is al geactiveerd en werkend. Of zijn dit eigenlijk downgradekosten om het de klant onaantrekkelijk te maken om terug te gaan naar een lager abonnement? Er zijn toch wel mogelijkheden om dit te doen zonder actovatiekosten? Zijn er ook nog andere nadelen of beperkingen dan alleen de lagere snelheid?
 
waarom activatie kosten ?

het is momenteel een puin hoop bij Ziggo de ene medewerkers geven veel tegen strijdigen antwoorden en beloven sat er wat opgelost word waar niets van terecht komt
je moet daarom uit kijken met het veranderen van diensten voor je het weet smeren ze een duurder pakket aan wat niet je bedoeling is
ik zouw je adviseren om nog even te wachten hier mee tot dat de boel bij ziggo beter loopt ! door de fusie is er een hoop verandert waar door medewerkers niet goed geinformeert zijn van daar die slechte informatie !:pompom::pompom::applause:
 
Je kunt iig wel tv-extra gewoon opzeggen. Dat is een aanvullend pakket van 13,95 per maand en maandelijks opzegbaar zonder kosten.

De info op de site van ziggo suggereert dat je kunt afzien van een nieuw modem en bruikleen van mediabox en dat je dan geen activatiekosten zou hoeven te betalen.

"Als je een nieuw modem en/of mediabox bestelt, betaal je eenmalig € 29,95 activatiekosten."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil de kosten van mijn abonnement verlagen. Een klantenservice medewerken kwam met 2 mogelijkheden. Internetsnelheid verlagen van 120 naar 40 en het TV extra pakket inleveren. Dit zou dan 23,95 per maand schelen. Echter ik zou dan wel overgaan naar 1 van de nieuwe pakketten en opnieuw activatiekosten moeten betalen. Waarvoor eigenlijk? Alles is al geactiveerd en werkend. Of zijn dit eigenlijk downgradekosten om het de klant onaantrekkelijk te maken om terug te gaan naar een lager abonnement? Er zijn toch wel mogelijkheden om dit te doen zonder actovatiekosten? Zijn er ook nog andere nadelen of beperkingen dan alleen de lagere snelheid?

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je de nieuwe horizonbox moet zien als een nieuwe smartcard en die dingen kosten ook zoiets als de € 29,95 activatiekosten. Overigens moet je voor iedere box ook een smartcard inleveren dus helemaal eerlijk vind ik dat niet. Maar je kunt het beste deze vraag voorleggen bij Ziggo.
 
De info op de site van ziggo suggereert dat je kunt afzien van een nieuw modem en bruikleen van mediabox en dat je dan geen activatiekosten zou hoeven te betalen.
Het kan heel goed zijn dat de site dat suggereert,maar afzien van die mediabox kan niet.
Dat ding komt,alsmede de activatiekosten :(
 
Het kan heel goed zijn dat de site dat suggereert,maar afzien van die mediabox kan niet.
Dat ding komt,alsmede de activatiekosten :(

Die mediabox is toch alleen bij een zwaarder TV-abonnement als het basispakket? Omdat daar in de nieuwe situatie altijd My Prime bijzit?
 
Die mediabox is toch alleen bij een zwaarder TV-abonnement als het basispakket? Omdat daar in de nieuwe situatie altijd My Prime bijzit?

Is het niet bij het huidige Ziggo, standaard pakket 60 zenders inclusief de basis in HD. Daarnaast een basispakket van 45 zenders inclusief NPO HD, daarbij nog 25 of 30 analoge zenders. Dus die mediabox voor het standaard pakket.
 
Als ik zou willen dan zeg ik eerst TVExtra op wacht een maand of anderhalf. en stap dan over op Connect Max en Play Max.
Doordat Play Max een "upgrade" is zou je dan weer geen "activatie" kosten hoeven betalen.

Ikzelf zie het meer als een soort boete. En het riekt naar "koppelverkoop" als je het mij vraagd.
Bij een aanpassing heb ik absoluut geen behoefte aan die box, een CI+ waardeer ik meer.
Persoonlijk had ik het beter gevonden als je zelf om de HB vraagt de activatie toe te passen.
 
Misschien heeft het nut om hieroverbij het ACM te klagen en/of staatsecretaris Sander Decker?
Niet geschoten is altijd mis.
 
Vorige week stond er op de Ziggo site nog dat bij het 120 en 200 Mbbps pakket tijdelijk geen activatiekosten waren en bij het 40 Mbps wel.

Als ik vandaag naar de site (https://www.ziggo.nl/alles-in-1/) kijk zie ik helemaal geen activatiekosten vermeld en als ik op "Al Ziggo klant?" klik zie ik dat er geen activatiekosten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan